וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך דינה של נעמה יששכר בדרך לרוסיה: "יש לבטל את פסק הדין"

דנה ירקצי, שליחת וואלה! NEWS למוסקבה וטל שלו

18.12.2019 / 20:39

הצעירה הישראלית תגיע מחר לביהמ"ש, שם יחל באופן רשמי הדיון בערעור על עונשה. צוות ההגנה הרוסי יבקש לשחררה לאלתר, אולם ההחלטה צפויה להתקבל רק בעוד כמה ימים. נתניהו: "זה ייקח עוד זמן". האם, יפה, סיפרה: "היא חוששת, אבל אני מקווה שיראו את מצבה"

עריכה: עמית שמחה

לקראת פתיחת הדיון ברוסיה בערעור על עונשה של נעמה יששכר, עו"ד אלכסיי קובלנקו אמר הערב (רביעי) לוואלה! NEWS כי "אנחנו מצפים שבית המשפט יקבל את טיעוני הערעור של צוות ההגנה לפיהם נעמה לא עברה עבירה בשטח רוסיה, לא החזיקה ולא הבריחה סם לרוסיה". קובלנקו, השותף בצוות ההגנה של הצעירה הישראלית, הדגיש בדרכו לרוסיה כי "על בית המשפט להתערב ולבטל את פסק הדין".

באפריל האחרון יששכר נתפסה עם 9.5 גרם חשיש בנמל התעופה במוסקבה, בעת שעשתה את דרכה מהודו לישראל. בעקבות זאת, בית משפט ברוסיה גזר עליה שבע שנות מאסר וחצי. מחר, יששכר צפויה להגיע לראשונה לבית המשפט, שם היא תפגוש את משפחתה.

בשבוע שעבר השתתפה הצעירה הישראלית בדיון באמצעות שיחת וידאו מבית הכלא. היא טענה כי אמצעי התקשורת מקשה עליה להעביר את טיעוניה וביקשה להיות נוכחת. בית המשפט קיבל את בקשתה והדיון ייפתח מחר באופן רשמי.

נעמה יששכר, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
תופיע לראשונה מול התקשורת. יששכר/באדיבות המשפחה

"אני מתרגשת לקראת מחר", אמרה אמה של יששכר, יפה. האם סיפרה על הביקור האחרון שלה בכלא יחד עם האחות ליעד. לדבריה, "ראינו אותה וחיזקנו אותה. היא חוששת מהרבה אנשים שיהיו בקהל ומהעיתונאים. היא צריכה לדבר, אני מקווה מאוד שסוף סוף יראו את המצב שלה וישחררו אותה. היא לא מואשמת בכלום, היא יושבת סתם. אני מקווה שראש הממשלה עושה ופועל ויחזיר אותה הביתה בהקדם".

בדיון מחר ייטענו עורכי דינה הרוסים של יששכר. בשיחה עו"ד קובלנקו סיפר כי הסנגורים "יעמדו על מה שהם רצו לטעון לפני שבוע - אין סמכות לבית המשפט ברוסיה לשפוט אותה, שכן היא לא עברה שום עבירה פלילית בשטחה של רוסיה. הם מבקשים לזכות אותה ולשחררה לאלתר".

עם זאת, הבהיר עורך הדין כי ההחלטה לא תתקבל מחר, אלא בעוד כמה ימים. "בית המשפט צריך ללמוד את הטענות של עורכי הדין", הסביר. "בכלל, העונש הכבד שהיא קיבלה לא רק שהוא לא מידתי, אלא גם אין לו מקום".

עוד בוואלה!

החרמת דרכונים ותשאולים: עשרות ישראלים עוכבו בנמל התעופה במוסקבה

לכתבה המלאה
אמא של נעמה יששכר ואחותה מחוץ לביהמ"ש במוסקבה, רוסיה 12 בדצמבר 2019. אתר רשמי
אמה ואחותה של יששכר מחוץ לבית המשפט ברוסיה, בשבוע שעבר/אתר רשמי

עו"ד קובלנקו הבהיר כי אין קשר בין עיכובם של 40 הישראלים בנמל התעופה במוסקבה לבין המשפט של יששכר. "הפטור מאשרות חל רק על אנשים שמגיעים למטרות טיול בלבד ולא עבודה ועסקים. יכול להיות שהעיכוב החריג בוצע כתגובה למדיניות הישראלית גם פה נעשית בדיקה קפדנית של כל התיירים שמגיעים מרוסיה, בשביל לבדוק האם יש להם כוונה להשתקע בארץ באופן לא חוקי".

לדבריו, עד לפני כמה חודשים הייתה תופעה מדאיגה של פניות מטעם אזרחי רוסיה בארץ שהיו מבקשים מקלט. לדבריו, "בעקבות סירובים רבים רוסיה התחילה לבדוק את כל התיירים שמגיעים מישראל כדי להשפיע על מדינת ישראל וכדי שכמה שפחות תיירים מרוסיה יקבלו סירוב. יש פה מעין רצון להראות שרוסיה יכולה לעשות את אותו הדבר שישראל אותה לאזרחיה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עו"ד קובלנקו בדרכו לרוסיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בכנס תומכים בחיפה, במסגרת הפריימריז לראשות הליכוד, כי "אתם קוראים לי קוסם, לגבי פוטין, אבל אני מבטיח דבר אחד, אני מביא את נעמה יששכר הביתה". היום, גורמים בסביבת ראש הממשלה מסרו כי בדבריו, הוא התכוון לומר ש"הוא מחויב להביא את נעמה יששכר הביתה". עוד מסרו הגורמים כי "זה ייקח עוד זמן. מתנהלים מגעים בנושא וראש הממשלה לא מרפה ומחויב לכך".

משרד החוץ הודיע כי נושא עיכוב הישראלים לרוסיה יעלה במסגרת דיאלוג קונסולרי ישראלי-רוסי שמתוכנן להתקיים מחר בירושלים. כמו כן, המשרד ציין כי ישראל תשים דגש על נעמה יששכר בשיחות אלה. שר החוץ ישראל כץ אמר כי "ישראל מייחסת חשיבות רבה ליחסיה עם רוסיה ולקידום הסחר והתיירות בין המדינות. הדיאלוג הישיר במגוון נושאים, כולל הקונסולרי, הינו כלי חשוב לחיזוק הקשר בין המדינות. הנחתי את הנהלת המשרד להוביל לפתרון מהיר לנושא עיכוב כניסת ישראלים לרוסיה, ולשים דגש בדיאלוג על צפייתנו לחזרתה המהירה של נעמה יששכר למשפחתה".

(עדכון ראשון: 18:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully