וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון באולפן וואלה! NEWS: "יש התפכחות מנתניהו, אבל בליכוד סמרטוטים"

מספר 3 בכחול לבן טען כי חבריו לשעבר לליכוד עושים "חישובים פוליטיים" במקום להחליף את ראש הממשלה: "נגמרו הערכים והאידיאולוגיה?". יעלון בירך על החלטתו של לפיד לוותר על הרוטציה ושלל את האפשרות של ריצה יחד עם העבודה או לבני: "אין צורך לצרף אלינו גורמים נוספים"

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

מספר 3 בכחול לבן, הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר ח"כ משה יעלון, תקף היום (שני) בחריפות את חבריו לשעבר במפלגת הליכוד שעושים, לדבריו, "חישובים פוליטיים" במקום לפעול להחלפת ראש הממשלה בנימין נתניהו. "יש התפכחות בציבור הרחב ובעיקר בליכוד - בבחירות הראשונות נתניהו הצליח לגבש 60 מנדטים, עכשיו 55, בבחירות הקרובות יהיו לו פחות. מה - כולם לא רואים? כולם סמרטוטים ושותקים?", אמר יעלון בריאיון באולפן וואלה! NEWS. "יש זעם עצום בליכוד מלמטה. אני שומע ביטויים כמו 'די הוא נדבק לנו כמו מסטיק לרגל', 'צריך להשתחרר ממנו'".

לדברי יעלון, בכירים רבים בליכוד, כמו בני בגין, דן מרידור, מיכאל איתן, לימור לבנת ונשיא המדינה ראובן ריבלין כבר התנערו ממה שהוא מכנה "שחיתות מוסרית". יעלון טען כי "יש פה בעיה, חלק מהם כבר לא הצביעו לליכוד הפעם בגלל השחיתות המוסרית הזאת. מה זה לא ברור שיש פה שחיתות?! ולצערי אנשים עושים פה חישובים פוליטיים, ממש סמרטוטים. ואם כבר עושים חישובים זה החישובים שכדאי לא - לא כדאי לי להתעמת, להתמודד, הוא לא יספק את הסחורה ואת השלטון. זהו נגמרו הערכים והאידיאולוגיה בליכוד?".

משה בוגי יעלון, בראיון באולפן החדשות של וואלה! 16 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"שחיתות מוסרית". יעלון באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

בריאיון יעלון דחה לגמרי את האחריות והאשמה לבחירות השלישיות מכתפי כחול לבן. "מה שקורה לנו פה מאז פיזור הכנסת בשנה שעברה הוא שהכול מסתובב סביב נתניהו כחשוד בפלילים ועכשיו כנאשם והוא החליט לשעבד את האינטרסים של מדינת ישראל גם פוליטיים, גם ביטחוניים, גם כלכליים לטובת הימלטותו מספסל הנאשמים. זה הציר המרכזי".

יעלון, שהיה אחד הגורמים הנציים ביותר בכחול לבן נגד חבירה לנתניהו הסביר כי "אני חשבתי שלא נכון להיכנס לממשלה תחתיו משום שאני כבר לפני למעלה לשנתיים קראתי לו להתפטר, בעיקר על רקע פרשת הצוללות שבה אני בקיא. מאז שלושה כתבי אישום חמורים - שוחד, הפרת אמונים, מרמה. לא נכון שכחול לבן יתנו לזה לגיטימציה".

עוד בוואלה!

עם בנט - בלי שקד: בימין החדש משיקים קמפיין עם עקיצה לליברמן

לכתבה המלאה
הרמת כוסית של הליכוד לכבוד ראש השנה ,26.09.19. שרון רביבו, צילום מסך
"כולם סמרטוטים ושותקים?". חברי הליכוד/צילום מסך, שרון רביבו
"לנו לא אכפת שמשמאלנו העבודה-גשר יחד עם המחנה הדמוקרטי יתאחדו"

אחד האתגרים המרכזיים של המפלגות הגדולות לקראת בחירות 2020 הוא שימור כוחן של המפלגות הקטנות, והחשש - מימין ומשמאל - שהן לא יעברו את אחוז החסימה. בכחול לבן לוחצים על מפלגת העבודה והמחנה הדמוקרטי לחבור לריצה משותפת, בזמן שבעבודה דווקא לוטשים עיניים לכיוון כחול לבן. יעלון שולל לגמרי את האפשרות שהמפלגות ירוצו יחדיו כבלוק טכני.

"אנחנו נרוץ ככחול לבן", הבהיר. "הוכחנו את עצמנו, מבחירות לבחירות קיבלנו יותר תמיכה. מפלגת העבודה יכולה לייצג את תומכי מפלגת העבודה, לנו לא אכפת שמשמאלנו העבודה-גשר יחד עם המחנה הדמוקרטי יתאחדו. הם רוצים, הם לא רוצים, אנחנו לא נכנס לזה. לנו אין צורך לצרף אלינו גורמים נוספים". במקביל, יעלון שלל והכחיש גם את הדיווחים על מגעים לצירופה של השרה לשעבר ציפי לבני לרשימה.

משה בוגי יעלון, בראיון באולפן החדשות של וואלה! 16 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
יעלון באולפן וואלה! NEWS, היום/ראובן קסטרו

יעלון, שהיה אחד הגורמים המרכזיים בכחול לבן שהתנגד להסכם הרוטציה בין בני גנץ ויאיר לפיד, בירך על ההחלטה של לפיד לוותר על הרוטציה לקראת בחירות הבאות. לדבריו, "מה שיאיר עשה בהחלט ראוי להערכה. הוא חשב כל הזמן על כן או לא להיות ראש הממשלה. זה לא סוגר דלת מבחינתו להיות ראש ממשלה בבוא העת. הרוטציה במידה רבה נוצלה על ידי הליכוד כדי לתקוף אותנו, לשמחתנו הורדנו את זה מעצמנו".

ח"כ קרעי: "הסמרטוט היחיד הוא שזה שמתכנן שייכנס לממשלה"

בתגובה לדברי יעלון באולפן וואלה! NEWS, ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר כי "הסמרטוט היחיד, הוא זה שהתפטר מהממשלה כאילו בגלל מינוי שר בטחון לא מתאים (ליברמן), וכעבור כמה שנים מתחנן אליו שייכנס לממשלה יחד איתו בכל מחיר, גם אם זה לאותו התפקיד בדיוק. הסמרטוט היחיד הוא זה הרופס והמתחנן כלפי תומכי טרור מהרשימה המשותפת שיקימו איתו ממשלה. הוי זנב לאריות ואל תהיה ראש לשועלים".

(עדכון ראשון: 14:03)

אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully