וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירופה מקווים שניצחון ג'ונסון יסיים את משבר הברקזיט אחת ולתמיד

לאחר שראש ממשלת בריטניה שתמך בפרישה מהאיחוד ניצח באופן מוחץ בבחירות, המנהיגים הבהירו כי הם מעוניינים בהיפרדות מהירה מהממלכה והתקדמות בשיחות הסחר. מרקל בירכה על התוצאה: "טוב שיש ראש ממשלה עם מנדט כה גדול". נשיא המועצה האירופית: "חשוב שתהיה בהירות בהקדם"

צילום: רויטרס

מנהיגי האיחוד האירופי בירכו היום (שישי) על ניצחונו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בבחירות, בתקווה שיוביל לסיומו של משבר הברקזיט. ראשי מדינות החברות באיחוד אמרו כי הם מעוניינים בהיפרדות מהירה מהממלכה והתקדמות בשיחות על הסכמי הסחר המשותפים. בעקבות תוצאות הבחירות בבריטניה, מנהיגי האיחוד יקיימו הערב פסגה בבריסל.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי מנהיגים אירופים רבים שמחו על הניצחון המוחץ בבחירות בבריטניה. עם זאת, היא הזהירה כי גיבוש הסכם על הקשר העתידי עם האיחוד האירופי יהיה "מורכב מאוד".

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ונשיא צרפת עמנואל מקרון, בוועידת מנהיגי האיחוד האירופי בבריסל, 13 דצמבר 2019. רויטרס
פסגה מיוחדת לאור ניצחונו של ג'ונסון. מרקל ומקרון בבריסל, היום/רויטרס

מרקל הוסיפה כי בעלות בריתה של בריטניה באיחוד מתחרטות על פרישתה, אך יציאה ללא הסכם היא "לא מציאותית, וזה הישג גדול לעומת המצב מולו ניצבנו לפני שלושה חודשים". בעקבות הניצחון אמרה הקנצלרית כי "זה טוב שיש ראש ממשלה עם מנדט כה גדול".

גם נשיא צרפת עמנואל מקרון שיגר אזהרה בעקבות ניצחונו של ג'ונסון. לדבריו, ככל שבריטניה תבחר להסיר את הרגולציה על כלכלתה לאחר הברקזיט, כך תאבד גישה לשוק האיחוד האירופי. "אני לא חושב שאפשר שתהיה מערכת יחסים חזקה עם השוק היחיד באירופה, כשיש הבדלים רגולטוריים משמעותיים".

עוד בוואלה!

ג'ונסון חיסל את יריביו, ויוכל להשלים את הברקזיט ללא הפרעה

לכתבה המלאה
הבחירות בבריטניה, בוריס ג'ונסון נואם את נאום הניצחון שלו, 13 בדצמבר 2019. רויטרס
"זה טוב שיש ראש ממשלה עם מנדט כה גדול". ג'ונסון/רויטרס

נשיא המועצה האירופית שארל מישל אמר כי באיחוד מצפים להצבעה על הפרישה מוקדם ככל האפשר. "חשוב שתהיה בהירות בהקדם האפשרי", הדגיש.

מנהיגים באיחוד חיזקו את דבריו של מישל. ראש ממשלת לוקסמבורג קסאבייה בטל אמר כי "בוריס ניצח בבחירות בגלל שאמר לכולם שהוא רוצה להעביר את ההסכם, אז עכשיו זה הזמן להעביר אותו".

מנהיגים באיחוד, בדומה למצביעים בריטים רבים, מאסו במשא ומתן בנושא הברקזיט ושלוש ההארכות שקיבלה הממלכה כדי להעביר את ההסכם. ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש אמר כי "ברור שזאת הצלחה כבירה עבור בוריס ג'ונסון. הוא מנהיג כריזמטי. הוא ניצח ועכשיו הם יעזבו, לצערנו. אלו חדשות רעות בשביל אירופה".

"נעזוב בלי אם ובלי אבל"

המפלגה השמרנית בבריטניה בהובלת ג'ונסון זכתה לרוב מוחץ בפרלמנט הבריטי, שיאפשר לו להשלים את הליך הפרישה מהאיחוד האירופי. לפי תוצאות האמת, המפלגה השמרנית קיבלה 363 מושבים בפרלמנט. מדובר ברוב הגדול ביותר שלו זכו מאז ימי ראש ממשלת בריטניה לשעבר מרגרט תאצ'ר.

"באמצעות המנדט הזה נוכל סוף סוף לבצע את הברקזיט", הכריז ג'ונסון. הוא הוסיף כי "הבחירות האלו שמות סוף לאיום של משאל עם שני על הברקזיט. אנחנו נעזוב את אירופה ב-31 בינואר. בלי אם ובלי אבל". לאחר מכן, הוא המשיך לארמון בקינגהאם כדי להיפגש עם המלכה אליזבת ולקבל ממנה את המנדט הרשמי להרכיב ממשלה.

הנציב האירופי לשווקים פנימיים, תיירי ברטון, הודיע כי השלב שלאחר הברקזיט בבריטניה יחל ב-1 בפברואר, מכיוון שלאחר הבחירות במדינה אין ספק כי הפרלמנט יקבל את העסקה של ג'ונסון. "המשא ומתן על ברקזיט הסתיים כעת. אנו נכנסים כעת לשלב של שיחות סחר בין בריטניה לאיחוד האירופי", אמר ברטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully