וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער קרא לנתניהו להתפטר: עליו לקבל אחריות על המצב שבו תקועה המדינה

26.11.2019 / 13:40

הח"כ שיוצא נגד רה"מ קרא לו לראשונה לעזוב את תפקידו. "נתניהו היה צריך לקבל אחריות לא בגלל כתב האישום אלא בגלל שאין יכולת להקים ממשלה", אמר סער. נתניהו ואדלשטיין נפגשו וקראו לאחדות בליכוד. עם זאת, יו"ר הכנסת הבהיר בפניו כי הוא מתכוון לפעול להקמת ממשלת אחדות

צילום:שלומי גבאי, עריכה:שאול אדם

המאבק בליכוד | כל הפרטים:

  • סער קרא להתפטרות נתניהו: "לאפשר לתנועה לקיים הליך דמוקרטי"
  • בסביבת רה"מ תקפו: חבל שלא הקשיב אתמול לפעילי הליכוד
  • סער התעמת עם רגב: "זוכר את הימים שהיא התחנפה אליי"
  • כץ: "השתלחויות סער בנתניהו נראות כניסיון להכשיר את הקרקע לפילוג הליכוד"
  • נתניהו ואדלשטיין: "קוראים לאחדות בליכוד, להימנע מפיצולים"
  • אדלשטיין לנתניהו: מתכוון לפעול להקמת ממשלת אחדות שתמנע בחירות

בכיר הליכוד, ח"כ גדעון סער, מחריף את המתקפה שלו על ראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו הבוקר (שלישי) לראשונה להתפטר. "נתניהו היה צריך לקבל אחריות לא בגלל כתב האישום אלא בגלל המצב שהמדינה תקועה בו, בלי יכולת להקים ממשלה. במקומו הייתי מקבל אחריות ומתפטר ומאפשר לתנועה לקיים הליך דמוקרטי", סער אמר בריאיון ברשת ב', בהתייחס לדרישתו לקיים פריימריז בזק על ראשות הליכוד במטרה למנוע בחירות.

במאמץ לבלימת מרד בתוך המפלגה, נתניהו נפגש עם יו"ר הכנסת אדלשטיין והשניים קראו לאחדות בליכוד. על פי הודעת הליכוד, נתניהו ואדלשטיין נפגשו הבוקר, ובסיומה של הפגישה הודיעו כי "יש צורך להוריד את הלהבות, להימנע מפיצולים ומריבות פנימיות ולהתייצב מאוחדים אל מול האתגרים העומדים בפני התנועה והמדינה".

עד כה אדלשטיין לא התבטא בנוגע לדרישה של ח"כ סער לקיים פריימריז לראשות הליכוד. הפגישה, שהתקיימה ביוזמת יו"ר הכנסת, נערכה ברקע הניסיון של נתניהו למנוע מבכירים נוספים בליכוד לחבור לסער ולאתגר את מנהיגותו. מוקדם יותר, גורם בסביבת נתניהו אמר כי "חבל שסער לא הקשיב אתמול לפעילי הליכוד שהבהירו לו: 'הליכוד זה משפחה ובמשפחה לא בוגדים'".

גדעון סער בנימין נתניהו 2009. AP
"היה צריך לקבל אחריות". נתניהו וסער/AP

עם זאת, אדלשטיין אמר לראש הממשלה בפגישה שהוא מתכוון לפעול להקמת ממשלת אחדות שתמנע בחירות. הוא אמר למקורביו כי הוא "אינו יכול לעמוד מנגד, והגיע הזמן למבוגר אחראי שימנע בחירות שלישיות שמנוגדות לרצון העם". בסביבת אדלשטיין סירבו לפרט כיצד הוא מתכוון להביא להקמת ממשלת אחדות אך אמרו כי הוא צפוי לפתוח במאמץ תיווך עם ראשי המפלגות שכן הוא נהנה מאמון כל הצדדים. גם את הבחירות הקודמות אדלשטיין ניסה לבטל - אחרי פיזור הכנסת שבו תמך - והוא הציג יוזמת חקיקה לביטול הבחירות החוזרות, אך ליוזמה לא היתה היתכנות משפטית או פוליטית והיא נקברה אחרי זמן קצר.

הבוקר, שרת התרבות מירי רגב, מקורבתו של נתניהו, תקפה היום בחריפות את סער בעקבות דרישתו לקיים פריימריז על ראשות הליכוד. "הוא עשה טעות גדולה, הוא ירה בתוך הנגמ"ש. אני מקווה שהוא יחזק את הליכוד, לא יפצל אותו - ולא יפעל בעיתוי הזה להכניס סכין בגב לנתניהו", רגב אמרה בראיון לרשת ב'. סער אמר בראיון תגובה כי "אני זוכר את הימים שהיא התחנפה אליי ואמרה שתתמוך בי אם אתמודד. זה היה לפני שמונתה לשרה. על חנופה אף אחד לא קיבל עדיין סטירה". לאחר הדברים צייצה רגב וכתבה "תפסיק לירות בתוך הנגמ"ש. שאני אספר מי מתחנף אליי כבר שנתיים?".

שר החוץ ישראל כץ הצטרף למתקפה על סער ואמר כי "השתלחויותיו האישיות" בנתניהו, וקריאתו להתפטר בעת זו, הן "חציית קו אדום של חברות ושותפות פוליטית, ונראות כניסיון להכשיר את הקרקע לפילוג הליכוד". כץ הוסיף בפנייתו לפעילי הליכוד כי "יש להבדיל בין הזכות להתמודד (שלא חייבים לממשה), במידה ויכפו עלינו בחירות חדשות, לבין הניסיון להדיח ראש ממשלה, באמצעות הקדמת הפריימריז, או ניסיון לאסוף חתימות של חברי כנסת מהליכוד, כדי להקים ממשלה בראשות גנץ, בשותפות עם מרצ - כפי שעושים חלק מתומכיו של סער".

סיעת הליכוד בהתייעצויות בבית הנשיא, 22 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"מקווה שהוא לא יפעל בעיתוי הזה להכניס סכין בגב לנתניהו". רגב/ראובן קסטרו

בתחילת השבוע התעמת סער חבר סיעתו ח"כ ניר ברקת, שאמר כי "הקריאה לקיום פריימריז לראשות הרשימה מהווה מהלך של הדחה בפועל של יו"ר התנועה הנבחר וראש הממשלה". ברקת טען בכנס לשכת יועצי המס באילת כי "חברים מבית, כבר די בגלוי, מתואמים במסרים עם חברי כנסת מהשמאל, ומנסים לשדל חברי כנסת מטעם הליכוד ומהמחנה הלאומי לערוק ולהקים בקולותיהם ממשלת שמאל".

סער השיב במסגרת חילופי הדברים כי "‏כשנלחמתי עבור הליכוד, שנותר עם 12 מנדטים - ברקת חגג עם שמפניות במטה 'קדימה'". עוד הוסיף סער בטוויטר כי "כדי להוכיח שהוא קיים מנהל קמפיין הסתה נגדי". ברקת, תלמד: ליכודניקים לא קונים בכסף ומנהיגות לא בזגזוגים ומצמוצים".

ישראל כץ בישיבת ממשלה, 17 בנובמבר 2019. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"השתלחויות סער - חציית קו אדום". השר כץ/פול צלמים, אוהד צויגנברג

סער הגיע אתמול לכנס פעילי ליכוד בסניף המפלגה בהוד השרון, התקבל בקריאות "רק ביבי" ודבריו נקטעו על ידי הפרעות של תומכי נתניהו. "אני מסתכל על המדינה ועל התנועה בחשש כבד שאם לא נעשה שינוי הכרחי - אנחנו במו ידינו נעביר את השלטון ליריבים הפוליטיים מהשמאל", אמר אתמול סער. "הגענו למצב שלצערי הרב עלולים ללכת למערכת בחירות שלישית. אם לא נעשה שינוי, נגיע לאחד משני מצבים: או שהמשבר הפוליטי יימשך ונמשיך ללכת לבחירות עד אינסוף, או ששנאת האחים במדינת ישראל תמשיך לזרום".

נתניהו ויו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ סיכמו ביום ראשון כי בהתאם לחוקת הליכוד, יתקיימו פריימריז לראשות המפלגה בששת השבועות הקרובים. ההבנות לא כוללות התייחסות ללוחות הזמנים של פיזור הכנסת, אך לפי ההערכה אין אפשרות טכנית ומשפטית לקיים פריימריז בזק בשבועיים וחצי הקרובים, כפי שדרש סער.

(עדכון ראשון: 9:39)

נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין במעמד החזרת המנדט להטלת הרכבת הממשלה על יו"ר הכנסת, 21 נובמבר 2019. מיכאל דימנשטיין, לע"מ, עיבוד תמונה
התבטא לראשונה בנוגע לדרישת סער לפריימריז. אדלשטיין/עיבוד תמונה, מיכאל דימנשטיין, לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully