וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער הגיש מועמדות לראשות הליכוד; בית הדין עשוי לחייב פריימריז לרשימה

18.12.2019 / 9:44

בית הדין של התנועה יכריע בימים הקרובים אם החלטת מרכז הליכוד לבטל את הפריימריז ולהקפיא את הרשימה מהכנסת הקודמת מנוגדת לחוקת המפלגה. סער הגיע למצודת זאב להגיש את החתימות הנדרשות, בצל טענות כלפי מינהלת הליכוד לפגיעה בתומכיו: "נמשיך לפעול למען בחירות הוגנות"

אתר רשמי

בליכוד נערכים להחלטה דרמטית מבית הדין של התנועה שעשויה להפוך על כנה את החלטת מרכז הליכוד על ביטול הפריימריז לרשימת המפלגה בבחירות הבאות ולגרור את הח"כים להתמודדות בזק, כשנותרו כשלושה שבועות בלבד עד לסגירת הרשימות בכנסת. מרכז הליכוד כבר החליט בתחילת החודש לא לקיים פריימריז ולהקפיא את רשימת הליכוד כפי שהתמודדה בבחירות הקודמות, אבל בית הדין צפוי להכריע בימים הקרובים בעתירה שהגישו פעילים בכירים במפלגה על המהלך. בתוך כך, ח"כ גדעון סער הגיע הבוקר (רביעי) למשרדי המפלגה במצודת זאב בתל אביב להגיש את טפסי ההתמודדות לראשות תנועת הליכוד.

חוקת הליכוד קובעת שצריך לקיים פריימריז לרשימה וליו"ר לפני כל בחירות לכנסת, וח"כים בליכוד מעריכים - וחוששים - שבית הדין יקבע שיש לקיים פריימריז לרשימה, ולדרוש מהמרכז לתקן את החוקה כדי לבטל אותם, תיקון שדורש רוב של שני שליש מחברי המרכז. ח"כ מיקי זוהר ושלמה קרעי צייצו אמש "אני מוכן", בהמשך לדיווחים בנושא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע קמפיין לפריימריז לראשות הליכוד בחיפה, 17 בדצמבר 2019. שרון רביבו, אתר רשמי
חשש שיתמוך בקיום פריימריז לרשימה. נתניהו, אתמול/אתר רשמי, שרון רביבו

החלטת מרכז הליכוד על ביטול הפריימריז התקבלה ארבעה ימים לפני פיזור הכנסת ה-22. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא שהוביל את המהלך, שנועד להבטיח את נאמנותם של חברי הכנסת בשורות האחוריות שחששו לאבד את מקומם ברשימה בבחירות נוספות, ולסכל אפשרות למרד פנימי בישורת האחרונה של תקופת ה-21 יום, שבה כל ח"כ יכול היה להרכיב ממשלה עם 61 חתימות. עם זאת, ביטול הפריימריז עורר תסיסה בקרב מועמדים ופעילים שדרשו לקבל הזדמנות להיבחר לכנסת ולהתמודד על מקום ברשימה כנדרש בחוקת המפלגה ועתרו נגד החלטת המרכז, שמנוגדת לכאורה לחוקת הליכוד.

במידה שהעתירה תתקבל המפלגה צפויה להיכנס למרוץ נגד הזמן עד למועד סגירת הרשימות - כדי להעביר החלטת מרכז על תיקון החוקה ברוב הנדרש או לקיים פריימריז לרשימה כמתחייב בחוקה. זאת, ברקע המאבק המתחמם בין נתניהו וגדעון סער בפריימריז על ראשות הליכוד - שיתקיימו ביום חמישי הבא.

גדעון סער מגיש את מועמדותו לתפקיד יו״ר הליכוד ומועמד התנועה לראשות הממשלה, מצודת זאב, תל אביב. ראובן קסטרו
דורש להציב מצלמות בקלפיות בזמן ההצבעה ובזמן הספירה. סער במצודת זאב, הבוקר/ראובן קסטרו

ח"כים בליכוד העלו בימים האחרונים חשש שנתניהו יתמוך בקיום פריימריז לרשימה, כדי לעורר עוד יותר את השטח ולהעלות את אחוזי ההצבעה בהתמודדות בינו ובין סער, וכן כדי לנסות להדיח את הח"כים שתמכו בסער מרשימת הליכוד בכנסת. בכל מקרה, כל החלטה שתגיע למרכז הליכוד תלויה בהסכמות בין נתניהו ובין יו"ר המרכז, ח"כ חיים כץ, מקורבו של סער.

סער הגיש את טפסי ההתמודדות בפריימריז לראשות הליכוד

סער הגיע הבוקר למצודת זאב כדי להגיש את טפסי ההתמודדות שלו בפריימריז על ראשות הליכוד, בהם הוא מתמודד יחיד מול נתניהו. סער אמר בכניסה למצודת זאב כי "לצערנו יש בימים האחרונים כמה בעיות שנוגעות לתקינות הבחירות: גריעה של אלפי בוחרים מספר הבוחרים. ח"כ יואב קיש מרכז את הנושא, ועל פניו יש שיבושים חמורים".

לדברי סער, הופרה גם ההסכמה שהושגה באמצעות יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ. "הסכמנו לקיים תאריך מוקדם במהלך חג החנוכה בניגוד לרצונו שהבחירות יהיו אחרי חנוכה, אחרי שסוכם שכל חבר ליכוד יוכל להצביע בכל אתר הצבעה ברחבי הארץ. הבחירות נופלות ביום חופש ולכן יש לזה חשיבות יתרה. אם הדבר הזה לא יקרה בבחירות האלה בפועל תישלל אפשרות הבחירות מרבבות חברי הליכוד".

בימים האחרונים מטה סער האשים את מנהלת הליכוד, שנשלטת על ידי אנשי נתניהו ובראשם מנכ"ל הליכוד צורי סיסו, בגריעת אלפי מתפקדים מספר הבוחרים של המפלגה, ושלילת זכות ההצבעה ממתפקדים תומכי סער. מטה סער גם דורש להציב מצלמות בקלפיות בזמן ההצבעה ובזמן ספירת התוצאות כדי להגביר את השקיפות של ההליכים, ומתנגד להחלטת ועדת הבחירות של הליכוד לחייב את המתפקדים להצביע בקלפי של הסניף אליו הם משויכים בלבד ולא בכל קלפי שירצו ברחבי הארץ, כפי שהיה בעבר. "נמשיך לפעול ולהיאבק למען קיום בחירות הוגנות ודמוקרטיות", אמר סער לפני הגשת מועמדותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתניהו הודיע שהוא תומך עקרונית בדרישות סער להציב מצלמות בקלפיות, אך ההחלטה הסופית בנושא נתונה בידי בית הדין. בעקבות הטענות של מטה סער על גריעת מתפקדים, מנהלת הליכוד הוציאה הודעה מיוחדת בה פורטו הסיבות שבגינן נפסלו החברים מהשתתפות בבחירות - רובם בשל אי תשלום דמי חבר או התפקדות למפלגות אחרות.

מההודעה עולה שמבין השמות שמטה סער העביר לבדיקה - 438 מתפקדים הורחקו בהחלטת שופט בהתאם להנחיות בית הדין העליון של הליכוד - ככל הנראה בשל הזדהותם עם הליכודניקים החדשים ורק 210 מהשמות נמצאו תקינים. "כל הפרטים הועברו למטה גדעון סער ולכל מי שביקש את הפרטים, וכמובן שניתן לבקש ולערער בפני ועדת הבחירות של הליכוד", נמסר בהודעת המנהלת.

(עדכון ראשון: 8:53)

גדעון סער מגיש את מועמדותו לתפקיד יו״ר הליכוד ומועמד התנועה לראשות הממשלה, מצודת זאב, תל אביב. ראובן קסטרו
סער במצודת זאב, הבוקר/ראובן קסטרו
בנימין נתניהו במטה מפלגת הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
נתניהו בליל הבחירות האחרונות עם חברי הכנסת של הליכוד/ראובן קסטרו
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully