וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער פנה ליו"ר מרכז הליכוד: לקבוע פריימריז בזק כדי למנוע בחירות

24.11.2019 / 12:11

ח"כ סער פנה לחברו לסיעה חיים כץ ביוזמה דחופה לכנס את מרכז הליכוד, עוד לפני שתסתיים תקופת 21 הימים. לדבריו, יש לפעול לסיום המשבר הפוליטי, "למען טובת התנועה והמדינה". במקביל, ברקת הגיש הצעה ליצירת תפקיד חדש של ממלא מקום ליו"ר הליכוד, במקרה של נבצרות

צילום: יחצ ועידת הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט, עריכה: טל רזניק

ח"כ גדעון סער (הליכוד) פנה היום (ראשון) ליו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ ביוזמה דחופה לכנס את מרכז הליכוד על מנת לקבוע פריימריז בזק לראשות הליכוד עוד לפני שתסתיים תקופת "21 הימים". סער הדגיש בפנייתו כי "בכוחו של מהלך זה למנוע הידרדרות המדינה לבחירות שלישיות מיותרות אותן הגדיר ראש הממשלה נתניהו רק לפני ימים ספורים כטירוף מערכות".

לדברי סער, מאחר שניתן להקים ממשלה עוד בכנסת הנוכחית יש לפעול לסיום המשבר הפוליטי במדינה הנמשך כבר כשנה. סער טען כי ניתן לקיים פריימריז כאלה תוך כשבועיים. בפנייה, הזכיר סער כי בשנת 2002 התקיימו פריימריז, בין ראש הממשלה דאז אריאל שרון לשר דאז נתניהו, תוך כשלושה שבועות כשמספר החברים בעלי זכות הבחירה היה אז כמעט פי שלושה מאשר היום.

סער ביקש מכץ לבוא בדברים עם מנהלת הליכוד לקידום הרעיון באופן מעשי "למען טובת התנועה והמדינה". נכון לעכשיו, נקבעה ישיבה של מרכז הליכוד ל-5 בדצמבר, בה אמורה להיות מובאת להצבעה הצעה לביטול הפריימריז לרשימה במידה ויהיו בחירות. סער מבקש מכץ לקבוע תאריך מוקדם יותר לכינוס המרכז.

גדעון סער, מטה מפלגת הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"בכוחו של מהלך זה למנוע הידרדרות המדינה לבחירות שלישיות". סער/ראובן קסטרו

יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ קיבל את פניות חברי הכנסת סער וברקת ומסר בתגובה כי "אפגש עם ראש הממשלה ויו"ר תנועת הליכוד בנימין נתניהו, וביחד נקבל החלטה כאשר רק טובת המדינה והמפלגה לנגד עינינו. כץ הוסיף כי "לגבי פריימריז לרשימת המפלגה, כפי שסוכם ביני לבין יו"ר התנועה וכפי שדיווחתי לסיעת הליכוד לפני כשבוע, יש לכנס את מרכז הליכוד לטובת ביטול הבחירות לרשימת המפלגה לכנסת, זאת היות וחברי הכנסת שנבחרו כיהנו בכנסת מעבר ולא בכנסת פעילה".

בהודעתו כץ טרם הביע עמדה בנוגע להקדמת הפריימריז לראשות הליכוד, וממשיך לדבוק בהחלטה לכנס את המרכז ב-5 בדצמבר כדי לבטל את הפריימריז לרשימה. כץ נחשב למקורב ביותר לסער, שדורש להקדים את הפריימריז ולקיימם כבר במהלך ה-18 יום קרובים אך לפי ההערכה בליכוד אין אפשרות טכנית לכינוס המרכז והעברת החלטה על פריימריז תוך זמן קצר כל כך בניגוד לעמדת יו"ר המפלגה נתניהו.

בסביבת נתניהו אומרים כי המרכז כבר אישרר את מועמדותו היחידה של נתניהו כמועמד המפלגה להרכבת ממשלה בכנסת ה-22 וכי אין הצדקה חוקתית מבחינת חוקת הליכוד להקדמת הבחירות, במידה ויהיו בחירות.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, נתניהו מתכוון לכרוך את ביטול הפריימריז לראשות הליכוד עם ביטול הפריימריז לרשימה - כדי לגייס את תמיכת שאר הח"כים בליכוד שאינם סער, ומקורבתו מיכל שיר, בביטול הפריימריז כליל.

עוד בוואלה!

סער: "נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, אין הפיכה שלטונית"

לכתבה המלאה
השר חיים כץ מהליכוד, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
נכון לעכשיו, נקבעה ישיבה של מרכז הליכוד ל-5 בדצמבר. כץ/ראובן קסטרו

אתמול, סער אמר בריאיון לערוץ 12 כי "נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה גם אם נלך לבחירות שלישיות או רביעיות או חמישיות". כמו כן, הוא אמר כי "בחירות שלישיות מנוגדות לאינטרס המדינה. אני מציע פריימריז בזק למניעת בחירות שלישיות".

ח"כ מיכל שיר המקורבת לסער הצטרפה לקריאתו, וצייצה בטוויטר: "מונעים ממשלת שמאל, מצילים את הליכוד. פריימריז עכשיו!". באותו הריאיון, סער תקף את דברי נתניהו נגד מערכת אכיפת החוק ואמר כי "אי אפשר לדבר על החלטת היועמ"ש כעל הפיכה שלטונית. זהו לא ניסיון להפיכה שלטונית, זה לא אחראי לומר זאת".

ברקת מציע: ממלא מקום יקבל את מלוא הסמכויות במקרה של נבצרות

אחרי סער, ח"כ ניר ברקת הגיש הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר מרכז הליכוד, ח"כ חיים כץ, הצעה משלו - ליצירת תפקיד חדש של ממלא מקום ליו"ר הליכוד, והוא מבקש שההצעה תובא לאישור חברי מרכז הליכוד בישיבת המרכז הקרובה.

לפי ההצעה של ברקת, ייווצר תפקיד חדש של ממלא מקום ליו"ר התנועה, כמו סגן נשיא אמריקני, שייבחר פריימריז מקרב מתפקדי הליכוד, באופן זהה לבחירת יו"ר התנועה, יוצב במקום השני של הליכוד בכנסת ויכהן בתפקיד הבכיר בממשלה או בכנסת אחרי יו"ר התנועה. במקרה שיו"ר התנועה ייאלץ לצאת לנבצרות, יהיה מ"מ יו"ר התנועה בעל מלוא הסמכויות והתפקידים המוקנים ליו"ר התנועה והוא יהיה מועמדה לראשות הממשלה, והוא יכהן עד שתסתיים הנבצרות של היו"ר. "בחירת ומינוי ממלא מקום ליו"ר בעת הזו, תבטיח גיבוי ליו"ר התנועה בנימין נתניהו, תאפשר רציפות שלטונית ואחדות בתנועה במקרה ויידרש מראש הממשלה נתניהו נבצרות, ותאפשר הקמת ממשלת אחדות לאומית במקביל", ברקת כתב.

ניר ברקת במטה מפלת הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
מציע ליצור תפקיד חדש של מ"מ ליו"ר הליכוד. ברקת/ראובן קסטרו

לדברי ברקת, "חברים מבית חברו לחברי כנסת מהשמאל ומנסים לשדל חברי כנסת נוספים מטעם הליכוד ומהמחנה הלאומי, להגיע ל-61 חברי כנסת שתומכים בהם לראשות הממשלה מטעם עצמם, ובכך בעצם להדיח את מנהיג התנועה הנבחר תוך עקיפת מוסדות המפלגה וההליכים החוקתיים הקבועים בחוקת המפלגה ותוך התעלמות מוחלטת מרצון רוב חברי המפלגה".

הוא הוסיף כי תנועת הליכוד חייבת לפעול "לסיכול ניסיונות הפלגנות מבית ומחוץ, לפעול ליצירת המשכיות שלטונית ואופק מנהיגותי למפלגה תוך תמיכה מלאה בראש הממשלה בנימין נתניהו ככל שהחוק והפסיקה מאפשרים, וכן מימוש רצון התנועה והעומד בראשה להקמת ממשלת אחדות לאומית".

ברקע דרישתו של סער, התקיימה היום ישיבת ממשלה לראשונה מאז הודעתו של היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט להגיש כתב אישום נגד נתניהו. נתניהו לא התייחס במילה למצב המשפטי והפוליטי החדש, ואת דבריו בפתח ישיבת הממשלה הקדיש לנושאים מדיניים-ביטחוניים, כמו איום הרחפנים מרצועת עזה וההפגנות באיראן. בנוסף לכך, כמעט כל שרי הממשלה נמנעו מלתת הצהרות לתקשורת לפני תחילת הישיבה כמקובל בדרך כלל בישיבות הממשלה השבועיות.

(עדכון ראשון: 8:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully