וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין לאחר פיזור הכנסת: אסור לאבד את האמון בדמוקרטיה

12.12.2019 / 13:58

נשיא המדינה קרא לאזרחים לא לשקוע לייאוש והביע תקווה כי מערכת הבחירות השלישית בתוך שנה תהיה האחרונה. "כולי תפילה כי עומק המשבר הפוליטי הנוכחי, יוביל אותנו כחברה וכמדינה להילחם"

עריכה: עמית שמחה

בעקבות פיזור הכנסת, נשיא המדינה ראובן ריבלין קרא היום (חמישי) לציבור לא לאבד את האמון בדמוקרטיה. "אל לנו לשקוע בשעה זו לייאוש או טרוניה חסרת תועלת", אמר הנשיא. "אסור שנאבד את האמון בשיטה הדמוקרטית וביכולת שלנו לעצב את מציאות חיינו בידינו שלנו בזכותה".

ריבלין הביע תקווה כי מערכת הבחירות, השלישית במספר בתוך שנה, תהיה האחרונה ובסיומה תורכב ממשלה. לדבריו, "כולי תפילה כי עומק המשבר הפוליטי הנוכחי, יוביל אותנו כחברה וכמדינה להילחם לא רק עבור זכותנו לחלוק אלה על אלה - אלא גם עבור חובתנו למצוא על מה להסכים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין מצביע בירושלים, 9 באפריל 2019. מארק ניימן לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"אל לנו לשקוע לייאוש". ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן לע"מ

הכנסת ה-22 התפזרה הלילה לאחר שאף כחבר כנסת לא הצליח להשיג 61 חתימות כדי להקים ממשלה. הוועדה המיוחדת בכנסת אישרה את שתי הצעות החוק לפיזורה, ולאחר מכן הן אושרו בקריאה שנייה ושלישית במליאה ברוב של 94 ח"כים וללא מתנגדים או נמנעים.

היועץ המשפטי של הוועדה המסדרת הבהיר כי אף שהצעת החוק אושרה לאחר חצות, הרי שהבחירות יוקדמו ולא יתקיימו בחג פורים שזהו התאריך המקורי, ובלבד שנשיא המדינה ריבלין לא הודיע ליו"ר הכנסת שלא עלה בידי אף אחד מהח"כים להרכיב ממשלה.

עוד בוואלה!

גנץ לקראת הבחירות: ייתכנו שינויים ברשימת כחול לבן לכנסת ה-23

לכתבה המלאה
ההצבעה על החוק לפיזור הכנסת ה-22, 12 בדצמבר 2019. צילום מסך
ההצבעה על חוק פיזור הכנסת בקריאה ראשונה, אמש/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully