וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ראשות הליכוד: ביטן גייס את החתימות להצבעה על ביטול הפריימריז

12.12.2019 / 0:02

לאחר קרב בין נתניהו וסער על מועד קיום הפריימריז, הוסכם על התאריך שיחול שבועיים לאחר פיזור הכנסת המסתמן, בכפוף להיתכנות לוגיסטית. המרכז צפוי להתכנס ולאשר את ההחלטה, אולם ח"כ ביטן השיג את 800 החתימות הדרושות להצבעה החשאית על ביטול הפריימריז

צילום: חדשות 13

מרכז הליכוד צפוי להתכנס מחר (חמישי) כדי לאשר את קיום הפריימריז לראשות המפלגה ב-26 בדצמבר. מנגד, ח"כ דוד ביטן גייס 800 חתימות של חברי מרכז שיוגשו בדרישה לקיים מחר הצבעה חשאית על ביטול הפריימריז.

מוקדם יותר הושגה הסכמה לקיים את הפריימריז לראשות המפלגה בתאריך הנקוב, בכפוף להיתכנות לוגיסטית, זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ויריבו במפלגה ח"כ גדעון סער היו חלוקים בסוגיית המועד. ח"כ סער בירך על המועד שנקבע, והודה ליו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ. "אקיים קמפיין חיובי, נקי וענייני ואציג בו סדר יום לעתיד ישראל", הכריז סער. "יש צורך לאומי במפנה שיאפשר לסיים את המשבר הפוליטי המתמשך, להקים ממשלה חזקה ולאחד את עם ישראל".

עד כה, נתניהו פעל לקיים פריימריז בזק כבר ב-23 בדצמבר, בעוד סער דחף לקיימן במועד מאוחר יותר, בסוף החודש או בתחילת חודש ינואר. תאריך הבחירות לפריימריז צריך להיקבע במשותף ובהסכמה על ידי יו"ר התנועה ויו"ר המרכז ויובא לאישור מרכז הליכוד, ככל הנראה בשבוע הבא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו משוחח עם גדעון סער בתום ישיבת סיעה מיוחדת של הליכוד לציון יום מותו של בגין. 11 במרץ 2018. שרון רביבו, מערכת וואלה!
הסכימו על מועד הפריימריז. סער ונתניהו/מערכת וואלה!, שרון רביבו

ברקע המאבק המחריף בין השניים על הנהגת הליכוד, מרכז המפלגה אישר בתחילת השבוע את הצעת ההחלטה של נתניהו ויו"ר המרכז כץ המבטלת את הפריימריז לרשימת הליכוד בבחירות הבאות ומקפיאה את זו שהתמודדה בבחירות בספטמבר.

בהצבעה שהתקיימה באקספו תל אביב לקחו חלק 800 חברי מרכז ורק שניים הביעו את התנגדותם. בנוסף הוחלט גם על התחייבות לקידום החוק הנורבגי אחרי הבחירות הבאות - שבמסגרתו יוכלו עד ארבעה שרים להתפטר מתפקידם בכנסת ובכך לפנות מקום למועמדים נוספים ברשימה להיכנס לכנסת כח"כים. מטרת המהלך, אותו מוביל נתניהו, היא להבטיח את נאמנותם של חברי הכנסת בשורות האחוריות של הליכוד שחוששים לאבד את מקומם ברשימה במידה ויהיו בחירות, ולסכל אפשרות למרד פנימי בישורת האחרונה של תקופת ה-21 יום, שבה כל ח"כ יכול להרכיב ממשלה עם 61 חתימות.


(עדכון ראשון 11/12 11:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully