וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 הרוגים בתקרית ירי במרכול כשר בניו ג'רזי, 2 חשודים חוסלו

סוכנויות הידיעות ודנה ירקצי

11.12.2019 / 0:33

החשודים פתחו בירי לעבר שוטרים ועוברי אורח במרכול כשר בג'רזי סיטי. במקום החלו חילופי אש, במהלכם נהרגו שלושה תושבים ושוטר. שני חשודים בירי, גבר ואישה, חוסלו. חמישה בני אדם נוספים, בהם שני שוטרים נפצעו. הערכה: הרקע לאירוע - פלילי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ירי בניו ג'רזי - כל הפרטים

  • שוטר ושלושה אזרחים נורו למוות במרכול כשר בניו ג'רזי
  • שני חשודים חוסלו במהלך חילופי אש עם שוטרים וכוחות מיוחדים
  • חמישה בני אדם נוספים נפצעו, בהם שלושה חסידי סאטמר
  • הערכה: הרקע לאירוע - פלילי
  • טראמפ: "מחשבותינו ותפילותינו עם הקורבנות ומשפחותיהם"

ארבעה בני אדם נהרגו אתמול (שלישי) בחילופי אש עם חמושים בג'רזי סיטי שבמדינת ניו ג'רזי סמוך למרכול כשר. בין הארבעה היו שוטר ושלושה תושבים, ככל הנראה חברי הקהילה היהודית המתגוררת באזור. שוטרים ממשטרת ניו ג'רזי וכוחות מיוחדים פתחו באש לעבר היורים ובמקום התפתח קרב יריות. חמישה בני אדם נוספים, בהם שני שוטרים, נפצעו בעקבות הירי. שני החמושים - גבר ואישה - חוסלו. גורמים במשטרת ניו ג'רזי מעריכים כי הרקע לאירוע הוא ככל הנראה פלילי - בשל שעסקת סמים השתבשה.

השוטרים הגיעו למקום בעקבות קריאות שנתקבלו על ירי בידי החמושים סמוך למרכול. על פי הדיווחים, החשודים פתחו באש, ולאחר מכן אחד מהם התבצר במרכול. לפי עדי ראייה, חילופי האש נמשכו כשעה ואף גלשו לבית עלמין סמוך. ארבעה בני אדם לפחות היו במרכול בזמן חילופי האש.

זירת אירוע הירי בניו ג'רזי 10 בדצמבר 2019. AP
הכוחות עושים דרכם לבניין בו נמצאים החמושים. ניו ג'רזי, אתמול/AP

בתיעודים מזירת האירוע נראים שוטרים רבים ואנשי כוחות מיוחדים בדרכם לזירה, נושאים כלי ירי ארוכים. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עודכן בהתפתחויות ועוקב אחר ההתרחשויות בזירה. מוקדם יותר צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "קיבלתי תידרוך על הירי המזעזע שאירע בג'רזי סיטי, ניו ג'רזי. מחשבותינו ותפילותינו עם הקורבנות ומשפחותיהם. אנו נמשיך לעקוב אחר המצב בזמן שאנו מסייעים לרשויות המקומיות והממשלתיות בשטח".

בעקבות הירי בתי ספר באזור נכנסו להסגר, ובמחלקת החינוך בג'רזי סיטי הדגישו כי לא נשקפת סכנה לתלמידים ולצוותים החינוכיים.

עוד בוואלה!

גנץ לרה"מ: ותר על החסינות, נתניהו: חדול מהספינים - בוא נדון ברצינות

לכתבה המלאה
מפה - זירת אירוע הירי בניו ג'רזי. אתר רשמי
זירת אירוע הירי/אתר רשמי

שני השוטרים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים מקומי. שלושה חסידי סאטמר שהיו במקום נפצעו אף הם בתקרית. שניים מהם, שהו בתוך המרכול בזמן האירוע, בעוד שאחר נפצע תוך כדי הימלטות מהזירה. ממשרד החוץ בירושלים נמסר כי השלושה אינם אזרחים ישראליים.

"נסעתי ברחוב חד סטרי ולא הבנתי למה המכוניות לא זזות", סיפר עד ראייה. "פתאום שמעתי את קולות הירי. יצאתי מהמכונית וראיתי שוטרים מפנים את הדרך. לא הבנתי בדיוק מה קרה. שמעתי 'בום בום בום', מעולם לא תיארתי לי שאשמע בחיי כל כך הרבה יריות. כאילו הייתי באזור לחימה". תושבת אחרת אמרה לרשת CBS כי "באזור יש פשע רב, אנחנו רגילים ליריות, אבל לא למשהו כמו זה".

התובע בניו ג'רזי, גורבי גרואל, קרא לשאת תפילה למען השוטרים בעודם פועלים לפתרון המצב. "אנחנו נשאירם, כמו תמיד, אסירי תודה על שירותם והקרבתם", אמר. מושל ניו ג'רזי הוסיף: "מחשבותינו ותפילותינו הן עם הגברים והנשים של משטרת ניו ג'רזי, במיוחד עם הקצינים שנורו במהלך העימות הזה, ועם התושבים ותלמידי בית הספר שנמצאים כעת בעוצר".

(עדכון ראשון: 10/12, 20:59)

זירת אירוע הירי בניו ג'רזי 10 בדצמבר 2019. AP
"כמו בזירת מלחמה". ניו ג'רזי, אתמול/AP
אירוע הירי בניו ג'רזי 10 בדצמבר 2019. AP
זירת הירי בג'רזי סיטי/AP
זירת אירוע הירי בניו ג'רזי 10 בדצמבר 2019. AP
"לא ציפינו שדבר כזה יקרה". ג'רזי סיטי, אתמול/AP
זירת אירוע הירי בניו ג'רזי 10 בדצמבר 2019. AP
כוחות מיוחדים בדרכם לזירה, ניו ג'רזי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully