וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לרה"מ: ותר על החסינות, נתניהו: חדול מהספינים - בוא נדון ברצינות

10.12.2019 / 19:58

שעות אחדות לאחר שהונחה הצעת החוק לפיזור הכנסת, יו"ר כחול לבן קרא לראש הממשלה "שלא להסתתר מאחורי החסינות הפרלמנטרית" והצהיר כי במפלגתו עושים מאמצים למנוע בחירות. נתניהו השיב: "הגיע הזמן ששנשב ונדון ברצינות למען הקמת ממשלה, עדיין לא מאוחר"

עריכה: עמית שמחה

בדרך לבחירות - עדכונים אחרונים

  • גנץ: על נתניהו להתחייב שלא יסתתר מאחורי החסינות הפרלמנטרית
  • נתניהו השיב: חדול מספינים, הגיע הזמן לשבת ולדון ברצינות
  • במהלך היום לא התקיימו מגעים בין הצדדים לאחדות
  • על שולחן הכנסת הונחה הצעת החוק לפיזורה

יום לקראת פיזורה האוטומטי של הכנסת, יו"ר כחול לבן בני גנץ קורא לנתניהו להתחייב שלא יממש את חסינותו , בעוד שנתניהו דחה את טענתו וקרא לו להפסיק עם הספינים, כלשונו. "אני רוצה שתדעו שאני וחבריי בכחול לבן עושים את כל המאמצים בכדי למצוא מתווה שיביא להרכבת ממשלה מבלי שנוותר על עקרונות היסוד שבגללם נכנסנו לפוליטיקה", אמר גנץ. "אני קורא גם הערב לנתניהו, תודיע, כפי שהבטחת לפני הבחירות הקודמות, שלא תסתתר מאחורי החסינות הפרלמנטרית ותלך להגן על חפותך בבית המשפט".

"חשוב לי לומר - יש לך את הזכות המלאה להגן על עצמך אבל אסור להפוך את הכנסת לעיר מקלט", הוסיף גנץ ."עשה זהפרלמנטריתאת בכדי שנוכל למצוא פתרון ולהרכיב ממשלה".

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן, הכנסת, 9 בדצמבר 2019. אלעד מלכה
קרא לנתניהו להתחייב לוותר על החסינות, שוב. גנץ, אתמול/אלעד מלכה

נתניהו לא נשאר חייב. "בני גנץ, אני קורא לך לחדול מהספינים", אמר. "אחרי 80 ימים הגיע הזמן שיום אחד, לטובת אזרחי מדינת ישראל, נשב ונדון ברצינות למען הקמת ממשלת אחדות רחבה, זה עדיין לא מאוחר".

למרות ההצהרות ההדדיות ומשחקי ההאשמות, במהלך היום לא התקיימו כל מגעים בין הליכוד וכחול לבן להקמת ממשלה. למעשה, גנץ בדבריו שב על קריאתו מאתמול בדרישה שנתניהו יודיע כי הוא מוותר על בקשת חסינות מהכנסת, בעוד בסביבת נתניהו הבהירו כבר אתמול כי אין לו כוונה לוותר על החסינות המוקנית לו כחוק.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך נאומו בכנס חירום של הליכוד נגד ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, גני התערוכה, תל אביב 17 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"חדול מהספינים". נתניהו/ראובן קסטרו

כך, בעוד שהספירה לאחור לקראת פיזור הכנסת נמשכת, על שולחן הכנסת הונחה הערב הצעת חוק לפיזור הכנסת ה-22. הכנסת צפויה להצביע מחר על הצעת החוק בשלוש קריאות, ולכל המאוחר עד חצות - מועד הפיזור האוטומטי במצב בו אף אחד מהח"כים לא יצליח להקים ממשלה. לפי הצעת החוק, הבחירות יתקיימו ב-2 במרץ, יום שני בשבוע, וכשבוע ויממה לפני מועד הבחירות המקורי. הסיבה לשינוי - חג הפורים אותו מציינים השנה במועד זה, ועל כן נדרש לשנותו.

כך, הכנסת תצביע מחר על שתי הצעות חוק במקביל. הראשונה, היא פיזור בפועל של הכנסת ה-22, והשניה, כוללת שינויים משמעותיים בהליך הבחירות, בעבודת ועדת הבחירות המרכזית ובמימון המפלגות, זאת כתוצאה מהקדמת הבחירות. ברגע שהצעות החוק יאושרו בשלוש קריאות במליאת הכנסת, הכנסת ה-22 תפוזר וישראל תלך לבחירות שלישיות בתוך שנה בלבד.

הוועדה המסדרת תתכנס מחר בשעה 09:30 כדי לאשר פטור מחובת הנחה להצעת החוק לפיזור הכנסת, הליך מזורז לקידום הצעת החוק יממה בלבד לאחר שהוגשה. ההצבעה האחרונה לקראת הפיזור בפועל תתקיים סמוך לשעת חצות הלילה.

מפגינים ליד ביתו של השר כחלון: "אל תלך"

בתוך כך, עשרות התאספו סמוך לביתו של שר האוצר משה כחלון בקריאה שלא לפרוש מהחיים הפוליטיים. ההפגנה התארגנה על ידי תומכים של כחלון בעקבות הפרסומים האחרונים על פרישתו הקרובה מהחיים הפוליטיים.

המפגינים נשאו שלטים "כחלון תישאר" ו"אל תלך". "משה כחלון דאג כשר אוצר לשכבות החלשות ומעמד הביניים", אמר ראש עיריית אשקלון. "לא היה שר אוצר כל כך חברתי בתולדות המדינה. זה יהיה אובדן עצום לפוליטיקה ואני מקווה שיחליט להישאר". לדברים הצטרף גם ראש עיריית קרית שמונה אביחי שטרן: "אנחנו קוראים לך לא לפרוש. הפריפריה זקוקה לך ולאנשים כמוך בפוליטיקה הישראלית. אנשים שרואים בני אדם בגובה העיניים. דמויות כמוך חסרות בפוליטיקה הישראלית. אנחנו מאמינים בך ורוצים שתישאר איתנו למען מדינת ישראל ועם ישראל".

צילום: מנשה שמש, עריכה: עמית שמחה

"העצרת היא הדרך שלנו להגיד למשה כחלון שהוא חשוב לנו הפעילים והתומכים שלו שאנחנו אוהבים אותו ושהוא חשוב לא פחות לכל הישראלים ולציבוריות הישראלית", אמר מנשה שמש, מיוזמי ההפגנה. "אדם שיש לו תרומה מאוד משמעותית וגדולה לחיים שלנו בארץ".

הפגנת תמיכה במשה כחלון מחוץ לביתו בחיפה 10 בדצמבר 2019. אתר רשמי
הפגנת תמיכה במשה כחלון מחוץ לביתו בחיפה 10 בדצמבר 2019/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully