וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונסון חוגג את ניצחונו במעוזי הלייבור לשעבר: "אשיב לכם על אמונכם"

14.12.2019 / 22:25

ראש ממשלת בריטניה ביקר באזור צפון אנגליה שבמשך דורות נחשב לנאמן למפלגה היריבה, אך בבחירות האחרונות נטש את קורבין והביא את השמרנים להישג היסטורי. "שיניתם את הנוף הפוליטי ואת עתיד המדינה", אמר ג'ונסון בפני התושבים שמרביתם הצביעו בעד הברקזיט

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ביקר היום (שבת) במעוזיה לשעבר של מפלגתו היריבה בצפון אנגליה, שתושביה נהגו באופן מסורתי להצביע ללייבור - עד הבחירות האחרונות. במהלך ביקורו, ג'ונסון הבטיח להשיב לתושבים על האמון שנתנו בו כשסייעו לו לזכות ברוב גדול של מושבים בפרלמנט.

ג'ונסון הוביל את המפלגה השמרנית להישג הגדול ביותר שלה מאז ניצחונה של ראש הממשלה לשעבר מרגרט תאצ'ר בשנת 1987. בבחירות שהתקיימו ביום חמישי, הוא קיבל 365 מושבים בפרלמנט המעניקים לו רוב כולל של 80 מושבים. מפלגת הלייבור, בראשותו של ג'רמי קורבין, זכתה ב-203 מושבים בלבד.

הבחירות סימנו את התפוררותה של "החומה האדומה" - תושבי האזורים המזוהים עם מעמד הפועלים בצפון ובמרכז אנגליה שבעבר נחשבו מצביעים נאמנים ללייבור. רובם תמכו בעזיבת האיחוד האירופי במשאל העם שהתקיים בשנת 2016. ג'ונסון, שנחשב ל"פנים" של תומכי עזיבת האיחוד, הוביל את קמפיין הבחירות האחרון תחת הסלוגן "לסיים עם הברקזיט".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מבקר בסדג'פילד שבצפון אנגליה אחרי ניצחונו בבחירות ב-14 בדצמבר 2019. רויטרס
"שברתם דפוסי הצבעה של דורות". ג'ונסון בסדג'פילד/רויטרס

"אני יודע שאנשים שברו דפוסי הצבעה בני דורות כדי להצביע עבורנו", אמר ג'ונסון לתומכיו בסדג'פילד. מדובר במושב חשוב באופן סימבולי, מאחר שבעבר הוא אויש על ידי ראש הממשלה לשעבר טוני בלייר, המנהיג המצליח ביותר של הלייבור.

"אני רוצה שאנשים בצפון-מזרח המדינה ידעו שאנחנו במפלגה השמרנית, ואני, נשיב לכם כגמולכם על האמון שניתן לנו", הוסיף ג'ונסון. הוא חזר על סיסמת הבחירות שלו, ואמר כי הדבר הראשון שייעשה כדי לענות על הבטחה זו יהיה "לסיים את הברקזיט".

הברקזיט נחשב לסוגיה המפלגת ביותר בבחירות, והבטחתו של ראש הממשלה הבריטי, להוציא את הממלכה מהאיחוד האירופי עד 31 בינואר 2020, זכתה לאמונם של רבים ממצביעי הלייבור לשעבר. "איזה דבר בלתי ייאמן עשיתם, שיניתם את הנוף הפוליטי שלכם, שיניתם את המפלגה השמרנית לטובה ושיניתם את העתיד של המדינה שלנו לטובה", הוא אמר לתומכיו.

עוד בוואלה!

"החומה האדומה" נפלה: כך איבד קורבין את מעוזי הלייבור בזה אחר זה

לכתבה המלאה
מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין מחוץ לביתו בלונדון אחרי הבחירות בבריטניה ב-14 בדצמבר 2019. רויטרס
הפסיד את אזורי מעמד הפועלים בצפון אנגליה. קורבין/רויטרס

ג'ונסון, שקרא לקיים בחירות בזק כדי לשבור שנים של מבוי סתום בפרלמנט סביב הברקזיט, הבטיח גם להרחיב את ההשקעה בבריאות, חינוך והמשטרה. מוקדם יותר, הוא פנה לחברי פרלמנט החדשים מהמפלגה השמרנית וחזר על דבריו של בלייר עם כניסתו לתפקיד: "כשנגיע לווסטמינסטר ונתחיל את עבודתנו, זכרו שאנחנו לא אדונים, אנחנו משרתים עכשיו, והעבודה שלנו היא לשרת את המדינה ולענות על סדרי העדיפויות שלנו. וסדרי העדיפויות שלנו זהים".

קורבין השתלט על הלייבור אחרי המכה שקיבלה בבחירות 2015, ולקח אותה שמאלה בחדות, בהשוואה למדיניותה המתונה תחת שלוש הממשלות שבהן עמד בלייר. אחרי שהמפלגה ספגה את ההפסד הכבד ביותר שלה מאז 1935, מנהיגה הבטיח שלא יישאר בתפקידו.

מתנגדיו סבורים כי קורבין, שהואשם באנטישמיות והרחיק גם מצביעים יהודים, אחראי לקריסת המפלגה בשל עמדתו האמביוולנטית ביחס לברקזיט. המחוזות שבהם חל שינוי בנאמנות המפלגתית הישנה דחו את העמדה המעורפלת שלו בנושא הברקזיט ולא התרשמו מהבטחותיו להלאים את התעשיות, ובחרו בג'ונסון - בוגר בית ספר היוקרתי "איטון" שנתפס על ידי יריביו כמי שאינו יכול לזכות בקולות מעמד הפועלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully