וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגרת ההאקר הרוסי: משפחת יששכר חזרה בה מהעתירה לבג"ץ

5.11.2019 / 15:12

בני משפחתה של הצעירה הישראלית הכלואה ברוסיה ביקשו למחוק את העתירה לביטול החלטתו של שר המשפטים. "נעמה לא תהיה כלי משחק בידי ההאקר הרוסי ואנשיו", אמרה אמה. "אני נותנת אמון מלא בנשיא ובראש הממשלה שימשיכו לפעול על מנת להביא לשחרורה המידי"

צילום: יהושע ג'וש בריינר ובר פלג, "הארץ", עריכה: טל רזניק

משפחתה של נעמה יששכר הכלואה ברוסיה פנתה היום (שלישי) לעורכי דינה וביקשה למחוק את העתירה לביטול החלטתו של שר המשפטים אמיר אוחנה להסגיר את ההאקר הרוסי אלכסיי בוקרוב לארצות הברית. יפה, אמה של הצעירה, הסבירה מדוע חזרה בה מהחלטתה. "נעמה לא תהיה כלי משחק בידי ההאקר הרוסי ואנשיו", אמרה. "אני מתפללת לכך שהחלטתי לא תגרום להרעה במצבה של נעמה בכלא הרוסי ונותנת אמון מלא בנשיא ובראש הממשלה שימשיכו לפעול מול נשיא רוסיה על מנת להביא לשחרורה המידי של נעמה".

בבקשה למחיקת העתירה שהגישו עורכי הדין של משפחת יששכר, בעז בן צור, אסנת גולדשמידט-שרייר ונתי שמחוני, נכתב כי "לאחר הגשת העתירה למתן צו על תנאי והבקשה לצו ביניים, חלה התפתחות בדין ודברים בין בני משפחתה של העותרת לבין גורמים מדיניים המעורבים בטיפול בעניינה. בשיחות אלה, הובהר לעותרת כי למדינת ישראל וממשלתה מחויבות עמוקה לפעול באופן המיטבי להשבתה של העותרת לישראל. במסגרת מחויבות זו, הבהירו אותם גורמים מדינתיים, כי מדינת ישראל פועלת בעניינה של העותרת, באמצעות מהלכים שונים אשר לא ננקטים דרך כלל במקרים אחרים בהם אזרחים ישראליים עומדים לדין במדינות זרות, וזאת בשל ייחודיות המקרה ונסיבותיו הקיצוניות".

נעמה יששכר, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
"מתפללת לכך שהחלטתי לא תגרום להרעה במצבה". יששכר/באדיבות המשפחה

בשבוע שעבר הגישה משפחה עתירה דחופה לבג"ץ נגד הסגרתו של בורקוב לארצות הברית. עורכי הדין המייצגים את משפחת הצעירה הישראלית, ביקשו משר המשפטים לשקול את החלופות הקיימות, בהן הסגרה לרוסיה או עיכוב הסגרתו לארצות הברית עד להסדרת שחרורה של יששכר.

עורכי הדין טענו כי "חתימת השר על הצו משמעותה חריצת גורלה של העותרת, המוחזקת כבת ערובה על ידי השלטון הרוסי המבקש למנוע את הליך ההסגרה של אותו אזרח רוסי לארצות הברית". לדבריהם, ההליך המשפטי שהתנהל נגד יששכר ברוסיה "אינו הוגן - לשון המעטה".

כמה ימים לאחר מכן גם בורקוב הגיש עתירה לבג"ץ נגד החלטת שר המשפטים על הסגרתו. בג"ץ הורה על עיכוב הסגרתו של ההאקר עד לדיון בשתי העתירות ביום חמישי הקרוב, וקבע כי בורקוב לא יוסגר עד להחלטה בעתירה.

עוד בוואלה!

דיון חירום בעקבות המשבר במערכת הבריאות: "חייבת להיות מהפכה"

לכתבה המלאה
אלכסיי בורקוב -11 באוקטובר 2019. צילום מסך
עתר גם הוא נגד ההחלטה על הסגרתו לארה"ב. בורקוב/צילום מסך

השר אוחנה חתם על על צו ההסגרה בשבוע שעבר, לאחר שבית המשפט המחוזי והעליון אישרו את ההסגרה לארצות הברית, שם הוא מבוקש בחשד לעבירות סייבר. מטעם השר נמסר כי "ההחלטה התקבלה לאחר דיוני עומק רבים שנערכו בשבועות האחרונים עם גורמים שונים, ובהם גורמים מדיניים ומשפטיים".

יששכר בת ה-26 נשלחה לשבע שנות מאסר וחצי, לאחר שנעצרה באפריל האחרון במוסקבה בגין אחזקת 9.6 גרם של חשיש שנמצאו בתרמילה, בעת שעצרה בשדה התעופה שרמייטבו בדרך חזרה ארצה מהודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully