וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בליכוד: סער דורש להציב מצלמות בקלפיות, נתניהו תומך

17.12.2019 / 22:56

מטה בכיר הליכוד המתמודד על ראשות המפלגה צפוי לעתור בדרישה להציב מצלמות בקלפיות בזמן ההצבעה ובזמן ספירת התוצאות כדי להגביר את השקיפות. נתניהו הביע תמיכה בבקשה: "תסייע בהבטחת אמון הבוחרים". לאור הטענות לגריעת אלפי מתפקדים פירטה מנהלת המפלגה את הסיבות לפסילה

צילום: ניב אהרונסון

עשרה ימים לפני הבחירות לראשות הליכוד, המפלגה הולכת ונחלקת בין מחנה בנימין נתניהו למחנה גדעון סער, והבוקר (שלישי) המאבק מגיע לזירה המשפטית. בית הדין של הליכוד בראשות השופט מיכאל קליינר יתכנס כדי לדון בשורה של עתירות שהוגשו בשבועות האחרונים נגד הליכוד ומוסדותיו ובהמשך צפויות להיות מוגשות עתירות נוספות מטעם מחנה סער שבמרכזן עומדות סוגיות ספר הבוחרים ופריסת הקלפיות וההצבעה בבחירות המקדימות שיתקיימו ב-26 בדצמבר.

בסביבת סער טוענים כי מנהלת הליכוד, שנשלטת על ידי אנשי נתניהו ובראשם מנכ"ל הליכוד צורי סיסו, גרעו בשבועות האחרונים מספר הבוחרים של המפלגה אלפי מתפקדים המזוהים עם סער, ושללו מהם זכות הצבעה, ללא שימוע כפי שמתבקש בחוקת הליכוד. הגרסאות נעות בין 2,000-6,500 מתפקדים שקיבלו הודעה בשבועות האחרונים על הפסקת חברותם במפלגה מסיבות שונות, בהן גם שתי ח"כיות, שרן השכל ומיכל שיר, שבמקרה או לא הביעו שתיהן תמיכה בסער בהתמודדות מול נתניהו. גם רבים ממתפקדי הליכודניקים החדשים קיבלו הודעות על הדחתם מהמפלגה בשבועות האחרונים בשל "אי הזדהותם עם ערכי המפלגה", והעתירה של חלק מהם תידון היום בבית הדין של הליכוד.

בעקבות הטענות הוציאה מנהלת הליכוד במצודת זאב הודעה מיוחדת, בה פירטה את הסיבות שבגינן נפסלו החברים מהשתתפות בבחירות: 3,071 לא שילמו דמי חבר, 1,440 ביקשו לבטל את חברותם בליכוד, 63 הלכו לעולמם, 26 התפקדו לבית היהודי, 5 התפקדו למפלגת העבודה. מההודעה עולה כי מבין השמות שמטה סער העביר לבדיקה - 438 מתפקדים הורחקו בהחלטת שופט בהתאם להנחיות בית הדין העליון של הליכוד - ככל הנראה בשל הזדהותם עם הליכודניקים החדשים. 210 מהשמות נמצאו תקינים. כל הפרטים הועברו למטה סער ולכל מי שביקש את הפרטים, וכמובן שניתן לבקש ולערער בפני ועדת הבחירות של הליכוד.

גדעון סער במהלך נאומו בכנס פתיחת הבחירות המקדימות  לראשות הליכוד, אולמי הרמיטאז', אור יהודה 16 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
בסביבתו טוענים למחיקת אלפים מתומכיו מספר הבוחרים. סער באירוע השקת הקמפיין, אתמול/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, מטה סער צפוי להגיש היום שתי עתירות נוספות לבית הדין: האחת נגד החלטת ועדת הבחירות של הליכוד לחייב את המתפקדים להצביע בקלפי של הסניף אליו הם משויכים בלבד ולא בכל קלפי שירצו ברחבי הארץ, כפי שהיה בעבר. עתירה שניה שתוגש היא דרישה להציב מצלמות בקלפיות בזמן ההצבעה ובזמן ספירת התוצאות כדי להגביר את השקיפות של ההליכים. בעתירה מציינים באי כוחו של סער את עמדתו של נתניהו עצמו, רק לפני שלושה חודשים, כשדרש הצבת משקיפים עם מצלמות בבחירות הכלליות לכנסת ה-22. בעתירה מצוטטים דברים של נתניהו עצמו על הצורך בשימוש במצלמות כדי לשמור על טוהר הבחירות: "מצלמות בקלפי הן אמצעי מתבקש, כל אחד מצלם הכול בסטורי", נתניהו אמר בספטמבר.

נתניהו מצדו, הודיע לבית הדין של הליכוד כי הוא תומך בבקשתו של סער להציב מצלמות בקלפיות בפריימריז הליכוד. "עמדתו העקרונית של ראש הממשלה היא שמצלמות מסייעות להגנה על טוהר הליך הבחירות ומבטיחות את אמון קהל הבוחרים בתוצאות, וזאת מבלי לפגוע החשאיות ההצבעה", כתב בא-כוחו של נתניהו, עו"ד מיכאל ראבילו. עם זאת, עמדה זו עדיין אינה מחייבת את בית הדין וועדת הבחירות המרכזית בליכוד דחתה אתמול את בקשת סער בנושא.

אירוע השקת הפריימריז של ראש הממשלה בנימין נתניהו, 13 בדצמבר 2019. -, אתר רשמי
זוכה לתמיכת רוב בכירי הליכוד. נתניהו/אתר רשמי, -

סער השיק אתמול את קמפיין הבחירות שלו לראשות הליכוד בכנס שבו השתתפו כאלף פעילים ותומכים באור יהודה. באירוע השתתפו חברי הכנסת שיר, יואב קיש, השכל, והשר לשעבר חיים כץ. ארבעת הראשונים הביעו בו תמיכה פומבית ואילו כץ, שנחשב למקורב מאוד לסער, לא אמר בקולו אם הוא תומך בו, אך התייצב לכנס ההשקה.

סער אמר אתמול כי "בחירה בנתניהו - היא בחירה ביו"ר האופוזיציה הבא" וכי "האמת הכואבת והעצובה היא שראש הממשלה חסום, ובכחול לבן מתפללים שיישאר". לדבריו, "זהו לא כנס פריימריז רגיל, זה ערב של תקווה חדשה שמסמל רצון להתחדשות ושמונע מאהבה גדולה לתנועתנו ולמדינת ישראל".

מנגד, רוב בכירי הליכוד הביעו תמיכה בנתניהו, בהם ישראל כץ ומירי רגב, שמובילים את קמפיין הפריימריז, וכן השרים יריב לוין, אופיר אקוניס, צחי הנגבי, אמיר אוחנה, דודי אמסלם, יפעת שאשא ביטון, אלי כהן, זאב אלקין ויובל שטייניץ. שני הבכירים היחידים שלא הודיעו במי הם תומכים הם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והשר גלעד ארדן. אדלשטיין ככל הנראה צפוי להישאר על הגדר ולא להביע תמיכה באף מועמד, וארדן, שמחוזר על ידי נתניהו וסער כאחד, טרם החליט אם ובמי הוא יתמוך.

(עדכון ראשון: 10:17)

אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully