וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: נתניהו מביס את סער בקרב מצביעי הליכוד

26.11.2019 / 14:12

רה"מ נהנה מתמיכת 82% ממצביעי הליכוד בשאלת ההתאמה לראשות המפלגה אם יתקיימו פריימריז, כך עולה מסקר וואלה! NEWS ומכון מדגם של מנו גבע. עוד עולה מהסקר כי ברקת יותר פופולרי מסער בקרב על הנהגת הליכוד ביום שאחרי נתניהו. למרות כתב האישום, הליכוד והימין מתחזקים

צילום:שלומי גבאי, עריכה:שאול אדם

ברקע הקרבות בצמרת הליכוד וההיערכות לפריימריז על ראשות המפלגה, סקר וואלה! NEWS ומכון מדגם בראשות מנו גבע מגלה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נהנה מרוב גורף של תמיכה בקרב מצביעי ליכוד, ואילו בכיר הליכוד, גדעון סער, שהודיע כי הוא מתכוון להתמודד מול נתניהו על ראשות המפלגה, משתרך מאחוריו בפער גדול.

82% ממצביעי הליכוד סבורים שנתניהו הוא הכי מתאים לעמוד בראשות הליכוד במידה שיתקיימו בחירות מקדימות, ורק 12% הביעו תמיכה בסער. מהסקר עולה הפער הגדול בין התפיסה הציבורית הכללית של נתניהו וסער לבין תפיסת מצביעי ימין והליכוד. בעוד בציבור הכללי סער ונתניהו צמודים וסער אף עוקף את נתניהו עם 37% לעומת 36% תמיכה, בקרב מצביעי ימין התמונה היא הפוכה ונתניהו מוביל על סער בפער גדול של 56% תמיכה לעומת 27% לסער. אולם, יש לציין כי הסקר בחן את עמדות מצביעי הליכוד, ולא מתפקדי הליכוד שהם אלה שמצביעים בפריימריז ויכריעו את זהותו של היו"ר. ככלל, היכולת של סקרים לנבא תוצאות של פריימריז נחשבת מוגבלת, ומלמדת בעיקר על מגמות כלליות.

מהסקר עולה שגם ביום שאחרי נתניהו - לסער הולכת להיות תחרות קשה וצמודה, והמתחרה העיקרי שלו כרגע הוא ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת, שגם היה הראשון לתקוף אותו על ניסיון הדחה של ראש הממשלה נתניהו. לפי הסקר, ברקת הוא המועמד המועדף לעמוד בראשות הליכוד בקרב מצביעי ליכוד - עם 21% תמיכה ואילו סער אחריו עם 17% תמיכה. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מקבל 11% תמיכה, גלעד ארדן 7%, ישראל כץ 6% ואבי דיכטר 4%.

עם זאת, סער יותר פופולרי מברקת בקרב מצביעי ימין, ככל הנראה לאור העבר של ברקת במפלגת קדימה, והוא זוכה ל-27% תמיכה לעומת 19% של ברקת. גם בציבור הכללי שיעורי התמיכה בסער (31%) עולים על אלו של ברקת (14%). בכל מקרה, כדי לזכות בבחירות בראשות הליכוד יש צורך בלפחות 40% מהקולות כך שנראה שביום שאחרי נתניהו ההכרעה על מחליפו תזדקק לסיבוב שני.

עוד בוואלה!

סער קרא לנתניהו להתפטר: עליו לקבל אחריות על המצב שבו תקועה המדינה

לכתבה המלאה

מהסקר עולה כי גם אחרי כתב האישום נגד נתניהו מעמד הליכוד נותר איתן והוא אף מתחזק לעומת הבחירות האחרונות עם 33 מנדטים, וגם גוש הימין-חרדים מתחזק במנדט ועולה ל-56. נותרו עוד 16 יום עד שהכנסת תתפזר מעצמה ותלך לבחירות חדשות, אך מהסקר עולה כי גם אחריהן המערכת צפויה למצוא את עצמה בדיוק באותו פלונטר - עם שינויים קלים.

אם הבחירות היו מתקיימות היום, כחול לבן היתה המפלגה הגדולה עם 34 מנדטים והליכוד עם 33 מנדטים; גוש הימין-חרדים מתחזק במנדט לעומת מצבו היום ל-56, ואילו גוש המרכז שמאל יורד במנדט ל-43, והרשימה המשותפת וישראל ביתנו שומרות על כוחן עם 13 מנדטים ו-8 מנדטים בהתאמה. עם זאת, כמדי בחירות, עשויות לחול תזוזות בתוך הגושים: כך, לאור הפיצול של "ימינה" וההכרזה של נפתלי בנט כי "הימין החדש" יתמודד באופן עצמאי בבחירות הבאות, הבית היהודי/האיחוד הלאומי נכנסים לטווח הסכנה של אחוז החסימה. מהסקר עולה כי הימין החדש בראשות בנט ושקד היתה מקבלת 7 מנדטים, ואילו הבית היהודי/האיחוד הלאומי של הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' לא עוברת את אחוז החסימה עם 2.3% וכך גם עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה עם 1.2% בלבד.

בבחירות מועד א' שתי המפלגות התמודדו יחדיו כדי לצלוח את אחוז החסימה. גם בגוש השמאל שתי המפלגות הקטנות - העבודה-גשר (5) והמחנה הדמוקרטי (4) סופגות ירידה של מנדט כל אחת לעומת תוצאות הבחירות האחרונות ונמצאות בקרבה לאחוז החסימה.

ברקע השקת התחבורה הציבורית בשבת בגוש דן בסוף השבוע האחרון, הסקר בחן את שיעורי התמיכה במהלך, ועולה ממנו כי 64% מהציבור תומך בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ורק 27% מתנגדים. רוב גורף של הציבור החילוני (94%) תומך במהלך, ורק אחוז אחד מתנגד. גם 55% ממי שמגדירים עצמם כמסורתיים אמרו שהם בעד תחבורה ציבורית בשבת, אבל בציבור הדתי והחרדי ישנה תמונת מראה הפוכה: 89% מהדתיים מתנגדים להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ורק 8% תומכים, ו-100% מהחרדים מתנגדים.

עורך הסקר: מדגם יעוץ ומחקר
מועד איסוף הנתונים: 25-11-2019 עד 26-11-2019
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המתבקשים להשתתף: 3,559
מספר המשיבים בפועל: 508
טעות הדגימה המירבית: 4.4%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות
אופן ביצוע הסקר: טלפוני + אינטרנטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully