וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוסעים מישראל לרוסיה אחרי עיכוב הישראלים: "מקווים שלא יהיו בעיות"

דנה ירקצי, שליחת וואלה! NEWS למוסקבה

18.12.2019 / 19:40

ברקע שחרורם של הישראלים שעוכבו במוסקבה, חלק מהטסים בנתב"ג הביעו חשש. "מקסימום נחזור הביתה", אמר מיכאל, ואילו אלה הביעה דאגה: "בוודאי שאני חוששת". בעוד חלק מהנוסעים טענו כי העיכוב קשור לנעמה יששכר, אחרים סברו שיש קשר ליחס של ישראל לתיירים הרוסים

צילום: דנה ירקצי, עריכה: עמית שמחה

לאחר שחרורם של הישראלים שעוכבו במוסקבה, נוסעים לרוסיה סיפרו הערב (רביעי) בשיחה עם וואלה! NEWS על התחושות לקראת טיסתם. מיכאל גוטמן לא הביע חשש מהאפשרות כי יעוכב בשדה התעופה. "או שיכניסו או שלא יכניסו", הסביר. "מקסימום אם זה לא ילך כמו שתכננו, נחזור הביתה".

מנגד, אלה מחיפה תיארה כי היא דואגת לקראת טיסתה לחופשה משפחתית במוסקבה. "בוודאי שאני חוששת, מקווה שלא יעשו לנו בעיות", אמרה.

40 ישראלים עוכבו מוקדם יותר היום בנמל התעופה דמודובו בבירת רוסיה, ושוחררה כעבור כמה שעות. דרכוניהם של האזרחים נלקחו ונעשים תשאולים פרטניים לכל אחד מהנוסעים. לטענתם, הם נלקחו גם למתן טביעות אצבעות וצילומי פנים.

מיכאל גוטמן, בשדה התעופה לקראת המראתו למוסקבה 18 בדצמבר 2019. דנה ירקצי
"מקסימום נחזור הביתה". מיכאל גוטמן (צילום: דנה ירקצי)/דנה ירקצי

במשרד החוץ אמרו כי לאחרונה חל שינוי במדיניות הרוסים אל מול נוסעים מישראל המגיעים למדינה. במקביל, משגרירות רוסיה נמסר כי "על פי הנתונים שיש בשגרירות הרוסית, נכון ל-1 בדצמבר, 5,771 תיירים רוסים לא הורשו להיכנס לישראל. רק באוקטובר 2019 לא נכנסו לישראל 568 תיירים רוסים, בנובמבר 2019 - 569. כל יום כ-20 תיירים שמגיעים לישראל עם כסף וטיול מאורגן מעוכבים ונשלחים בחזרה לרוסיה. הצד הרוסי לא נותן תגובה להחלטות של רשויות ישראליות רלוונטיות".

ויטלי מפתח תקווה סבר כי הסיבה לעיכוב היא תגובת רוסיה לקושי של אזרחיה להיכנס לישראל. לדבריו, "לא מכניסים לישראל בצורה מסודרת. זה סיוט, אח שלי חיכה פה שבע שעות עד שהכניסו אותו למרות שהכניסה בלי ויזה".

עוד בוואלה!

החרמת דרכונים ותשאולים: עשרות ישראלים עוכבו בנמל התעופה במוסקבה

לכתבה המלאה
נעמה יששכר בכלא הרוסי 23 באוקטובר 2019. אתר רשמי
יש הטוענים כי העיכוב קשור לפרשת הצעירה הישראלית. יששכר בבית הכלא ברוסיה/אתר רשמי

ברקע הטענות כי העיכוב נקשר בפרשת הצעירה הישראלית נעמה יששכר הכלואה ברוסיה, טען ויטלי כי "זה לא קשור אליה. זה קשור לעובדה שאין סדר לכניסה של תיירים לישראל". מיכל, נוסעת נוספת לרוסיה, אמרה כי "אולי הסיפור לא קשור ישירות לנעמה יששכר, אלא למתח סביב הנושא".

עורך דינה של יששכר, אלכסיי קובלנקו, הבהיר כי אין קשר בין עיכוב הישראלים למשפטה של הצעירה. "יכול להיות שהעיכוב החריג נעשה כתגובה למדיניות הישראלית", טען. "גם פה נעשית בדיקה קפדנית של כל התיירים שמגיעים מרוסיה בשביל לבדוק האם יש להם כוונה להשתקע בארץ באופן לא חוקי. יש פה מעין רצון להראות שרוסיה יכולה לעשות את אותו הדבר שישראל אותה לאזרחיה".

השר כץ: נוביל לפתרון מהיר לנושא העיכוב

שר החוץ ישראל כץ אמר בתגובה לעיכוב הישראלים ברוסיה כי "ישראל מייחסת חשיבות רבה ליחסיה עם רוסיה ולקידום הסחר והתיירות בין המדינות. הדיאלוג הישיר במגוון נושאים, כולל הקונסולרי, הינו כלי חשוב לחיזוק הקשר בין המדינות. הנחיתי את הנהלת המשרד להוביל לפתרון מהיר לנושא עיכוב כניסת ישראלים לרוסיה, ולשים דגש בדיאלוג על צפייתנו לחזרתה המהירה של נעמה יששכר למשפחתה".

ממשרד החוץ נמסר כי "נושא עיכוב כניסת ישראלים לרוסיה יעלה בהדגשה במסגרת דיאלוג קונסולרי ישראלי-רוסי המתוכנן להתקיים מחר בירושלים. בדיאלוג יפגשו אנשי משרד החוץ ורשות האוכלוסין הישראלים עם משלחת רוסית בה חברים בכירים ממשרד החוץ הרוסי וראות ההגירה ומעברי הגבול של רוסיה. במסגרת זו, יבקשו הנציגים הישראלים הבהרות והסברים מעמיתיהם הרוסים. העלאת הנושא בפורום זה מגיעה לאחר פניות של משרד החוץ בירושלים למשרד החוץ הרוסי ואף בפגישות בין שר החוץ כץ למקבילו הרוסי".

אלה, בשדה התעופה לקראת המראתה למוסקבה 18 בדצמבר 2019. דנה ירקצי
"בוודאי שאני חוששת". אלה מחיפה (צילום: דנה ירקצי)/דנה ירקצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully