וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת יששכר על החלטת שר המשפטים: "בלתי מוסרית ובלתי אנושית"

לאחר שהשר אוחנה חתם על צו להסגרת ההאקר אלכסיי בורקוב לארה"ב, משפחתה של הצעירה הישראלית עליה נגזר עונש מאסר כבד ברוסיה, תקפה אותו על ההחלטה. "היא משמשת כבת ערובה וקלף מיקוח בין מעצמות". פרקליטי המשפחה מתכננת לעתור לבג"ץ

עריכה: עמית שמחה

"ההחלטה היא בלתי מוסרית ובלתי אנושית", אמרו הערב (רביעי) בני משפחתה של נעמה יששכר בעקבות הודעתו של שר המשפטים אמיר אוחנה על הסגרת ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב לארצות הברית. "רק אתמול אמר השר שזו חובתה של מדינת ישראל לשחרר את נעמה ולצערנו הרב הוא פועל בסתירה להצהרתו".

שמו של בורקוב נקשר לשחרורה של הצעירה הישראלית בת ה-26, שנשלחה לשבע שנות מאסר וחצי לאחר שנעצרה באפריל האחרון במוסקבה בגין אחזקת 9.6 גרם חשיש שנמצאו בתרמילה בשדה התעופה שרמייטבו במוסקבה. במשפחת יששכר טענו כי "נעמה חפה מפשע ומשמשת כבת ערובה וקלף מיקוח בין מעצמות". לדבריהם, "הרוסים מחריפים ומקשיחים מידי יום את תנאיה של נעמה ובאחריות מדינת ישראל להוציא אותה מהסיוט שהיא נמצאת בו".

מוקדם יותר הערב חתם אוחנה על צו ההסגרה, לאחר שבית המשפט המחוזי והעליון אישרו את הסגרתו של בורקוב לארצות הברית, שם הוא מבוקש בחשד לעבירות סייבר. השר הבהיר כי "ההחלטה התקבלה לאחר דיוני עומק רבים שנערכו בשבועות האחרונים עם גורמים שונים, ובהם גורמים מדיניים ומשפטיים".

נעמה יששכר עם אמה יפה, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
"נעמה חפה מפשע ומשמשת כבת ערובה וקלף מיקוח בין מעצמות". יששכר ואמה יפה/באדיבות המשפחה

עורכי הדין בועז בן צור ונתי שמחוני, המייצגים את יששכר, הודיעו כי יעתרו לבג"ץ נגד הסגרתו של ההאקר הרוסי. השניים טענו כי בהחלטתו של שר המשפטים "יש כדי לחרוץ את גורלה של נעמה ולפגוע בזכויותיה". הם הבהיר כי "בכוונתנו לפעול באופן מהיר, להגשת עתירה לבית המשפט הגבוה לצדק נגד החלטת שר המשפטים, מתוך ציפייה המבוססת על יסוד הדין והצדק, כי החלטה זו לא תיוותר על כנה".

במקביל, עו"ד מיכאל עירוני, המייצג את בורקוב מטעם הסנגוריה הציבורית, הבהיר כי "לאחר שנקבל את צו ההסגרה ונעיין בו נשקול את צעדנו".

עוד בוואלה!

מעצר נעמה יששכר: שר המשפטים חתם על צו הסגרת ההאקר הרוסי לארה"ב

לכתבה המלאה
טקס קבלת פנים לשר המשפטים הנכנס, ח"כ אמיר אוחנה, משרד המשפטים, ירושלים, 23 ביוני 2019. ראובן קסטרו
בהחלטתו "יש כדי לחרוץ את גורלה של נעמה ולפגוע בזכויותיה". אוחנה/ראובן קסטרו

החלטתו של השר אוחנה הייתה צפויה, לאור העובדה שבית המשפט העליון כבר אישר את הסגרתו של בורקוב לארצות הברית, לאחר הליך משפטי ארוך. אף שגם שופטי העליון ציינו כי הסמכות הסופית היא של השר, כל החלטה אחרת שלו הייתה הפתעה עצומה. משפחתה של יששכר כבר אמרה בעבר כי אם תתקבל החלטה להסגיר את בורקוב לארצות הברית, היא תעתור נגדה לבג"ץ.

במשפחתה של יששכר אמרו בשבועות האחרונים כי לאור העובדה שכעת נכנסה הצעירה הישראלית למעגל השיקולים בנוגע להסגרת בורקוב, מוצדק לשקול את הנושא מחדש. למרות זאת, הסיכויים שבג"ץ יהפוך את החלטת השר, וכן את החלטת העליון שקבע כי ניתן להסגיר את בורקוב לארצות הברית, נראים קלושים.

אתר האינטרנט המחתרתי שהוביל לאישום

בורקוב הגיע לישראל כתייר ונעצר בנמל התעופה בן גוריון בדצמבר 2015. כתב האישום נגדו, במחוז המזרחי של מדינת וירג'יניה, הוגש ארבעה חודשים לפני כן. על פי כתב האישום, בין השנים 2009 ו-2013 הוא ניהל אתר אינטרנט מחתרתי שמכר נתונים של כ-150 אלף כרטיסי אשראי, רובם של אזרחים אמריקנים.

בית המשפט המחוזי בירושלים הוא שדן בבקשת הסגרתו של בורקוב לארצות הברית, אלא שתוך כדי ההליך התברר כי וושינגטון אינה היחידה שמעוניינת בו. בתחילת 2017 ביקשו גם השלטונות במוסקבה להסגירו לידיהם, בטענה כי גם ברוסיה הוגש נגדו כתב אישום דומה לזה שהוגש בארצות הברית. בורקוב הכריז כי הוא מסכים להיות מוסגר למוסקבה.

אלכסיי בורקוב -11 באוקטובר 2019. צילום מסך
נעצר בנמל התעופה בן גוריון ב-2015. בורקוב/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully