וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכי דינה של נעמה יששכר: אין התערבות פוליטית בעניינה

9.12.2019 / 22:30

לקראת דיון בערעורה של הצעירה הישראלית הכלואה ברוסיה, עו"ד אבי חימי אמר כי הוא מאמין שהראיות יובילו לשחרורה. בצל הטענות כי יששכר מוחזקת במדינה מסיבות פוליטיות, הבהיר כי "המשחק לא מכור, המשחק מקצועי". עורך דינה הרוסי הדגיש: "העונש אינו סביר, היא לא אשמה"

צילום: יותם רונן, עריכה: שאול אדם

עורכי דינה הרוסים של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית הכלואה ברוסיה, טענו היום (שני) כי אין התערבות פוליטית בעניינה. במסיבת עיתונאים משותפת עם עורכי הדין הרוסים המייצגים את יששכר במשפטה המתנהל ברוסיה, אמר ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, כי הוא מאמין שהראיות בתיק יובילו לשחרורה. עורכי דינה של הצעירה טוענים כי לא עסקה בהברחת סמים ולא הפרה את הדין הפלילי הרוסי.

"בלשכת עורכי הדין עוסקים בהליכים משפטיים ולא ביחסים בינלאומיים ודיפלומטיה", הבהיר חימי. "אנחנו מאמינים באמונה שלמה שמבחינה משפטית אפשר לשנות את התוצאה ולקבל תוצאות משפטיות נכונות וצודקות. המשחק לא מכור, המשחק מקצועי, והמטרה היא להעביר מסר שמדינת ישראל עומדת מאחורי נעמה כדי שתחזור הביתה כי המארג המשפטי עומד לזכותה של נעמה ולכן יש לשחררה".

ראש הלשכה הדגיש כי "אני רואה בהחזרתה של נעמה יששכר לביתה בהקדם האפשרי משימה לאומית ממדרגה ראשונה ולשכת עורכי הדין בראשותי תעשה הכל כדי לסייע בכך".

מסע"ת של ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי עם עורך הדין ואדים קליובגנט המייצג ברוסיה את נעמה יששכר, בית הפרקליט ת"א, 9 בדצמבר 2019. אתר רשמי
מאמינים שהראיות יביאו לשחרורה. אלכס זרנופולסקי, ואדים קליובגנט, אבי חימי, ולרי זינצ'נקו ואלכסיי קובלנקו/אתר רשמי

שחרורה של יששכר נקשר בשמו של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, שהוסגר לפני כחודש לארצות הברית לאחר שנעצר בנמל התעופה בן גוריון ב-2015. ראש לשכת עורכי הדין הדגיש כי ההסגרה לא תשפיע על שחרורה של הצעירה. לדבריו, "עניינו הוא לא נושא רלוונטי ולכן אנו עוסקים בנעמה. אין קשר בין הדברים". חימי תיאר את החלטתו של שר המשפטים אמיר אוחנה להסביר את ההאקר כמקצועית, והוסיף כי "השר עושה כל מאמץ להביא לשחרורה של נעמה".

"אנחנו מאמינים כי הראיות שבתיק יביאו לשחרורה של נעמה, סייענו לאתר עוד ערכאה אפשרית לערעור", הוסיף חימי. "מדובר בעורכי הדין הטובים שיש במוסקבה, הם בעלי ידע מקצועי רב, הטיעונים המשפטיים שלהם הולמים והם הערובה להצלחה משפטית בערעור שיתקיים עוד יומיים. אני רוצה להודות לעורכי הדין הישראלים על הסיוע הרב במאמצי לשכת עורכי הדין לטיפול במאבק הזה".

נעמה יששכר, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
"המשחק מקצועי, והמטרה היא להעביר מסר שמדינת ישראל עומדת מאחוריה". נעמה יששכר/באדיבות המשפחה

עו"ד ואדים קליובגנט, שייצג את יששכר בערעור בעוד יומיים, סיפר על הקשר עם לשכת עורכי הדין הישראלית. קליובגנט סיפר כי חימי פנה ללשכת עורכי הדין הרוסית על מנת לראות איך אפשר לשתף פעולה. "בעקבות הפנייה של חימי, לשכת עורכי הדין הרוסית פנו למועצת זכויות האדם של לשכת נשיא רוסיה על מנת שיוכלו להתערב בעניינה של נעמה יששכר", אמר.

לדברי קליובגנט, "הארגונים הללו החלו לטפל במקרה הזה ואנו מקווים שימשיכו לטפל בעניינה של נעמה. זה יכול לסייע על מנת שהתיק ייבחן באופן אובייקטיבי, והדבר יבטל את הסיכון של השפעה חיצונית על בית המשפט. אנחנו רואים למעשה שלא מדובר בתמיכת סרק אלא בפעולות ממשיות, ועל זה אנו מודים".

אלכסיי בורקוב -11 באוקטובר 2019. צילום מסך
"החלטה מקצועית". ההאקר הרוסי, אלכסיי בורקוב/צילום מסך

עו"ד ולרי זינצ'נקו, המייצג אף הוא את הצעירה הישראלית, הדגיש כי "בתקופה של בירור עניינה של נעמה דעת הקהל נוטה להאמין שפרשת יששכר היא בהברחת סמים והדבר לא סביר. אנחנו התחלנו בשלב הערעור אחרי שניתן פסק דין. לאחר שדיברנו על כך עם נעמה, שאלנו אותה מגוון שאלות וקיבלנו תשובות במספר מפגשים, ולאחר שניתחנו את כל החומר בתיק, הגענו למסקנה חד משמעית וגיבשנו עמדה כי מבחינת הדין הפלילי הרוסי לא בוצעה שום עבירה ועם עמדה זו נגיע לבית המשפט".

יששכר נעצרה בנמל התעופה במוסקבה בחודש אפריל האחרון בחשד להברחת סמים, בשל החזקת 9.6 גרם סמים. לפני כחודשיים נגזרו עליה שבע שנות מאסר וחצי, ומאז עסוקה משפחתה בניסיונות נואשים לשחררה. עורך הדין טען כי העונש שהוטל על יששכר אינו סביר. "היא איננה אשמה בדבר והיא איננה אדם שקשור להברחת סמים, איננה תלויה בסמים", אמר. "יש לא מעט הפרות של ההליך הפלילי אשר עשויות להביא לביטול הראיות שנאספו בעניינה. על כן פסק הדין שניתן בעניינה בטל מבחינה משפטית ודינו למעשה להתבטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully