וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI: הירי במרכול הכשר בג'רזי סיטי - אירוע טרור על רקע אנטישמי

על פי הודעת גורמים משפטיים רשמיים, החוקרים בוחנים את התקרית כמעשה טרור מקומי המונע מאנטישמיות ושנאה לגורמי אכיפת החוק. מדיווחים על אודות אחד היורים עולה כי בעבר פרסם ברשת פוסטים אנטישמיים וכן נגד שוטרים

צילום: מתוך ה-FB של ארגון "אמריקנים נגד אנטישמיות"

הירי במרכול הכשר בניו ג'רזי בשלישי האחרון בוצע ככל הנראה על רקע אנטישמי, כך בהודעה שמסרו היום (חמישי) גורמים משפטיים רשמיים בארצות הברית. על פי ההודעה, שנמסרה מפי התובע הכללי של ניו-ג'רזי, קרייג קרפניטו והתובע הפדרלי גורביר גרול, החוקרים בוחנים את המתקפה הקטלנית כמעשה טרור מקומי המונע מאנטישמיות ושנאה לגורמי אכיפת החוק.

בתקרית נרצחו ארבעה אנשים, בהם שלושה חסידי סאטמר וקצין משטרה. בנוסף, שני היורים, גבר ואישה, נוטרלו למוות זמן קצר לאחר ביצוע הירי.

אמש אמר ראש עיריית ג'רזי סיטי סטיבן פולופ כי המרכול הכשר שבו אירעה תקרית הירי סומן מראש כיעד לתקיפה על ידי החשודים. זאת בהתבסס על בדיקת מצלמות האבטחה במקום. ראש העיר הודיע כי המשטרה תתגבר את האזור בשבועות הקרובים, אך הדגיש כי "אין אינדיקציה לאיום נוסף". מנהל הבטיחות הציבורית בעיר הכריז אתמול כי אין חשד לטרור, אולם פולופ עדיין לא אמר מפורשות מה המניע לירי והוסיף כי אין מקום לאנטישמיות ושנאה בעיר.

ירי בניו ג'רזי. אתר רשמי
תיעוד תקרית הירי בניו ג'רזי/אתר רשמי
זירת אירוע הירי בניו ג'רזי 11 בדצמבר 2019. AP
זירת אירוע הירי בניו ג'רזי, השבוע/AP

הרשויות אמרו כי הן בוחנות פוסטים ברשתות החברתיות וכן ראיות אחרות בכדי ללמוד יותר על מניעי התוקפים, שלדבריהם הביעו עניין בקרב בני ישראל העבריים השחורים, קבוצה שאינה קשורה ליהדות האורתודוכסית המיינסטרים. עם זאת, מחקירה ראשונית עולה כי זוג היורים פעל לבדו.

פולופ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אני חושב שככל שיגיע מידע נוסף יהיה ברור יותר ויותר שלא רק מדובר בפשע שנאה, אלא שהמבצעים קיוו להרוג הרבה יותר אנשים מארבעה".

עוד בוואלה!

גנץ תוקף את נתניהו: שום כתב אישום משפטי לא מחליף כתב אישום מוסרי

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצבעי הירי, דיוויד אנדרסון ופרנסין גרהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, כלי תקשורת מקומיים פרסמו את שמותיהם של ארבעת ההרוגים, ביניהם חברי הקהילה החסידית המקומית - משה דויטש בן 24 ובעלת המרכול לאה מינדה פרנץ, אם לשלושה בת 31. פרנץ ניהלה את המרכול יחד עם בעלה, שעזב את המקום רגעים ספורים לפני הירי והלך לתפילת מנחה בבית הכנסת השכונתי. המרכול הוא אחד מהמקומות המרכזיים של הקהילה האורתודוכסית ההולכת וגדלה בעיר, השוכנת מעבר לנהר ההאדסון ושבה חיים כ-270 אלף איש.

קורבן נוסף הוא חוקר המשטרה ג'וזף סילס, בן 40 ואב לחמישה. הרוג נוסף הוא דאגלס מיגל רודריגז בן ה-49, שנכח במרכול. חמישה בני אדם נוספים, בהם שני שוטרים, נפצעו במהלך חילופי האש שהתפתחו בין שוטרים וכוחות מיוחדים לבין החשודים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההרוגים בירי, משה דויטש ובעלת המרכול לאה מינדה פרנץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ניו ג'רזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully