וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אם יוחלט על בחירות כלליות - יהיו פריימריז לראשות הליכוד"

9.12.2019 / 22:07

ראש הממשלה התחייב לקיים פריימריז לראשות המפלגה אם יוחלט על בחירות שלישיות, זאת למרות יוזמתו של ח"כ ביטן שאוסף חתימות של חברי מרכז כדי לפעול לביטולן ולהקפיא את מקומו כיו"ר. יריבו סער ברך: "נקיים מערכת בחירות מכבדת ונקיה, וחברי הליכוד יכריעו"

צילום: טל שלו, וואלה!NEWS ואופיר בר, עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: ההצבעה במרכז הליכוד, אתמול)

הבחירות לראשות הליכוד - עדכונים אחרונים

  • נתניהו: אם יהיו בחירות כלליות - יהיו פריימריז לראשות הליכוד
  • במקביל: ח"כ ביטן פועל להחתמת חברי מרכז כדי לבטל את הפריימריז
  • סער ברך: נקיים מערכת בחירות מכבדת ונקיה, וחברי הליכוד יכריעו
  • מרכז הליכוד אישר אתמול את ביטול הפריימריז לרשימה לכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב הערב (שני) כי אם יוחלט על בחירות כלליות יהיו פריימריז לראשות הליכוד, והרחיק את עצמו מיוזמתו של חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) שאוסף חתימות של חברי המרכז כדי לבטל את הפריימריז לראשות המפלגה ולהקפיא את מקומו של נתניהו כיו"ר המפלגה.

בהודעה מטעם נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה לא פועל נגד הפריימריז. אם יוחלט על בחירות כלליות יהיו פריימריז לראשות הליכוד וראש הממשלה נתניהו ינצח בגדול". חבר הכנסת גדעון סער, שמתכוון להתמודד מול נתניהו בבחירות, צייץ בתגובה כי הוא "‏מברך את ראש הממשלה נתניהו על הודעתו בדבר קיום פריימריז מוסכמים לראשות הליכוד.

לדבריו, "הליכוד היא התנועה הפוליטית הגדולה בישראל ולה מסורת דמוקרטית מפוארת. אנו נקיים מערכת בחירות חיובית, מכבדת ונקיה בה אציג תוכניות ועמדות ברורות בכל תחומי המדיניות. חברי הליכוד יכריעו". עם זאת, ביטן צפוי להמשיך במלאכת איסוף החתימות של חברי המרכז כדי לדרוש כינוס מרכז בו תתקיים הצבעה על ביטול הפריימריז .

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא פועל נגד הפריימריז". נתניהו בכינוס מרכז הליכוד, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

הודעת נתניהו יוצאת יומיים לפני פיזור אפשרי של הכנסת ולאחר שקרא הערב ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן "להכנס למשא ומתן מואץ ב-48 שעות שנותרו". ואולם ליברמן הבהיר בכנס סגור עם ראשי רשויות מהליכוד בפתח תקווה כי "ממשלה צרה תהיה צרה למדינת ישראל".

ברקע המאבק המחריף בין נתניהו לסער על הנהגת הליכוד, מרכז המפלגה אישר אתמול את הצעת ההחלטה של נתניהו ויו"ר המרכז חיים כץ המבטלת את הפריימריז לרשימת הליכוד בבחירות הבאות ומקפיאה את זו שהתמודדה בבחירות בספטמבר. "איננו יודעים עדיין אם נלך לבחירות ואנחנו עושים מאמץ אחרון למנוע זאת", אמר נתניהו בפני חברי המרכז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברך על ההודעה. ח"כ סער, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהצבעה שהתקיימה באקספו תל אביב לקחו חלק 800 חברי מרכז ורק שניים הביעו התנגדותם. בנוסף הוחלט גם על התחייבות לקידום החוק הנורבגי אחרי הבחירות הבאות - שבמסגרתו יוכלו עד ארבעה שרים להתפטר מתפקידם בכנסת ובכך לפנות מקום למועמדים נוספים ברשימה להיכנס לכנסת כח"כים. מטרת המהלך, אותו מוביל נתניהו, היא להבטיח את נאמנותם של חברי הכנסת בשורות האחוריות של הליכוד שחוששים לאבד את מקומם ברשימה במידה ויהיו בחירות, ולסכל אפשרות למרד פנימי בישורת האחרונה של תקופת ה-21 יום, שבה כל ח"כ יכול להרכיב ממשלה עם 61 חתימות.

ח"כ סער הגיע לכינוס מרכז הליכוד מלווה בחברי הכנסת יואב קיש ומיכל שיר והתקבל על ידי תומכיו בקריאות אהדה. למרות זאת, הוא התקשה לנאום בשל קריאות גנאי מצד תומכי נתניהו, וקריאות תמיכה מצד אנשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully