וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: אם יתקיימו בחירות, הפעם לא תהיה רוטציה בכחול לבן

9.12.2019 / 15:09

מספר 2 בכחול לבן אמר במהלך ישיבת הסיעה כי אם המאמצים להקמת ממשלה בשלושת הימים שנותרו עד לפיזור הכנסת לא יישאו פרי, תבוטל הרוטציה בינו לבין יו"ר המפלגה גנץ. "מה שחשוב זו לא הרוטציה ולא הכיסא, עלינו לשחרר את המדינה". גנץ קרא לנתניהו לוותר על החסינות

עריכה: אסף דרורי

בדרך לבחירות - עדכונים שוטפים:

  • לפיד הודיע על ביטול הרוטציה בכחול לבן: "לא הייתה החלטה קשה"
  • לפיד: עלינו לשחרר את המדינה מידי נתניהו
  • גנץ: קורא לנתניהו להתחייב לוותר על החסינות

מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, הצהיר היום (שני) כי אם המאמצים להרכבת הממשלה לא יישאו פרי בשלושת הימים שנותרו על לפיזורה האוטומטי של הכנסת, בבחירות הקרובות תבוטל הרוטציה בינו לבין יו"ר המפלגה בני גנץ. "אנחנו עדיין מקווים שנצליח למנוע בחירות", אמר לפיד. "אם יהיו בחירות החלטנו שהפעם לא תהיה רוטציה. נלך כולנו, כחול לבן גדולה, מאוחדת מאחורי בני גנץ, המועמד שלנו לראשות הממשלה".

לדברי לפיד, לא מדובר בהחלטה קשה עבורו. "אני לא מרגיש שאני מוותר, אני מרגיש שיש לי זכות גדולה", אמר. "זו זכות גדולה להיות חלק מכחול לבן. להיות חלק משינוי שהמדינה הזו זקוקה לו כאוויר לנשימה. חלק מהשינוי - זה לזכור שלא אתה מה שחשוב, אזרחי ישראל הם מה שחשוב".

יאיר לפיד בישיבת סיעת כחול לבן, הכנסת, 9 בדצמבר 2019. אלעד מלכה
"לא הייתה החלטה קשה". לפיד, היום/אלעד מלכה

"מה שחשוב זה לא הרוטציה ולא הכיסא", הוסיף לפיד. "לא באתי לפוליטיקה בשביל הכיסא. היה לי כיסא הרבה יותר נוח בקריירה הקודמת שלי. מה שחשוב זה התוצאות של התלמידים במבדקי פיז"ה, והקריסה של חדרי המיון, והילדים בממ"דים בעוטף עזה. יש לנו תפקיד היסטורי. אנחנו צריכים לשחרר את המדינה. זו מלחמת השחרור שלנו. לשחרר את המדינה מהשחיתות. לשחרר אותה מהסחטנות. לשחרר אותה מהקיצוניות. לשחרר אותה מנתניהו. כדי לעשות את זה, בנינו כוח. בנינו את המפלגה הגדולה ביותר במדינה. הגדרנו עקרונות וערכים ועמדנו בהם מול כל הפיתויים".

בפתח ישיבת הסיעה קרא גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו להתחייב שלא יבקש חסינות בעקבות הגשת כתב האישום נגדו, וטען כי הסיכויים למניעת בחירות בשלושת הימים הקרובים לא התפוגגו. "גם היום עוד לא אפסו הסיכויים למנוע את הבחירות המיותרות והיקרות האלה", אמר. "נתניהו צריך להעמיד את ישראל לפני נתניהו".

הוא פנה לראש הממשלה: "אני חוזר היום על מה שאמרתי לך ולנציגיך מהיום הראשון של המשא ומתן - אם תוותר על חסינות אנחנו פרטנרים לתחילתו של שיח. גררת אותנו לבחירות כבר פעמיים בגלל החסינות, התבצרת בקווי היסוד של הבלוק בשל החסינות, וגם כעת נדמה לך שבחירות נוספות יאפשרו לך רוב שיאפשר לך חסינות. אני קורא לך להתחייב בקולך שלא תבקש חסינות. מגיע לאזרחי ישראל לדעת, לפני שתגרור אותם לעוד מערכת בחירות יקרה מה הן באמת כוונותיך".

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן, הכנסת, 9 בדצמבר 2019. אלעד מלכה
"מגיע למדינה לדעת מהם הכוונות". גנץ, היום/אלעד מלכה

בהמשך התייחס גנץ ליחסים בתוך כחול לבן ואמר כי "בימים האחרונים אני שומע דיווחים של 'מקורבים', 'בכירים' או 'גורמים' בכחול לבן עם ביקורת כזו או אחרת. אני מבקש להגיד כאן - אולי התרגלתם שבפוליטיקה אי אפשר לנהל דיונים. אפילו ויכוחים.אבל בכחול לבן הדיונים ימשיכו, הוויכוחים ימשיכו. זה חלק מהדרך".

"האשם בבחירות - ליברמן"

מוקדם יותר, במהלך ישיבת סיעת העבודה-גשר, האשים יו"ר המפלגה עמיר פרץ את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן באחריות למבוי הסתום ולבחירות הנוספות שיתקיימו ככל שלא תוקם קואליציה בשלושת הימים הקרובים. "מערכת הבחירות השלישית שמתרגשת אלינו היא בגלל איש אחד: אביגדור ליברמן", אמר. השנאה והגזענות שהכניס אביגדור למערכת הפוליטית, פסילת הערבים ופסילת החרדים בתחפושת של "שאיפה לאחדות" היא אחד השקרים הגדולים שהיו מעולם במערכת הפוליטית הישראלית".

"לא יעלה על הדעת שבשנת 2020 גזענות פוליטית כלפי ערבים וחרדים תהיה תוכנית פוליטית, וכן, לליברמן אין כל תוכנית אחרת", אמר. "אם לא נתנער מהדברים האלה, נמצא עצמנו נגררים אחרי ביבי וליברמן גם לבחירות רביעיות".

פרץ הבטיח כי העבודה-גשר תשמש אלטרנטיבה שלטונית בבחירות. "היום כולם יודעים שמה שקובע זה גודל הגוש ולא המפלגה הגדולה. רק אם העבודה-גשר תהיה גדולה וחזקה, תהיה בישראל ממשלת שינוי. הצלחנו בחיבור הראשון, של העבודה עם גשר, עם אורלי לוי-אבקסיס. יש היום בישראל מנהיגות חברתית מוכחת, והיא המנהיגות המשותפת שלנו. אני מתכוון להגדיל ולהרחיב את החיבור הזה. אנחנו צריכים להבטיח שיהיה גוש של 61 מנדטים לממשלת שינוי. נבחן הכול בבוא העת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully