וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ הציע לליכוד: ממשלת אחדות בראשותי למשך השנתיים הראשונות

23.11.2019 / 20:16

יו"ר כחול לבן קרא לצמרת הליכוד "להשמיע את קולם ולהניח את הפחדים בצד", בתגובה ראשונה על ההחלטה להעמיד לדין את ראש הממשלה נתניהו. גנץ טען כי "זו האלטרנטיבה היחידה למנוע בחירות מיותרות שרק אחד רוצה בהם"

צילום: אבי כהן

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר הערב (שבת) כי "לאור הנסיבות אני קורא להקים ממשלת אחדות רחבה בראשותו. אני אכהן כראש הממשלה בשנתיים הראשונות, ואם ראש הממשלה בנימין נתניהו יזוכה, הוא יוכל לחזור לכהן כראש ממשלה". גנץ הדגיש כי "זו האלטרנטיבה היחידה למנוע בחירות מיותרות שרק אחד רוצה בהם".

בהתייחסות ראשונה לכתב האישום שהוגש נגד נתניהו בגין עבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים קרא גנץ לחברי הליכוד "להשמיע את קולם, להניח את הפחדים בצד ולהצעיד את החברה הישראלית לעידן חדש של ריפוי והחלמה". גנץ הוסיף כי "לאור הנסיבות אני קורא להקים ממשלת אחדות רחבה בראשותו. אני אכהן כראש הממשלה בשנתיים הראשונות, ואם נתניהו יזוכה יוכל לחזור לכהן כראש ממשלה. זו האלטרנטיבה היחידה למנוע בחירות מיותרות שרק אחד רוצה בהם".

בני גנץ, אקספו תל אביב, 23 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
גנץ, הערב/ראובן קסטרו

גנץ קרא להמנע ממחאה אלימה בעקבות החלטת היועמ"ש ואמר כי "אני פונה אליכם ומבקש שמרו על גבולות המחאה הלגיטימית אל תרימו יד על אדם". לדברי גנץ, "בשם רוב אזרחי ישראל מכל קצוות הקשת הפוליטית אני מאחל לנתניהו לצאת חף וזכאי ממשפטו. אני באמת יכול להבין את כאבו אבל בשם אותו הרוב אני דורש ממנו לכבד את ההפסד בבחירות ולפרוש מתפקידו ולהיאבק על חפותו. אזרחי ישראל לא יהיו בני ערובה של אף אדם של אף מנהיג".

לדברי יו"ר כחול לבן, "ההתחלה היא שכחול לבן ניצחה בבחירות, היא המפלגה הגדולה בכנסת, היא תקים את הממשלה, אליה יצטרפו כל החפצים האחדות. מלים רעות הן מלים מסוכנות, אני משוכנע שנתניהו לא היה רוצה בכך. כל קריאה שמתקרבת לקריאת תיגר על המערכת החוקית היא מסוכנת ועלולה להידרדר למחוזות אליהם לא היינו רוצים להגיע. אך הורה לא היה משסה את ילדיו אחד בשני, יש מקום לריסון עצמי. זה מה שהייתי מצפה מנתניהו וזה לא מה שראיתי בחמישי בערב".

מהליכוד נמסר כי "אחרי שלא הצליח להקים ממשלה, בני גנץ מציע להקים ממשלה בראשותו. אם כחול לבן יעמידו יו"ר אחר במקום בני גנץ, נשקול להציע להם להוביל ברוטציה".

עוד בוואלה!

סער: "נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, אין הפיכה שלטונית"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בדברים לאחר ההודעה על הגשת כתב אישום נגדו, 21 בנובמבר 2019. צילום מסך
אזרחי ישראל לא יהיו בני ערובה של אף אדם של אף מנהיג. נתניהו/צילום מסך

אתמול פנו בכחול לבן ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה כי האחרון יתפטר באופן מידי מכל תפקידיו כשר בממשלה. במכתב הפנייה הודגש כי "על פי החלטות בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, שר המוגש כנגדו כתב אישום לא יוכל להמשיך ולכהן בתפקידו, ולפיכך חלה עליך חובה לסיים לאלתר את תפקידיך השונים כשר בממשלת ישראל". נתניהו מכהן כיום כשר הבריאות, התפוצות, הרווחה והחקלאות והוא עשוי להתפטר מכל התיקים בעקבות הגשת כתב האישום.

  • עוד באותו נושא:
  • בני גנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully