וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם פוטין על נעמה יששכר, כץ נפגש עם מקבילו הרוסי

ראש הממשלה שוחח עם נשיא רוסיה על איראן והמצב בסוריה. לפי גורם מדיני, במהלך השיחה נתניהו הביע את תקוותו לשחרורה של הצעירה הישראלית הכלואה ברוסיה. במקביל, שר החוץ נפגש עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב. אמה של נעמה: "מייחלת לכך שהמאמצים יישאו פרי"

צילום: תאגיד כאן 11, עריכה: שאול אדם

גורם מדיני אמר היום (שישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין דנו בנושא הצעירה הישראלית נעמה יששכר. במהלך שיחתם, נתניהו הביע את תקוותו לשחרורה של יששכר, שנשלחה לשבע שנות מאסר וחצי ברוסיה לאחר שנתפסה עם חשיש בשדה התעופה במוסקבה. לפי לשכת ראש הממשלה, נתניהו ופוטין שוחחו בטלפון ודנו באיראן, במצב בסוריה, בצרכים הביטחוניים של ישראל ובהמשך מניעת החיכוך בין צה"ל לכוחות הצבא הרוסי.

במקביל, שר החוץ ישראל כץ נועד עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ברומא. כץ פנה לעמיתו הרוסי בנושא יששכר, תוך הבעת תקווה שפוטין יקבל את בקשות החנינה שהוגשו לו, וביקש להגביר את תכיפות הפגישות עם יששכר למשפחתה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפרד מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י, 12 בספטמבר 2019. עמוס בן גרשום לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ופוטין/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום לע"מ

לאחר פגישתו, כץ עדכן את אמה של נעמה, יפה יששכר, שאמרה: "בשמי ובשם נעמה, אני מודה לשר החוץ על שהעלה את נושא שחרורה של נעמה בפגישתו עם שר החוץ הרוסי ומייחלת לכך שהמאמצים יישאו פרי בערעור שיתקיים במוסקבה ביום חמישי".

יפה יששכר הוסיפה כי "בשיחתנו ביקשתי משר החוץ להודות לראש הממשלה על כך שהוא ממשיך לפעול מול נשיא רוסיה לשחרורה של נעמה ומיישם בנחישות את אחת המטרות החשובות הניצבות בפניו כראש ממשלת ישראל - הבטחת שלומם של בני העם היהודי ושל אזרחי מדינת ישראל הנתונים בצרה בשל יהדותם או בשל אזרחותם".

עוד בוואלה!

אחרי שעתירתו נדחתה: ההאקר הרוסי מוסגר לארה"ב

לכתבה המלאה
נעמה יששכר עם אמה יפה, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
נעמה יששכר עם אמה יפה/באדיבות המשפחה

שיחתם של נתניהו ופוטין התקיימה אחרי שבחודש שעבר ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב הוסגר לארצות הברית, שם הוא מבוקש בגין פשעי סייבר. שמו של בורקוב נקשר בשמה של יששכר, אחרי שרוסיה דרשה אף היא את הסגרתו של בורקוב לידיה. הסגרתו התבצעה בהתאם להחלטת שר המשפטים אמיר אוחנה, ואחרי שבג"ץ דחה את עתירתו.

רוסיה גינתה את החלטת בג"ץ, שדחה את עתירתו של בורקוב, והבהירה כי הצעד לא יתרום ליחסים בין המדינות. שגרירות רוסיה בישראל נמסר כי "ההחלטה מהווה הפרה של זכויותיו וכן של מחויבותה הבינלאומית של ישראל".

נוסף לבורקוב, גם משפחתה של יששכר עתרה כדי למנוע את ההסגרה, אולם בהמשך הודיעה אמה כי המשפחה ביקשה למחוק את העתירה. יששכר, בת 26, נעצרה בחודש אפריל אחרון בשדה התעופה שרמייטבו, בדרך חזרה ארצה מהודו, בגין אחזקת 9.6 גרם של חשיש שנמצאו בתרמילה.

שר החוץ ישראל כץ עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בפגישה ברומא. Stefano Meloni, אתר רשמי
כץ בפגישתו עם לברוב ברומא, היום/אתר רשמי, Stefano Meloni

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully