וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת יששכר עתרה נגד הסגרת ההאקר הרוסי: "החלטה לא מידתית"

31.10.2019 / 22:14

לאחר ששר המשפטים חתם על צו ההסגרה של אלכסיי בורקוב לארה"ב, עורכי הדין של משפחת הצעירה הישראלית עתרו לבג"ץ. בבקשתם פנו לאוחנה לשקול את החלופות הקיימות - הסגרת בורקוב לרוסיה, או המתנה עד להסדרת שחרור יששכר. "מקווים שהשופטים יסייעו להוציא אותה מהגיהנום"

עריכה: עמית שמחה

משפחתה של נעמה יששכר הגישה הערב (חמישי) עתירה דחופה לבג"ץ נגד הסגרת ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב לארצות הברית. עורכי הדין בעז בן צור, אסנת גולדשמידט-שרייר ונתי שמחוני, המייצגים את משפחת הצעירה הישראלית, ביקשו משר המשפטים אמיר אוחנה לשקול את החלופות הקיימות, בהן הסגרה לרוסיה או עיכוב הסגרתו לארצות הברית עד להסדרת שחרורה של יששכר.

עורכי הדין טענו כי "חתימת השר על הצו משמעותה חריצת גורלה של העותרת, המוחזקת כבת ערובה על ידי השלטון הרוסי המבקש למנוע את הליך ההסגרה של אותו אזרח רוסי לארצות הברית". לדבריהם, ההליך המשפטי שהתנהל נגד יששכר ברוסיה "אינו הוגן - לשון המעטה".

"עיכוב ביצוע הסגרה לא יפגע בתכלית הראויה של הליך ההסגרה בעניינו של בורקוב, שהרי אין בעיכובו כדי למנוע את הסגרתו בעתיד", הסבירו. "כל זאת, יאפשר לעותרת, לקרוביה, ואף למדינת ישראל, למצוא כיצד להשיבה אל מדינת ישראל, ולמצער, לאפשר לה הליך משפטי הוגן ברוסיה. החלטתו של שר המשפטים להסגיר את בורקוב לארצות הברית, חרף התוצאה הבלתי צודקת בדבר הפגיעה האנושה הנגרמת לעותרת - היא החלטה לא מידתית, ומכאן, שהיא אינה כדין".

ממשפחת יששכר נמסר כי "אנו מקווים ששופטי בית המשפט העליון המכובד יקשיבו היטב לבקשתה של נעמה המוחזקת כבת ערובה כבר שבעה חודשים, ויסייעו ככל שניתן להוציא אותה באופן בהול מהגיהנום שבו היא נמצאת". יפה, אמה של הצעירה, צפויה לבקר אותה מחר בכלא ברוסיה.

נעמה יששכר, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
"חתימת השר על הצו משמעותה חריצת גורלה". יששכר/באדיבות המשפחה

אמש חתם השר אוחנה על צו ההסגרה של ההאקר הרוסי, לאחר שבית המשפט המחוזי והעליון אישרו את ההסגרה לארצות הברית, שם הוא מבוקש בחשד לעבירות סייבר. מטעם השר נמסר כי "ההחלטה התקבלה לאחר דיוני עומק רבים שנערכו בשבועות האחרונים עם גורמים שונים, ובהם גורמים מדיניים ומשפטיים".

במשפחת יששכר כינו את ההחלטה "בלתי מוסרית ובלתי אנושית". בני המשפחה טענו כי "רק אתמול אמר השר שזו חובתה של מדינת ישראל לשחרר את נעמה ולצערנו הרב הוא פועל בסתירה להצהרתו. נעמה חפה מפשע ומשמשת כבת ערובה וקלף מיקוח בין מעצמות. הרוסים מחריפים ומקשיחים מדי יום את תנאיה של נעמה ובאחריות מדינת ישראל להוציא אותה מהסיוט שהיא נמצאת בו".

יששכר בת ה-26 נשלחה לשבע שנות מאסר וחצי, לאחר שנעצרה באפריל האחרון במוסקבה בגין אחזקת 9.6 גרם של חשיש שנמצאו בתרמילה, בעת שעצרה בשדה התעופה שרמייטבו בדרך חזרה ארצה מהודו.

עוד בוואלה!

רקטה שוגרה לעבר עוטף עזה; צה"ל תקף בצפון הרצועה

לכתבה המלאה
אמיר אוחנה במטה מפלגת הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"ההחלטה התקבלה לאחר דיוני עומק רבים". אוחנה/ראובן קסטרו

החלטתו של השר אוחנה הייתה צפויה, לאור העובדה שבית המשפט העליון כבר אישר את הסגרתו של בורקוב לארצות הברית, לאחר הליך משפטי ארוך. אף שגם שופטי העליון ציינו כי הסמכות הסופית היא של השר, כל החלטה אחרת שלו היתה הפתעה עצומה. משפחתה של יששכר כבר אמרה בעבר כי אם תתקבל החלטה להסגיר את בורקוב לארצות הברית, היא תעתור נגדה לבג"ץ.

במשפחתה של יששכר אמרו בשבועות האחרונים כי לאור העובדה שכעת נכנסה הצעירה הישראלית למעגל השיקולים בנוגע להסגרת בורקוב, מוצדק לשקול את הנושא מחדש. למרות זאת, הסיכויים שבג"ץ יהפוך את החלטת השר, וכן את החלטת העליון שקבע כי ניתן להסגיר את בורקוב לארצות הברית, נראים קלושים.

(עדכון ראשון: 21:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully