וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: כחול לבן מתחזקת לאחר ביטול הרוטציה בהנהגה

10.12.2019 / 13:42

יממה לפני פיזור הכנסת, מסקר וואלה! NEWS ומכון מדגם של מנו גבע עולה כי אם יתקיימו בחירות המפלגה בראשות גנץ פותחת פער של שני מנדטים על הליכוד. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה גנץ נמצא לראשונה בשוויון סטטיסטי מול נתניהו, שגם מסומן כאשם העיקרי בבחירות המתקרבות

עריכה:שאול אדם

יממה לאחר ההודעה של ח"כ יאיר לפיד על ביטול הרוטציה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, המפלגה מתחזקת ופותחת פער של שני מנדטים על הליכוד - כך עולה היום (שלישי) מסקר וואלה! NEWS ומכון מדגם בראשות מנו גבע. אם הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן הייתה מקבלת 35 מנדטים - מנדט אחד יותר מהסקר הקודם לפני השבועיים, ואילו הליכוד נותר יציב עם 33 מנדטים.

יחד עם זאת, יממה לפני פיזור הכנסת, הסקר צופה קיפאון בתמונת הגושים גם אם יהיו בחירות נוספות. גוש המרכז-שמאל עומד על 44 מנדטים, בדיוק כמו אחרי הבחירות הקודמות (35 כחול לבן, 5 מפלגת העבודה, 4 המחנה הדמוקרטי) ואילו גוש הימין-חרדים עומד על 55 (הליכוד 33, ש"ס 8, יהדות התורה 8, והימין החדש - 6), וישראל ביתנו יציבה על 8 מנדטים וכך גם הרשימה המשותפת עם 13.

כמו בסקר הקודם וסקרים נוספים שנערכו האחרונה, הבית היהודי ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה עם 2.1% ו-1.3% בהתאמה, מה שצפוי לחזק את המאמצים לאחד בין המפלגות לכדי ריצה משותפת כמו בבחירות מועד א'. ככלל, ההתחזקות של כחול לבן והיציבות של הליכוד מאותתות שגם במערכת הבחירות הזו כל המפלגות הקטנות, מימין ומשמאל, יהיו בסכנת הכחדה לטובת המפלגות הגדולות; גם ההתחזקות של כחול לבן באה על חשבון העבודה והמחנה הדמוקרטי, שנמצאות בטווח סכנה.

עוד בוואלה!

כשהיועמ"ש מהסס: כך הפכה ישראל לארץ הבחירות הנצחיות

לכתבה המלאה

הבחירות השלישיות, יותר מתמיד, צפויות להתמקד בשאלה "כן או לא ביבי", ובקרב ראש בראש בין כחול לבן והליכוד על השלטון, בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו וגנץ. מהסקר עולה כי מעמדו של גנץ בציבור ממשיך להתחזק, בהתאם למגמה בחודשים האחרונים, ולראשונה הוא נמצא בשוויון סטטיסטי מול נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. 38% מהמשיבים חשבו שגנץ מתאים יותר מנתניהו לתפקיד ראש הממשלה, לעומת 37% שמעדיפים את נתניהו.

לשם השוואה, בסקר מחודש יולי האחרון הפער בין נתניהו וגנץ היה עצום ועמד על 42-22% לטובת נתניהו. הפער החל להצטמצם עוד במהלך מערכת הבחירות הקודמת ובסקר שנערך ממש לפני בחירות ספטמבר גנץ כבר קיבל 30% לעומת 39% של נתניהו. מהסקר עולה כי בחודשים שחלפו מאז הבחירות, גנץ רק הלך להתחזק עד כדי תפיסת עמדת הובלה.

בישורת האחרונה שלקראת פיזור הכנסת כל השחקנים מתעסקים בעיקר בשאלת האשמה והאחריות לבחירות. מהסקר עולה כי נתניהו מסומן כאשם העיקרי בבחירות - עם 41%, ואחריו יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עם 33%. רק 6% מהמשיבים סבורים שגנץ האשם העיקרי בבחירות, ו-5% חושבים שלפיד, שהתעקש לא להיכנס לממשלה בראשות נתניהו, הוא האחראי העיקרי למצב. רק 1% מהציבור רואה בסיעות החרדיות אחראיות לפלונטר הפוליטי שמוליך לבחירות.

בקרב מצביעי ימין, ליברמן מתויג כאשם המרכזי עם 51%, ואילו נתניהו עם 26% בלבד, אך גנץ ולפיד נתפסים שניהם האחראים בצורה מינורית גם בקרב מצביעי המחנה הנגדי עם 5-6%. בקרב מצביעי שמאל, רוב גורף (66%) רואה בנתניהו האשם העיקרי בבחירות, ואילו ליברמן מנוכה חלקית מהאחריות עם 13% בלבד, גנץ עם 8% ולפיד עם 4% בלבד.

עורך הסקר: מדגם יעוץ ומחקר
מועד איסוף הנתונים: 9-10/12/2019
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המתבקשים להשתתף: 3,351
מספר המשיבים בפועל: 506
טעות הדגימה המירבית: 4.4%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות
אופן ביצוע הסקר: טלפוני + אינטרנטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully