וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המאבק נמשך": מתנגד הברקזיט שמבטיח לא לעצור גם אחרי הבחירות

14.12.2019 / 12:33

למרות שתוצאות הבחירות הפכו את הברקזיט כמעט לעובדה מוגמרת, סטיב בריי, שמתייצב מידי יום להפגנת יחיד נגד המהלך לא עומד לעצור. "אעשה הכול" אמר כשהוא חובש את כובע 12 הכוכבים שלו שהפך לסמל. בנאום הניצחון קרא ג'ונסון לבריי "לדחוף גרב לתוך המגפון ולתת שקט לכולם"

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

בשנתיים האחרונות התפרסם סטיב בריי בזכות ההפגנות שהוא מקיים מחוץ לבניין הפרלמנט בווסטמינסטר, כשהוא קורא "לעצור את הברקזיט" לעבר מחוקקים, ומשבש את דיווחי החדשות בשידור חי עם הכרזות שלו בעד האיחוד האירופי.

למרות שנראה כי הפרידה של בריטניה מהאיחוד האירופי הפכה לבלתי נמנעת, לאחר שראש הממשלה בוריס ג'ונסון זכה בבחירות האחרונות, והתחייב "לסיים עם ברקזיט" בסוף ינואר, למפגין הוולשי בן ה-50 אין שום כוונה להפסיק את ההפגנות.

"המאבק ממשיך, כמובן", אמר בריי לסוכנות הידיעות רויטרס מחוץ לבניין הפרלמנט, כשהוא לבוש במדים הרגילים שלו, הכוללים כובע בצבעי דגל האיחוד האירופי ודגל גדול ומשותף של בריטניה והאיחוד על הגב.

סטיב בריי, המפגין המוכר ביותר נגד הברקזיט, 14 בדצמבר 2019. רויטרס
"אני הולך לעשות כל מה שאני יכול". סטיב בריי מפגין בווסטמינסטר/רויטרס

"אני הולך לעשות כל מה שאני יכול, ואני בטוח שמיליוני אנשים אחרים יצטרפו אליי", אמר בריי. "כל עוד אנחנו עדיין באיחוד האירופי יש תקווה, אם כי הסיכויים נגדנו. רומא לא נבנתה ביום אחד", הסביר.

בריי עזב את ביתו בפורט טלבוט שבדרום ויילס בספטמבר 2017, ומאז הוא עומד כל יום מחוץ לבניין הפרלמנט בווסטמינסטר בזמן ההצבעות על הליך ההיפרדות מהאיחוד האירופי. בעוד שמפגינים תומכי האיחוד האירופי וגם מפגינים נגד האיחוד האירופי מחו באופן קבוע מחוץ לפרלמנט, קריאתו של בריי "לעצור את הברקזיט" מאחורי צוותי החדשות הפכה אותו לדמות מוכרת.

"מבחינתי, ברקזיט היא פרודיה מוחלטת עבור המדינה שלנו, מכיוון שזה כמו תרנגולי הודו שמצביעים לחג המולד", אמר בריי המכונה גם "מר סטופ ברקזיט".

עוד בוואלה!

ג'ונסון חיסל את יריביו, ויוכל להשלים את הברקזיט ללא הפרעה

לכתבה המלאה
מפגינים נגד הברקזיט מחוץ לבניין הפרלמנט בלונדון ב-29 באוקטובר 2019. רויטרס
מפגינים נגד הברקזיט מחוץ לבניין הפרלמנט בלונדון/רויטרס

תוצאות הבחירות בבריטניה הראו כי המפלגה השמרנית של ג'ונסון זכתה ב-365 מושבים בפרלמנט, הזכייה הגדולה ביותר של המפלגה מאז 1987. כשהפרלמנט פורק לפני כמה שבועות בריי הפסיק את המחאה שלו. הוא אף התמודד כמועמד המפלגה הליברל-דמוקרטית, המתנגדת לברקזיט, והגיע במקום השישי מתוך שבעה מועמדים בווילס. המפלגה רשמה מפלה כשקיבלה רק 11 מושבים בפרלמנט בפריסה ארצית, כאשר גם מנהיגת המפלגה ג'ו סווינסון איבדה את המקום שלה בפרלמנט.

"כולנו הפסדנו", אמר בריי. "לא רק אני הפסדתי, כל בריטניה הפסידה, האומה שלנו הפסידה. זה לא טוב לאף אחד מאיתנו", הוסיף בריי בראיון שהופרע על ידי מפגין תומך ברקזיט.

סטיב ריי הפך לדמות מוכרת כל כך, שאפילו ג'ונסון בחר להתייחס אליו בנאום הניצחון שלו. הוא פנה אליו ואמר: "אני אומר בכבוד לחברנו בכובע עם 12 הכוכבים: 'הגיע הזמן לדחוף גרב למגפון ולתת לכולם קצת שקט'". בריי מצידו השיב לג'ונסון באופן פחות מבודח, ואמר כי "התגובה שלי לבוריס ג'ונסון היא שכשהוא יפסיק לשקר ויהיה כנה עם העם הבריטי, אני אשים גרב במגפון". הוא הוסיף כי "האיש אינו כשיר לתפקיד ציבורי. לתת לו להיות ראש ממשלה של האומה שלנו זה ביזיון מוחלט".

סטיב בריי, המפגין המוכר ביותר נגד הברקזיט, 14 בדצמבר 2019. רויטרס
"כל עוד אנחנו עדיין באיחוד האירופי יש תקווה". סטיב בריי מפגין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully