וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שעתירתו נדחתה: ההאקר הרוסי מוסגר לארה"ב

עורך דינו של אלכסיי בורקוב, ששמו נקשר בשמה של הישראלית נעמה יששכר שכלואה ברוסיה, הודיע כי הוא מוסגר לארה"ב, שם הוא מבוקש בגין פשעי סייבר. זאת, בהתאם להחלטת שר המשפטים ואחרי שהעליון דחה את עתירתו. רוסיה גינתה: הצעד לא יתרום ליחסים בין המדינות

צילום: תאגיד כאן 11, עריכה: שאול אדם

ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב מוסגר הערב (שני) לארצות הברית, שם הוא מבוקש בגין פשעי סייבר - כך אישר עורך דינו. בורקוב הובא לנתב"ג, ושם הועבר לאחריותה של ארצות הברית. הסגרתו מתבצעת בהתאם להחלטת שר המשפטים אמיר אוחנה, ואחרי שבג"ץ דחה את עתירתו. שמו של בורקוב נקשר בשמה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שכלואה ברוסיה, שדרשה אף היא את הסגרתו של בורקוב לידיה. משב"ס נמסר כי "אנו לא מוסמכים למסור מידע בענין זה".

אחרי שאוחנה חתם על הצו שמורה על הסגרתו של בורקוב לארצות הברית, הגיש בורקוב עתירה באמצעות עורכי הדין ואדים שוב ומיכאל עירוני מהסנגוריה הציבורית. בפסק הדין ציינו השופטים כי "בעקבות הפרטים וההבהרות שנמסרו לנו במעמד צד אחד שוכנעו כי בניגוד לטענת בורקוב, החלטת שר המשפטים להורות על הסגרתו לארצות הברית נתקבלה לאחר שנבחנו באופן ממצה ומעמיק מכלול השיקולים הנצרכים לעניין".

בעתירה שהגיש בורקוב לא נכללו טיעונים הנוגעים לנעמה יששכר. הישראלית בת ה-26 נשלחה לשבע שנות מאסר וחצי, לאחר שנעצרה באפריל האחרון במוסקבה בגין אחזקת 9.6 גרם של חשיש שנמצאו בתרמילה, בעת שעצרה בשדה התעופה שרמייטבו בדרך חזרה ארצה מהודו. עוד לפני החלטת אוחנה, בחודש אוגוסט, קבע בית המשפט העליון כי אין מניעה להסגיר את בורקוב לידי האמריקנים, וזאת חרף העובדה שגם רוסיה ביקשה להסגיר אותו לידיה.

ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב בבית המשפט, 3 בנובמבר 2019. GettyImages
אלכסיי בורקוב בבית המשפט בישראל/GettyImages

רוסיה גינתה מוקדם יותר היום את החלטת בג"ץ והבהירה כי הצעד לא יתרום ליחסים בין המדינות. שגרירות רוסיה בישראל נמסר כי "ההחלטה מהווה הפרה של זכויותיו וכן של מחויבותה הבינלאומית של ישראל".

בנוסף לבורקוב, גם משפחתה של יששכר עתרה כדי למנוע את ההסגרה, אולם בהמשך הודיעה אמה כי המשפחה ביקשה למחוק את העתירה. "נעמה לא תהיה כלי משחק בידי ההאקר הרוסי ואנשיו", אמרה האם, יפה יששכר. "אני מתפללת לכך שהחלטתי לא תגרום להרעה במצבה של נעמה בכלא הרוסי ונותנת אמון מלא בנשיא ובראש הממשלה שימשיכו לפעול מול נשיא רוסיה על מנת להביא לשחרורה המידי של נעמה".

בורקוב הגיע לישראל כתייר ונעצר בנמל התעופה בן גוריון בדצמבר 2015. כתב האישום נגדו, במחוז המזרחי של מדינת וירג'יניה, הוגש ארבעה חודשים לפני כן. על פי כתב האישום, בין השנים 2009 ו-2013 הוא ניהל אתר אינטרנט מחתרתי שמכר נתונים של כ-150 אלף כרטיסי אשראי, רובם של אזרחים אמריקנים.

(עדכון ראשון: 23:08)

עוד בוואלה!

הסגרת ההאקר הרוסי: משפחת יששכר חזרה בה מהעתירה לבג"ץ

לכתבה המלאה
נעמה יששכר, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
שחרורה נקשר בהסגרתו. יששכר/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully