וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ וזנדברג סיכמו: לא יהיו פריימריז במרצ לקראת הבחירות

16.12.2019 / 10:25

ועידת המפלגה תתכנס בשבוע הבא כדי לאשר את הקפאת הרשימה והמשך כהונתו של היו"ר הנוכחי, לאחר שסיכם עם זנדברג כי טובת המפלגה היא להימנע מבחירות יקרות ומיותרות. זאת, ברקע הקריאות לאיחוד מפלגות השמאל וסימני השאלה על המשך המחנה הדמוקרטי

צילום: ערוץ הכנסת

ברקע הקריאות לאיחוד מפלגות השמאל וסימני השאלה על המשך המחנה הדמוקרטי, ועידת מרצ תתכנס ביום ראשון כדי לאשר את המשך כהונתו של ניצן הורוביץ כיו"ר מרצ לבחירות הבאות והקפאת רשימת מרצ כפי שהתמודדה בבחירות הקודמות. לפי חוקת מרצ, לפני כל בחירות יש לערוך בחירות מקדימות לראשות המפלגה ולרשימה, אך בימים האחרונים הורוביץ ניהל מגעים עם ח"כ תמר זנדברג, יו"ר המפלגה לשעבר, ששקלה להתמודד מולו, והשניים הסכימו כי טובת המפלגה מחייבת להימנע מבחירות יקרות ומיותרות.

בהמשך, לאחר אישור הרשימה בוועידה, יחלו נציגי מרצ במשא ומתן מול ח"כ סתיו שפיר, מהמפלגה הירוקה, וח"כ יאיר גולן, מישראל דמוקרטית של אהוד ברק, על המשך הריצה המשותפת במסגרת המחנה הדמוקרטי. זאת במקביל ללחץ בשמאל על איחוד בין המחנה הדמוקרטי למפלגת העבודה לריצה משותפת בבחירות הבאות, כאשר שתי המפלגות קרובות היום לפי הסקרים לאחוז החסימה.

פריימריז במרצ - תמר זנדברג וניצן הורוביץ. ראובן קסטרו
הסכימו כי טובת המפלגה מחייבת להימנע מבחירות יקרות ומיותרות. זנדברג והורוביץ/ראובן קסטרו

עם זאת, יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, מתנגד בשלב זה לחבירה למרצ או למחנה הדמוקרטי, והכריז כי העבודה-גשר תתמודד כמפלגה עצמאית. "החיבור בינינו הגדיל את הגוש, וגם הפעם נפעל באחריות כשזה השיקול היחיד שעל הפרק", אמר פרץ. "אנחנו מתחייבים למערכת בחירות נקייה ללא פסילות וחרמות של קהלים ואוכלוסיות. חיבור למפלגה נוספת לא על הפרק כרגע".

יו"ר גשר, אורלי לוי-אבקסיס, חיזקה את דברי פרץ והוסיפה כי "נמשיך להיות הכוח החברתי המוביל בישראל. גם הפעם נעמיד את הנושאים החברתיים במרכז סדר היום. נדבר על מערכת הבריאות הקורסת, על חינוך איכותי חינם מגיל אפס ונבטיח שזוג צעיר יקנה בישראל דירה בליסינג ונעלה את שכר המינימום".

עוד בוואלה!

ברקע דיל סמוטריץ'-שקד: הבית היהודי נגד פריימריז בציונות הדתית

לכתבה המלאה
העבודה- גשר הכריזו היום (יום א' 15/12) כי ירוצו ביחד במערכת הבחירות הקרובה.. דוברות העבודה גשר, אתר רשמי
ממשיכים ביחד. לוי-אבקסיס ופרץ, אתמול/אתר רשמי, דוברות העבודה גשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully