וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את עתירת ההאקר הרוסי נגד הסגרתו לארה"ב

השופטים דחו את העתירה שהגיש אלכסיי בורקוב נגד החלטת שר המשפטים להורות על הסגרתו לארה"ב, שנקשרה בפרשת נעמה יששכר. "החלטת שר המשפטים נתקבלה לאחר שנבחנו באופן ממצה ומעמיק מכלול השיקולים לעניין", נכתב בפסק הדין

צילום: תאגיד כאן 11, עריכה: שאול אדם

בג"ץ דחה היום (חמישי) את העתירה שהגיש ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב נגד החלטת שר המשפטים אמיר אוחנה, להורות על הסגרתו לארצות הברית. בפסק הדין ציינו השופטים כי "בעקבות הפרטים וההבהרות שנמסרו לנו במעמד צד אחד שוכנענו כי בניגוד לטענת בורקוב, החלטת שר המשפטים להורות על הסגרתו לארצות הברית נתקבלה לאחר שנבחנו באופן ממצה ומעמיק מכלול השיקולים הנצרכים לעניין". השופטים הוסיפו כי "לא מצאנו כי מתקיימות במקרה דנן נסיבות יוצאות דופן באיזה מן התחומים שהותוו בעניין אלוני, המקימות עילה להתערבותנו בהחלטה זו".

כמו כן, התייחסו השופטים לבקשה להתנות את הסגרתו של בורקוב לארצות הברית בכך שירצה את העונש ברוסיה, וקבעו כי דינה להידחות, הן משום שאינו אזרח ישראל והן בשל ההשפעה על יחסי החוץ של המדינה. "לא עלה בידי באי כוחו לבסס עילה כלשהי בדין, שמכוחה יש לחייב את מדינת ישראל כמדינה המתבקשת להתנות את ההסגרה לארצות הברית בתנאי זה", כתבו השופטים.

העתירה הוגשה לאחר שהשר אוחנה חתם על הצו שמורה על הסגרתו של בורקוב לארצות הברית, שם הוא מבוקש בגין פשעי סייבר. עוד לפני כן, בחודש אוגוסט, קבע בית המשפט העליון כי אין מניעה להסגיר את בורקוב לידי האמריקנים, וזאת חרף העובדה שגם רוסיה ביקשה להסגיר אותו לידיה.

אלכסיי בורקוב -11 באוקטובר 2019. צילום מסך
הערעור שהגיש נדחה. ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב/צילום מסך

בעתירה שהגיש בורקוב, באמצעות עורכי הדין ואדים שוב ומיכאל עירוני מהסנגוריה הציבורית, לא נכללו טיעונים הנוגעים לנעמה יששכר - הצעירה הישראלית הכלואה ברוסיה, ששחרורה נקשר בהסגרתו. גם משפחתה של יששכר עתרה כדי למנוע את ההסגרה, אולם שלשום הודיעה אמה כי המשפחה ביקשה למחוק את העתירה. "נעמה לא תהיה כלי משחק בידי ההאקר הרוסי ואנשיו", אמרה האם, יפה יששכר. "אני מתפללת לכך שהחלטתי לא תגרום להרעה במצבה של נעמה בכלא הרוסי ונותנת אמון מלא בנשיא ובראש הממשלה שימשיכו לפעול מול נשיא רוסיה על מנת להביא לשחרורה המידי של נעמה".

בבקשה למחיקת העתירה שהגישו עורכי הדין של משפחת יששכר, בעז בן צור, אסנת גולדשמידט-שרייר ונתי שמחוני, נכתב כי "לאחר הגשת העתירה למתן צו על תנאי והבקשה לצו ביניים, חלה התפתחות בדין ודברים בין בני משפחתה של העותרת לבין גורמים מדיניים המעורבים בטיפול בעניינה. בשיחות אלה, הובהר לעותרת כי למדינת ישראל וממשלתה מחוייבות עמוקה לפעול באופן המיטבי להשבתה של העותרת לישראל".

עוד הוסיפו כי "במסגרת מחויבות זו, הבהירו אותם גורמים מדינתיים, כי מדינת ישראל פועלת בעניינה של העותרת, באמצעות מהלכים שונים אשר לא ננקטים דרך כלל במקרים אחרים בהם אזרחים ישראליים עומדים לדין במדינות זרות, וזאת בשל ייחודיות המקרה ונסיבותיו הקיצוניות".

יששכר בת ה-26 נשלחה לשבע שנות מאסר וחצי, לאחר שנעצרה באפריל האחרון במוסקבה בגין אחזקת 9.6 גרם של חשיש שנמצאו בתרמילה, בעת שעצרה בשדה התעופה שרמייטבו בדרך חזרה ארצה מהודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully