וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות היענות נמוכה: הפגנת התמיכה בנתניהו תיערך ללא פוליטיקאים

מארגני עצרת התמיכה בראש הממשלה החליטו שלא להזמין ח"כים ושרים, אחרי הלחצים שהפעילה לשכת נתניהו כדי שיגיעו. רבנים בכירים בציונות הדתית קראו להגיע להפגנה: "דיקטטורה מוחלטת, משפט שדה לנתניהו". שופט העליון בדימוס רובינשטיין: "האמירה שתופרים תיק - הזויה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: אסף דרורי

הפגנת התמיכה בנתניהו - עדכונים אחרונים:

  • מארגני הפגנת התמיכה בנתניהו החליטו שלא להזמין פוליטיקאים בשל היענות נמוכה
  • נתניהו אינו צפוי להשתתף, אך עשוי לשנות את החלטתו
  • הרבנים טאו ודרוקמן קראו להגיע להפגנה: "דיקטטורה מוחלטת"
  • השופט בדימוס רובינשטיין: "הטענה שתופרים תיק - לא היה ולא נברא"

מארגני הפגנת התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעו כי החליטו היום (שלישי) שלא להזמין פוליטיקאים לנאום או להשתתף באירוע, שיתקיים הערב ברחבת מוזיאון תל אביב. זאת, לאחר שנודעה ההיענות הנמוכה של ראשי הסיעות בבלוק הימין ושרים וח"כים בליכוד להגיע להפגנה.

ביומיים האחרונים לשכת נתניהו הפעילה לחצים גדולים על ח"כים ושרים בליכוד להגיע להפגנה אך מרביתם לא התכוונו להגיע, וכעת מארגני ההפגנה הודיעו כי הפוליטיקאים אינם מוזמנים. ראש הממשלה בעצמו אינו צפוי בשלב זה להשתתף בהפגנה אך הוא צפוי לשהות בתל אביב הערב ועשוי לשנות את החלטתו.

מטה המאבק המשותף של המחנה הלאומי הודיע כי פעיליו הם "אנשים פרטיים, ואיננו מופעלים או משויכים לגוף פוליטי", לאחר שלדבריהם נשמעו "טענות מגמתיות וחסרות בסיס" שלפיהן המחאה מאורגנת על ידי ראש הממשלה והליכוד וכי קיימת התמרמרות בקרב בכירי הליכוד אשר אינם מתכוונים להגיע. "בהקפידנו על מחאה עממית קיבלנו החלטה להימנע מהזדהות פוליטית עם מפלגה זו או אחרת ובכלל זה להימנע מזימונם של פוליטיקאים למחאה הערב", נמסר מהודעה המטה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
בשלב זה לא צפוי להשתתף. נתניהו בישיבת בלוק הימין/ראובן קסטרו

בתוך כך, רבנים בכירים בציונות הדתית קראו לציבור הדתי-לאומי להשתתף בהפגנת התמיכה. הרב צבי טאו, מבכירי הרבנים בזרם החרד"לי בציונות הדתית, הודיע היום לאנשיו כי יגיע הערב להפגנת התמיכה. לדבריו, "זו חובה מוסרית של כל אדם שנשאר עם שכל ישר וטובת המדינה עומדת לנגד עיניו".

כוחו של הרב טאו, מרבני ישיבת הר המור, גדול מאד בציונות הדתית, ולפי ההערכה יש לו למעלה מעשרת אלפים תלמידים ובוגרים. בבחירות האחרונות הריצו תלמידיו את מפלגת נעם שחרטה על דגלה את המאבק בקהילת הלהט"ב ובחוגים הלא אורתודוקסיים. לבסוף, הסירה המפלגה את מועמדותה, ואנשיה תמכו ביהדות התורה ומעטים בימינה. הם הודו כי כוונתם הייתה להציף נושאי דגל אלה אך לא להתמודד עד הסוף.

במתקפה נדירה, הרב טאו מתח ביקורת חריפה על הפרקליטות ומערכת אכיפת החוק וקרא היום לתומכיו: "דיקטטורה מוחלטת, הם כמו אפיפיורים שקובעים מה האמת, מה המוסר ומה הראוי. הם משחיתים גם את עצמם. צריך להציל את המדינה מהם".

עוד בוואלה!

סער קרא לנתניהו להתפטר: עליו לקבל אחריות על המצב שבו תקועה המדינה

לכתבה המלאה
הרב טאו ובנצי גופשטיין בהפגנה נגד מצעד הגאווה בירושלים 3 באוגוסט 2017. יקי אדמקר, מערכת וואלה! NEWS
"דיקטטורה מוחלטת". הרב טאו בהפגנה נגד מצעד הגאווה בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, יקי אדמקר
הרב חיים דרוקמן, פינוי עפרה. פברואר 2017. ראובן קסטרו
"עושים משפט שדה לנתניהו". הרב דרוקמן בעפרה, 2017/ראובן קסטרו

בכך הוא מצטרף לרב חיים דרוקמן, גם הוא מבכירי הרבנים בציונות הדתית, שיצא אתמול בקריאה לציבור הדתי-לאומי להשתתף בהפגנה. בסרטון שבו צולם הרב דרוקמן אמר כי ההשתתפות חשובה כדי "לזעוק על משפט השדה שעושים לראש הממשלה". לדברי הרב, "זה עוול. ממש עוול", היות ש"כל אדם יש לו זכות חפות כל עוד שהוא לא נשפט, קל וחומר לראש הממשלה שעל פי החוק הוא ממשיך לכהן עד לשפיטה שלו והוא אינו חייב להתפטר. כולם להפגנה".

רובינשטיין: "הפיכה שלטונית? לא היה ולא נברא"

במודעה שהופצה ברשתות החברתיות הקוראת לאזרחים להשתתף בהפגנה נכתב בכותרת כי "שומרים על המדינה, עוצרים את ההפיכה השלטונית. כולנו מאוחדים ודורשים את טובת מדינת ישראל ואזרחי ישראל". על רקע הביקורת על מערכת המשפט, השופט בדימוס אליקים רובינשטיין דחה היום את הטענות ואמר כי "הפרקליטות היא לא מקום מושחת".

רובינשטיין, שכיהן בעבר כמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, מזכיר הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה, הוסיף בדבריו בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה כי "זה גוף שגם מסוגל לשגות כמו כולנו כבני אדם, אבל האמירה ש'תופרים תיק' ועושים 'הפיכה שלטונית' ודברים מהסוג הזה, זה לא היה ונברא. זה דבר הזוי לגמרי. אפשר לבקר ואני עצמי ביקרתי".

עלון הקורא להשתתף בהפגנת התמיכה ברה"מ נתניהו בתל אביב. אתר רשמי
הקריאה להגיע להפגנה/אתר רשמי

ההחלטה שלא להזמין פוליטיקאים מגיעה אחרי שחני בליוויס, מנהלת לשכת נתניהו בליכוד, פנתה בימים האחרונים לשרים וח"כים וביקשה מהם להגיע. אתמול היא אף שלחה הודעה לראשי מפלגות ולחברי כנסת בבלוק הימין ואמרה כי "היום זה ראש הממשלה, מחר זה אתם".

בהודעה ששלחה לח"כים והגיעה לידי וואלה! NEWS נכתב כי ההפגנה מתקיימת "לאור הרדיפה המטורפת שנועדה לפגוע בימין ובראש הממשלה נתניהו". בנוסף לכך, היא כתבה "זה לא הקרב רק של ראש הממשלה אלא מאבק של הימין כולו ולכן הנוכחות של נבחרי הציבור לצד האזרחים הרבים שיגיעו היא חובה".

מרידור: "נתניהו צריך לפרוש"

השר לשעבר מטעם הליכוד דן מרידור מתח ביקורת על ראש הממשלה בחנוכת כיכר על שם ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר בשדרות, ואמר היום כי "נתניהו צריך לפרוש מהנהגת הליכוד. יש עננה כבדה מעל ראשו. אני מקווה שהוא ייצא זכאי, אבל הוא לא יכול להמשיך להיות ראש הממשלה. אנחנו מחנכים את ילדינו שיסתכלו לעבר המנהיג, והיום הם רואים עננה". הארוע התקיים ביוזמת שמואל חייק והקרן הקיימת לישראל בבריטניה.

ח"כ איילת שקד, מראשי הימין החדש, אמרה באותו האירוע כי "אנו עושים כל מאמץ למנוע בחירות. ההערכה היא שבחירות נוספות יחלישו את הימין. יש סכנה ריאלית שבבחירות הבאות, אם יתקיימו, השמאל יחד עם הערבים יגיעו ל-61".

(עדכון ראשון: 10:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully