וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של נעמה יששכר הגיעה לבקרה בכלא, אך נאסר עליהן להיפגש

למרות שקיבלה אישור משופט, אמה של הישראלית העצורה ברוסיה לא הצליחה לפגוש את בתה. זאת בטענה כי ביקורה של הקונסולית בשבוע שעבר היה על חשבון הפגישה

עריכה: עמית שמחה

יפה יששכר הגיעה היום (שלישי) לבית הכלא ברוסיה שבו מוחזקת בתה נעמה, אך נאסר עליהן להיפגש. זאת לאחר שאמש קיבלה אישור משופט לבקרה.

בהגיעה לבית הכלא נאסר עליה להיכנס לבקרה בטענה שביקור הקונסולית בשבוע שעבר היה על חשבון ביקור האם. הניסיונות של עורכי הדין ושל סגנית השגריר לשנות את ההחלטה לא צלחו וכעת יששכר בדרכה חזרה לדירתה במוסקבה, מבלי שראתה את נעמה. עוד הוסיפו בהנהלת בית הכלא כי הוחלט שלא להתיר לבקשת נעמה לקיים שיחות טלפון.

"אני חסרת אונים ולא מצליחה להבין מדוע מדי יום מקשים יותר ויותר על נעמה", סיפרה האם. "זו התעללות ואני מבקשת מנשיא המדינה, ראש הממשלה וראש המל"ל להביא לסיום ההתעללות בנעמה. נעמה חפה מפשע ומשלמת מחיר כבד בגלל החלטה מדינית ומשפטית של מדינת ישראל שכלל לא נוגעת לנעמה. נעמה אינה יכולה להיות בת ערובה וקלף מיקוח בין מדינות". ממשרד החוץ נמסר כי נושא מניעת הביקור הועלה מיד בערוצים הדיפלומטיים גם בירושלים וגם במוסקבה.

נעמה יששכר עם אמה יפה, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
"זו התעללות". יששכר ואמה/באדיבות המשפחה

יששכר בת ה-26 נשלחה לשבע שנות מאסר וחצי, לאחר שנאסרה נעצרה באפריל האחרון במוסקבה בגין אחזקת 9.6 גרם של חשיש שנמצאו בתרמילה, בעת שעצרה בשדה התעופה שרמייטבו בדרך חזרה ארצה מהודו. קרוביה של יששכר, שפתחו במימון המונים לכיסוי ההוצאות המשפטיות שלה, מנהלים מאבק לשחרורה.

אתמול הגיעה אמה של נעמה לפגישה עם ראש המל"ל מאיר בן שבת, במהלך חלק מהפגישה נכח גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששוחח עם האם. נתניהו עדכן את האם במגעים האחרונים לשחרורה של יששכר ובשיחות שקיים מול הקרמלין והממשל האמריקני בנושא. דבר הפגישה פורסם לראשונה ב"הארץ".

עוד בוואלה!

דקר למוות בחדר השינה: אישום נגד הצעיר שרצח את אביו בגן יבנה

לכתבה המלאה
נעמה יששכר בכלא הרוסי 23 באוקטובר 2019. אתר רשמי
"תנו לה ללכת הביתה". נעמה בכלא הרוסי/אתר רשמי

נתניהו הגיש בקשה רשמית לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין להעניק חנינה לצעירה, בשמו ובשם נשיא המדינה ראובן ריבלין. בנוסף לכך, בשבוע שעבר, דנו נתניהו ופוטין פעם נוספת באפשרות להעניק חנינה ליששכר. שר המשפטים אמיר אוחנה אמר היום במסיבת עיתונאים שכינס במשרדו כי "ממשלת ישראל, לא רק אני ראש הממשלה, שרים נוספים ואני, מקיימים פעולות חסרות תקדים ביחס למקרים אחרים של ישראלים במאסר במדינות אחרות ואנחנו מקווים שהמאמצים הללו יישאו פרי. יש חובה אנושית אלמנטרית בסיסית שנגזרת מחוק הלאום". הוא הוסיף כי בימים הקרובים יקבל החלטה בנוגע להסגרתו של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, אך "לא הייתי מבצע את הקשר הזה בינה לבין בורקוב, כי אם נעשה את הקשר הזה, נעמיד בסיכון כל ישראלי בעולם. היות ואותה מדינה רוצה להסגיר מישהו בישראל, היא תכניס אותו לשמונה שנות מאסר. הבקשה האמריקנית מבוססת אושרה על ידי העליון".

בשבוע שעבר הפיצה האם יחד עם עורכי הדין סרטון שבו הם טוענים נגד פסק הדין המרשיע, וקוראים להשיב את הצעירה לישראל. "נעמה יששכר כלואה כאן יותר משישה חודשים", אמרה יששכר. "היא באה ממנטליות אחרת. היא כלואה מבלי להבין את השפה והמנטליות. אני מבקשת צדק - לשלוח אותה הביתה, לשם היא שייכת. היא לא התכוונה לעשות דבר ממה שמיוחס לה. אני מתחננת, בבקשה, תנו לה ללכת הביתה".

(עדכון ראשון: 12:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully