וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת נעמה יששכר: דיון הערעור בביהמ"ש ברוסיה על עונשה נדחה ויערך בנוכחותה

12.12.2019 / 12:48

ביהמ"ש ברוסיה דן בערעורה של הישראלית שנידונה ל-7 שנות מאסר וחצי בכלא הרוסי, כשיששכר לוקחת בו חלק בשיחת וידאו מתוך בית הכלא. במהלך הדיון ביקשה "להיות נוכחת" פיזית בדיון, כשצוות ההגנה הביע תמיכה בבקשתה. שלושת שופטי ההרכב נענו לבקשתה, והדיון ייערך בשבוע הבא

עריכה: עמית שמחה

דיון בערעור בעניינה של נעמה יששכר התקיים היום (חמישי) בבית המשפט ברוסיה, בהרכב של שלושה שופטים, כשיששכר בשיחת וידאו מתוך בית הכלא. במהלך הדיון אמרה יששכר כי היא "מבקשת להיות נוכחת בדיון", כשצוות ההגנה הביע תמיכה בבקשתה. הרכב השופטים יצא להתייעצות, כשבתומה השיב ליששכר בחיוב והחליט כי הדיון יידחה לעוד שבוע, ויתקיים בנוכחות הצעירה.

יששכר, עליה נגזר עונש מאסר של שבע שנים לאחר שהורשעה בסחר בסמים, צולמה מאחורי סורגים כשמתורגמנית מתקשרת איתה דרך מיקרופון. טרם ביקשה להשתתף בדיון, נעמה התבקשה להזדהות והשיבה על כמה שאלות טכניות. "האם נכון שיש לך שתי אזרחיות? ישראלית ואמריקנית", שאלה מתורגמנית בית המשפט, ונעמה השיבה בחיוב. האם נאשמת בעבר בישראל או בארצות הברית?, נשאלה. "מעולם לא", אמרה נעמה. היא אמרה כי היא בוטחת בצוות בית המשפט וציינה כי קשה לה עם פורמט שיחת הווידאו. זאת חרף טענת התביעה ברוסיה שאמרה כי אין כל הפרת זכויות בכך שאינה נוכחת פיזית של יששכר.

הפרשה החלה כאשר יששכר, שמחזיקה גם באזרחות אמריקנית, נעצרה ברוסיה לאחר שטיילה בהודו והגיעה למדינה בטיסת מעבר. בעת הבדיקות בשדה התעופה במוסקבה, נמצא 9.6 גרם חשיש בתרמילה על ידי הרשויות, שדרשו לשחרר את ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב שנמצא בישראל ולקיים עסקת חילופי אסירים בתמורה לשחרורה. יששכר נעצרה, הורשעה ונגזרו עליה שבע שנות מאסר וחצי.

דיון בערעורה של נעמה יששכר התחיל בעודה מצולמת מהכלא 12 בדצמבר 2019. אתר רשמי
יששכר על גבי מסך הטלוויזיה בבית המשפט, היום/אתר רשמי

אמה של יששכר, יפה, סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS לקראת הדיון כי "אני חושבת על נעמה, מחזקים אותי, אנחנו מחזקות אחת את השנייה, אחותי פה וחברים". היא הוסיפה כי "אני לא יודעת מה היא עושה בין ארבעה קירות ביומיים האחרונים, העורכת דין ביקרה אותה במשך שעתיים אתמול כדי להכין אותה, היא גם תצטרך לדבר נעמה. אני לא מקנאה במתח שהיא נמצאת בו".

בנוסף לכך, סיפרה האם כי "השאלה שמנקרת ונשאלת כל הזמן היא האם תהיה התערבות פוליטית. אני מנסה לא לחשוב על זה, אולי בגלל כל תשומת הלב, מה שאנחנו עושים יגיע לממשל וזה ייפתר היום". יששכר ציינה כי היא מודעת למגעים בין משרד ראש הממשלה למוסקבה. "לא יודעת אם הם צריכים עוד כמה ימים או כמה שעות, הם לא כל כך ספציפיים ולא רוצים לתת תקוות שווא", אמרה.

עוד בוואלה!

נעמה יששכר בריאיון ראשון מהכלא הרוסי: "לא מאמינה שאני כזאת מפורסמת"

לכתבה המלאה
אמא של נעמה יששכר ואחותה מחוץ לביהמ"ש במוסקבה, רוסיה 12 בדצמבר 2019. אתר רשמי
"רק מחכה לראות אותה". אמה ואחותה של יששכר מחוץ לבית המשפט ברוסיה, הבוקר/אתר רשמי

יששכר הביעה תקווה לשחרורה של נעמה. "מקווה שהכול ייפתר, גם המגעים וגם הרצון של הנשיא פה לשחרר אותה. אני רק מחכה לראות אותה".

עורך הדין המייצג את יששכר ברוסיה, ואדים קלייגוונט, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "אנחנו הולכים להציג את העמדה שלנו שלא נעשתה שום עבירה ושום פשע. אין שום סיבה להעניש את נעמה, ובטח לא להכניס אותה לכלא למשך שבע שנים וחצי".

נעמה יששכר, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
"אין שום סיבה להעניש אותה". יששכר/באדיבות המשפחה

עורך הדין הבהיר כי "לא הייתה אחזקה, הברחה, לא הייתה כוונה לסחר בסמים ובטח לא סכנה עבור הציבור הרוסי ואת זה אנחנו הולכים להציג מחר". עם זאת, הדגיש כי ההכרעה בידי בית המשפט ויש אפשרות שהערעור יסתיים בדיון אחד, או שייקח כמה ימים.

יו"ר לשכת עורכי דין, אבי חימי, סיפר על עורכי הדין הרוסים המייצגים את יישכר. לדבריו, "מדובר במשרד עורכי דין מאוד רציני, בעל ניסיון בתחום הפלילי. ישבנו איתם על הודעת הערעור וחומר הראיות, התרשמנו שהטיעונים המשפטיים טובים וראויים ואנחנו מחזיקים לה אצבעות".

(עדכון ראשון: 08:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully