וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, אין הפיכה שלטונית"

23.11.2019 / 19:47

ח"כ סער קרא לפריימריז בזק בליכוד כבר ב-21 הימים הקרובים לאחר שאמר בריאיון בערוץ 12 כי נתניהו לא ירכיב ממשלה "גם אם נלך לבחירות שלישיות או רביעיות או חמישיות". מקורבי נתניהו: "סער מגלה אפס נאמנות ומקסימום חתרנות"

צילום: אבי כהן, עריכה: עמית שמחה

ח"כ גדעון סער (הליכוד) תקף הערב (שבת) את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד מערכת אכיפת החוק ודחה את הטענות לפיהן מתבצעת נגד נתניהו הפיכה שלטונית. "אי אפשר לדבר על החלטת היועמ"ש כעל הפיכה שלטונית. זהו לא ניסיון להפיכה שלטונית, זה לא אחראי לומר זאת". סער אמר את הדברים בריאיון לערוץ 12. עוד הוסיף סער כי "נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה גם אם נלך לבחירות שלישיות או רביעיות או חמישיות".

בפתח הריאיון אמר סער כי ערב הגשת כתב האישום נגד נתניהו היה "ערב מאד עצוב ומאד קשה". הוא הוסיף כי "נתניהו רתם את כל כישרונותיו לטובת המדינה" והוא "אחד המדינאים הגדולים בעולם. אני מכיר אותו למעלה מ-30 שנה, רוב השנים עבדנו יחד בכבוד וערבות הדדית". הוא הוסיף וטען כי גורלו המשפטי יוכרע רק בבית המשפט. "ועם זאת, אני רוצה להדגיש: ראש הממשלה לא הורשע בשום עבירה. במדינת ישראל, מי שמרשיע או מזכה - זה בית המשפט. וחזקת החפות עומדת לו. אני מקווה שיצליח להוכיח את חפותו".

סער קורא לערוך פריימריז ב-18 היום הקרובים - בתוך התקופה שבה ניתן עדיין להרכיב ממשלה ולמנוע בחירות, בעוד נתניהו מתכוון לפעול בכלל לביטול הפריימריז לראשות הליכוד גם אם יהיו בחירות. מרכז הליכוד צפוי להתכנס ב-5 בדצמבר כדי לאשר את ההחלטה להקפיא את רשימת הליכוד לכנסת במידה ויהיו בחירות.

גדעון סער, מטה מפלגת הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
קורא לפריימרזי בזק. סער/ראובן קסטרו

"בחירות שלישיות מנוגדות לאינטרס המדינה. אני מציע פריימריז בזק למניעת בחירות שלישיות", אמר. מקורבתו של סער, ח"כ מיכל שיר הצטרפה לקריאתו, וצייצה: " מונעים ממשלת שמאל, מצילים את הליכוד. פריימריז עכשיו!".

בתגובה, מקורבים לנתניהו מסרו כי "יו"ר הליכוד הוא ראש הממשלה נתניהו שהביא לליכוד 32 מנדטים בפתק מחל עליו נכתב 'הליכוד בראשות נתניהו'. מצער לראות שבזמן שראש הממשלה נתניהו שומר על ביטחון ישראל בכל החזיתות ופועל לשמר את שלטון הליכוד, גדעון סער כהרגלו מגלה אפס נאמנות ומקסימום חתרנות".

בכיר הליכוד מתח ביקורת על התנהלות מוסדות אכיפת החוק ואמר כי בזמן שלטונו של נתניה לא נעשה דבר כדי לטפל בהם. "נדרש תיקון גדול למערכות אכיפת החוק. הן לא רואות את הליקויים של עצמן ולצערי, במהלך העשור האחרון שאנחנו בשלטון - לא קרה כלום. בעשר השנים הללו, שראש הממשלה הוביל, לא היו שום רפורמות, אלא רק נסיגה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר הודעת היועמ"ש על ההחלטה להעמיד אותו לדין, 22 בנובמבר 2019. רויטרס
"לא השתנה כלום בזמן שלטונו". נתניהו/רויטרס

"גם לי יש קושי עם אופי של גיוס עד מדינה מסוים, וגם עם עדי מדינה שניסו לגייס. הדברים האלה צריכים להיבדק וצריך להיות פיקוח אפקטיבי על הפרקליטות. נתניהו כבר לא יעשה את זה לצערי. מי שעמד בראש הרשות המבצעת - לא יכול להגיד שמה שהיועמ"ש אומר הוא לא לגיטימי. זה לא ניסיון להפיכה שלטונית, זה לא נכון להגיד את זה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully