וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל ברכו על ניצחונו של ג'ונסון בבריטניה: "תבוסה לאנטישמיות"

בעקבות הניצחון הסוחף של ג'ונסון והמפלגה השמרנית בבחירות בבריטניה מיהרו בישראל וברחבי העולם היהודי לברך על הניצחון - ועל ההפסד של המועמד השנוי במחלוקת קורבין. "זה לא רק ניצחון פוליטי, אלא בראש ובראשונה ניצחון ערכי"

רויטרס

בישראל הביעו הבוקר (שישי) שביעות רצון מניצחונו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון והמפלגה השמרנית בבחירות בבריטניה על פניו של המועמד השנוי במחלוקת ג'רמי קורבין. ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את ג'ונסון, וצייץ בטוויטר כי "זהו יום נהדר עבור תושבי בריטניה והידידות בינינו". נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך: "ברכות ידידי. בשמי ובשם אזרחי ישראל אני מאחל לך הצלחה וברכה בהמשך דרכך". הוא הוסיף בברכה שכתב בטוויטר כי "אין לי ספק כי בהובלתך יתחזקו היחסים החשובים בין המדינות וכי יחד נוכל לאתגרי התקופה בכל חזית".

שר החוץ ישראל כץ הבהיר כי נצחונו של ג'ונסון "לא רק ניצחון פוליטי. זהו בראש ובראשונה ניצחון ערכי. מעולם לפני כן לא נוהלה בבריטניה מערכה פוליטית מעליה ריחפה האנטישמיות מעוררת הפלצות, כפי שקרה הפעם. והרבים שהצביעו נגדה הם אות של כבוד, שראוי להערכתנו, לערכים של בריטניה וגם להיסטוריה שלה".

ליל הבחירות בבריטניה: יו"ר הלייבור ג'רמי קורבין לאחר קבלת תוצאות המדגמים, 13 בדצמבר 2019. רויטרס
"אנחת רווחה של יהודי אירופה מתבוסת קורבין". יו"ר הלייבור ג'רמי קורבין/רויטרס

תוצאות הבחירות בבריטניה

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי מדובר ב"ניצחון ענק לידיד ישראל בוריס ג'ונסון בבריטניה ותבוסה מפוארת למתחרה האנטישמי, קורבין, ולשונאי ישראל". אדלשטיין הוסיף כי "זו בשורה חשובה מאוד גם למדינת ישראל. אני מברך את מר ג'ונסון ובטוח שימשיך להצליח בתפקידו".

גם בעולם היהודי הביעו שביעות רצון מהיבחרו של ג'ונסון על פניו של המועמד קורבין. יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין כתב כי "אנחת הרווחה של יהודי אירופה מתבוסת קורבין אינה עניין של ימין או שמאל - אלא בבחירה בין מה שנכון למה שלא נכון". הוא הדגיש כי קורבין טען להנהיג את השמאל, אך בכל מה שקשור לאנטישמיות הוא כרת קואליציה עם הגרועים שבפשיסטים. "הוא היווה נדבך מרכזי בקואליציה האדומה-ירוקה שהמכנה המשותף היחיד בין מרכיביה - הוא שנאת יהודים ושנאת ישראל".

בנוסף ציין הרב מרגולין כי איגוד הארגונים היהודיים באירופה מצטרף לדעתו של הרב הראשי לאנגליה שקבע כי מר קורבין פשוט לא כשיר לכהן כמנהיג פוליטי בעידן הנוכחי ומציין בסיפוק את העובדה שגם הרוב המכריע של הציבור הבריטי חשב כך. "מדובר בשונא ישראל מובהק שכשל בכל פעם מחדש כשניתנה לו הזדמנות להתנער מהאנטישמיות הפושה באירופה ובאנגליה בכלל ובמפלגתו - בפרט", הוסיף הרב.

עוד בוואלה!

רוב לג'ונסון, קורבין רה"מ או משאל עם נוסף: התרחישים בבחירות בבריטניה

לכתבה המלאה
ליל הבחירות בבריטניה: יו"ר הלייבור ג'רמי קורבין לאחר קבלת תוצאות המדגמים, 13 בדצמבר 2019. רויטרס
"מדובר בשונא ישראל מובהק". יו"ר הלייבור ג'רמי קורבין/רויטרס

המפלגה השמרנית בבריטניה זכתה לרוב מוחץ בפרלמנט הבריטי בניצחון מוחץ וקיבלה 363 מושבים בפרלמנט. מדובר ברוב הגדול ביותר שלו זכו מאז ימי ראש ממשלת בריטניה לשעבר מרגרט תאצ'ר בשנת 1987. הלייבור עומדים על כ-203 מושבים. הלייבור שהפסידו מושבים ברחבי צפון אנגליה, מידלנדס וויילס, במחוזות שתמכו בברקזיט ב-2016, עומדים בפני התבוסה הקשה ביותר שלהם מאז 1935.

נשיא המדינה ראובן ריבלין משחק כדורגל עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, 13 בדצמבר 2019. מארק ניימן לע"מ, אתר רשמי
"יחד נוכל לאתגרי התקופה". הנשיא ריבלין משחק כדורגל עם ג'ונסון בי-ם/אתר רשמי, מארק ניימן לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully