וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה גינתה את הסגרת ההאקר לארה"ב: "לא יתרום ליחסים בין המדינות"

11.11.2019 / 12:26

שגרירות רוסיה בישראל טענה כי דחיית הערעור של אלכסיי בורקוב מהווה "הפרה של זכויותיו וכן של מחויבותיה הבינלאומית של ישראל". זאת לאחר שבג"ץ אישר את החלטת שר המשפטים להסגיר את ההאקר המבוקש בגין פשעי סייבר, ששמו נקשר לשחרורה של נעמה יששכר

צילום: תאגיד כאן 11, עריכה: שאול אדם

רוסיה גינתה היום (שני) את ההחלטה להסגיר את ההאקר אלכסיי בורקוב לארצות הברית. בהודעת שגרירות רוסיה בישראל נמסר כי "ההחלטה מהווה הפרה של זכויותיו וכן של מחויבותה הבינלאומית של ישראל". עוד הבהירו כי הצעד לא יתרום ליחסים בין שתי המדינות.

ביום חמישי האחרון דחה בג"ץ את עתירתו של בורקוב נגד החלטת שר המשפטים אמיר אוחנה, להורות על הסגרתו לארצות הברית. בפסק הדין ציינו השופטים כי "בעקבות הפרטים וההבהרות שנמסרו לנו במעמד צד אחד שוכנעו כי בניגוד לטענת בורקוב, החלטת שר המשפטים להורות על הסגרתו לארצות הברית נתקבלה לאחר שנבחנו באופן ממצה ומעמיק מכלול השיקולים הנצרכים לעניין".

העתירה הוגשה לאחר שהשר אוחנה חתם על הצו שמורה על הסגרתו של בורקוב לארצות הברית, שם הוא מבוקש בגין פשעי סייבר. עוד לפני כן, בחודש אוגוסט, קבע בית המשפט העליון כי אין מניעה להסגיר את בורקוב לידי האמריקנים, וזאת חרף העובדה שגם רוסיה ביקשה להסגיר אותו לידיה.

ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב בבית המשפט, 3 בנובמבר 2019. GettyImages
ברוסיה גינו את הסגרתו. בורקוב/GettyImages

בעתירה שהגיש בורקוב, באמצעות עורכי הדין ואדים שוב ומיכאל עירוני מהסנגוריה הציבורית, לא נכללו טיעונים הנוגעים לנעמה יששכר - הצעירה הישראלית הכלואה ברוסיה, ששחרורה נקשר בהסגרתו. גם משפחתה של יששכר עתרה כדי למנוע את ההסגרה, אולם בהמשך הודיעה אמה כי המשפחה ביקשה למחוק את העתירה.

"נעמה לא תהיה כלי משחק בידי ההאקר הרוסי ואנשיו", אמרה האם, יפה יששכר. "אני מתפללת לכך שהחלטתי לא תגרום להרעה במצבה של נעמה בכלא הרוסי ונותנת אמון מלא בנשיא ובראש הממשלה שימשיכו לפעול מול נשיא רוסיה על מנת להביא לשחרורה המידי של נעמה".

עוד בוואלה!

בג"ץ דחה את עתירת ההאקר הרוסי נגד הסגרתו לארה"ב

לכתבה המלאה
נעמה יששכר בכלא הרוסי 23 באוקטובר 2019. אתר רשמי
בעתירת ההאקר לא נכללו טיעונים הנוגעים לצעירה הישראלית הכלואה ברוסיה. יששכר בכלא הרוסי/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully