וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתואם עם השמאל", "חגג עם שמפניות": עימות בין ברקת לסער

24.11.2019 / 20:36

שני הח"כים מהליכוד תקפו זה את זה ברקע הצעתו של סער לקיים פריימריז בזק לראשות המפלגה. ברקת טען: פועל להדחה בפועל של רה"מ. סער השיב: "מנהיגות לא בזגזוגים ומצמוצים". נתניהו וכץ נועדו והחליטו להעלות לאישור המרכז את ביטול הבחירות המקדימות של חברי הרשימה

צילום: חיים דוד, עריכה: עמית שמחה

מתקפה הדדית בליכוד - כל הפרטים

  • ברקת: פריימריז לראשות הרשימה - הדחה של רה"מ
  • סער: כשנלחמתי עבור הליכוד, ברקת חגג במטה "קדימה"
  • נתניהו וכץ סיכמו על ביטול הפריימריז לחברי הרשימה
  • רה"מ לאחר האישום: עושה כל מה שצריך בשביל הממשלה

חילופי דברים קשים הערב (ראשון) בצמרת הליכוד בין חברי הכנסת גדעון סער וניר ברקת, ברקע הדרישה של סער לקיים פריימריז בזק על ראשות הליכוד כבר ב-18 יום הקרובים. ברקת אמר כי "הקריאה לקיום פריימריז לראשות הרשימה מהווה מהלך של הדחה בפועל של יו"ר התנועה הנבחר וראש הממשלה". סער השיב בתגובה: " "‏כשנלחמתי עבור הליכוד, שנותר עם 12 מנדטים - ברקת חגג עם שמפניות במטה 'קדימה'".

סער קרא אמש לקיים פריימריז בזק על ראשות הליכוד כבר במהלך השבועיים וחצי הקרובים. בתגובה הבוקר פרסם ברקת את המתווה שלו, לפיו יווצר תפקיד חדש של ממלא מקום ליו"ר התנועה, כמו סגן נשיא אמריקני, שייבחר פרימריז מקרב מתפקדי הליכוד, באופן זהה לבחירת יו"ר התנועה, יוצב במקום השני של הליכוד בכנסת ויכהן בתפקיד הבכיר בממשלה או בכנסת אחרי יו"ר התנועה. במקרה שיו"ר התנועה ייאלץ לצאת לנבצרות, יהיה מ"מ יו"ר התנועה בעל מלוא הסמכויות והתפקידים המוקנים ליו"ר התנועה והוא יהיה מועמדה לראשות הממשלה, והוא יכהן עד שתסתיים הנבצרות של היו"ר.

ח״כ ניר ברקת (הליכוד) בכנס לשכת יועצי המס במלון ״הרודס בוטיק״ באילת, 24 בנובמבר 2019. אתר רשמי
"מנסים לשדל ח"כים מהליכוד לערוק ולהקים ממשלת שמאל". ברקת, היום/אתר רשמי

בכנס לשכת יועצי המס באילת טען ברקת כי "הקריאה לקיום פריימריז לראשות הרשימה מהווה מהלך של הדחה בפועל של יו"ר התנועה הנבחר וראש הממשלה, תוך עקיפת מוסדות המפלגה והתעלמות מוחלטת מרצון רוב חבריה". לדבריו, "חברים מבית, כבר די בגלוי, מתואמים במסרים עם חברי כנסת מהשמאל, ומנסים לשדל חברי כנסת מטעם הליכוד ומהמחנה הלאומי לערוק ולהקים בקולותיהם ממשלת שמאל".

בתגובה, סער תקף את ברקת בציוץ בטוויטר. "‏כשנלחמתי עבור הליכוד, שנותר עם 12 מנדטים - ברקת חגג עם שמפניות במטה 'קדימה' בה היה חבר. אחרי כמה ימים בכנסת ברקת עושה קמפיין כביכול ל'ספר' או ל'ממלא מקום יו"ר התנועה' וכדי להוכיח שהוא קיים מנהל קמפיין הסתה נגדי. ברקת, תלמד: ליכודניקים לא קונים בכסף ומנהיגות לא בזגזוגים ומצמוצים".

המתקפה ההדדית בין השניים נמשכה, כשברקת השיב לסער. "גדעון, מנהיגות אמיתית נבחנת בשעת משבר", כתב. "התבלבלת קצת ממחיאות הכפיים של השמאל והתקשורת ונכשלת בניסיון להדיח את ראש הממשלה. גילית חוסר נאמנות בשעה הכי קשה של נתניהו והליכוד. הפאניקה, איבוד העשתונות והמתקפות האישיות והנמוכות כלפי ראש הממשלה וכלפי לא יצליחו לטשטש זאת. תתבייש לך!"

עוד בוואלה!

נתניהו: איראן מתכננת התקפות נוספות על ישראל - נסכל אותן באמצעים שונים

לכתבה המלאה

ברקע דרישת סער לפריימריז בזק: נתניהו נפגש עם חיים כץ

ברקע הצעתו של סער, נתניהו נפגש עם יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ. השניים החליטו בהתאם לסיכום קודם שלהם לכנס את מרכז הליכוד ב-5 בדצמבר ולהעלות לאישור המרכז את ביטול הפריימריז של חברי הכנסת. מההודעה של לשכת נתניהו עולה כי כץ לא צפוי לכנס את המרכז לפני 5 בדצמבר כדי לדון בדרישתו של סער לקיים פריימריז בזק על ראשות התנועה. בשלב זה נתניהו וכץ הסכימו רק על הקפאת הפריימריז לרשימה, אך עדיין אין הסכמה לגבי הבחירות לראשות המפלגה אם יהיו בחירות.

כץ ונתניהו סיכמו על הקפאת הפריימריז לרשימה כבר בשבוע שעבר, ולא הגיעו להסכמה בדבר הבחירות לראשות התנועה. לאור דרישתו של סער לקיים פריימריז בזק על ראשות התנועה, נתניהו נפגש עם כץ היום שוב, אך לא הוחלט על הקדמת כינוס המרכז כך שמבחינת לוחות הזמנים אין למעשה כל היתכנות ליוזמת סער לקיים פריימריז כבר ב-21 היום הקרובים.

גדעון סער במהלך טקס השבעת הכנסת ה- 22. ראובן קסטרו
"ברקת, תלמד: ליכודניקים לא קונים בכסף ומנהיגות לא בזגזוגים ומצמוצים". סער/ראובן קסטרו

בכירים בליכוד אומרים כי ליוזמת סער גם אין היתכנות משפטית. לפי חוות דעת של היועץ המשפטי של הליכוד אבי הלוי, אין עילה לקיים בחירות לראשות הליכוד בתקופת ה-21 יום שעד פיזור הכנסת ה-22. לפי חוקת הליכוד, יו"ר הליכוד הוא המועמד היחיד להרכבת ממשלה, ובאוקטובר האחרון - מרכז הליכוד קיבל החלטה שקובעת שנתניהו הוא המועמד היחיד להרכבת ממשלה במהלך כל הכנסת ה-22.

לדברי הלוי, "כל עוד לא מוצו ההליכים להרכבת הממשלה ה-35 ולא התקיימו הנסיבות בהן הכנסת ה-22 התפזרה לפני תום תקופה כהונתה והבחירות לכנסת ה-23 לא הוקדמו לא קמה עילה לקיים בחירות לראשות הליכוד במהלך כהונת הכנסת ה-22". הלוי אף קבע שמרכז הליכוד לא מוסמך לקבוע מועד כזה.

חיים כץ בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019 (פול ישיבת ממשלה). יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
לא צפוי לכנס את המרכז לפני 5 בדצמבר כדי לדון בדרישת סער לפריימריז בזק. כץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

לפי הצעת ההחלטה, שאושרה באוקטובר במרכז הליכוד, נתניהו הוא מועמד תנועת הליכוד לראשות הממשלה לכל כהונת הכנסת ה-22 והליכוד "יהיה שותף אך ורק לממשלה שבנימין נתניהו יעמוד בראשה, בין אם לכל תקופת כהונתה או לחלק מכהונתה במסגרת רוטציה". עם זאת, הצעת ההחלטה מקבעת את שלטונו של נתניהו רק למשך הכנסת ה-22; אם הכנסת תתפזר, לפי חוקת הליכוד, ייערכו פריימריז לראשות המפלגה ולרשימה, שגם מהן נתניהו מנסה להימנע. נתניהו הודיע בשבוע שעבר כי סיכם עם כץ על הקפאת הפריימריז לרשימת הליכוד, והוא מנסה כעת לכרוך במהלך גם את הקפאת הפריימריז לראשות הליכוד, למורת רוחו של סער.

נתניהו מנסה לייצר לחץ של הח"כים בליכוד על כץ, שנחשב למקורב לסער, להסכים לביטול הפריימריז כליל. בשלב זה, ההסכמות בין כץ לנתניהו נוגעות רק להקפאת הפריימריז לרשימה, במסר שנועד למנוע מהח"כים בשורות האחוריות של הליכוד "לערוק" במהלך ה-21 יום, ואין כל החלטה על קיום פריימריז לראשות, במידה ויהיו בחירות.

צילום: דו"צ, עריכה: עמית שמחה

בעקבות הגשת כתב האישום באשמת שוחד בתיק 4000 ובאשמת מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000 ו-2000, נתניהו נשאל היום במהלך סיור בצפון אם יוכל לנהל את המערכה מול איראן במקביל למערכה המשפטית. "אני עושה כל מה שצריך כדי לקיים את עבודת הממשלה והקבינט בכל הדרכים הדרושות כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל", השיב נתניהו.

ראש הממשלה התחמק מלהשיב לשאלה אם יבקש חסינות, והוסיף לדון במדיניותו. לדבריו, "אני עושה את זה בצורה הטובה ביותר מתוך מחויבות עליונה לביטחון ישראל והשיקולים הם לגמרי עניינים. ההחלטות לדעתי הן גם טובות מאוד".

(עדכון ראשון: 18:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully