וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמצים למנוע בחירות: פגישה חשאית בין שקד למקורבו של ליברמן

ברקע המבוי הסתום במגעים להרכבת ממשלה, ח"כ שקד, מראשי הימין החדש, נפגשה עם איש העסקים שמואל חייק המקורב ליו"ר ישראל ביתנו. חייק ניסה אחרי הבחירות באפריל לגשר ללא הצלחה בין הליכוד למפלגתו של ליברמן. חייק לוואלה! NEWS: "מכל פגישה אני מקווה שייצא משהו טוב"

עריכה: טל רזניק

ברקע המבוי הסתום במגעים להרכבת ממשלה, ח"כ איילת שקד, מראשי הימין החדש, נפגשה הערב (שני) בחשאיות עם איש העסקים שמואל חייק, המקורב ליו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן. חייק היה דמות דומיננטית במגעים להרכבת הממשלה אחרי הבחירות באפריל, וניסה לגשר בין הליכוד לישראל ביתנו, ללא הצלחה.

שקד וחייק אישרו את הפגישה שהתקיימה לצד אירוע ציבורי, אך סירבו למסור פרטים על התוכן שעלה בה. חייק אמר לוואלה! NEWS כי "אני מקווה שמכל פגישה ייצא משהו טוב".

פגישת המתווך שמואל חייק עם איילת שקד בתל אביב 25 בנובמבר 2019. אתר רשמי
"מקווה שמכל פגישה ייצא משהו טוב". שקד וחייק בפגישתם, היום/אתר רשמי

ההערכה כי שקד ממשיכה לבחון אפשרות שליברמן יצטרף לממשלת ימין צרה, עוד קודם פיזור הכנסת ה-22 והליכה לבחירות שלישיות. שקד עסוקה במאמצים אלה עוד קודם החלה תקופת ה-21 ימים שבהם כל ח"כ יכול להרכיב את הממשלה במידה שהשיג 61 חתימות. עוד בתקופה שבה המנדט היה בידיו של גנץ, שקד נפגשה עם ליברמן ושוחחה עם החרדים בניסיון לבחון אפשרות שיתפשרו בנושאי דת ומדינה. השיחות האלה עוררו את זעמם של החרדים, בהם יו"ר ש"ס אריה דרעי שזעם ואמר לה בישיבת ראשי הבלוק שהוא "מבקש שלא תתני לציבור החרדי עצות בתקשורת".

שקד נפגשה עם חייק לפני שבועיים בלונדון, במהלך נסיעתה למדינה. עם זאת, אם ניסיונותיה למנוע בחירות ייכשלו, הרי שהיא תבחן את המשך דרכה הפוליטית מחדש. הערב, הימין החדש הודיעה כי היא תרוץ באופן עצמאי בבחירות הבאות, אך ההערכה כי אמירה זו נועדה למקסם מחיר של המפלגה במשא ומתן עתידי מול מפלגות אחרות לריצה משותפת. לשקד יש מספר אפשרויות במידה שיתקיימו בחירות: לרוץ עם הימין החדש ולהתאחד עם מפלגה נוספת, לחזור לבית היהודי או להשתלב ברשימת ישראל ביתנו, אפשרות שבסביבתה שוללים בשלב זה.

עוד בוואלה!

הימין החדש תרוץ עצמאית בבחירות; בנט: "פתוחים לחיבורים"

לכתבה המלאה
פגישת המתווך שמואל חייק עם איילת שקד בתל אביב 25 בנובמבר 2019. אתר רשמי
נפגשו גם לפני שבועיים בלונדון. שקד וחייק בפגישתם, היום/אתר רשמי
פגישת המתווך שמואל חייק עם איילת שקד בתל אביב 25 בנובמבר 2019. אתר רשמי
הערכות: שקד ממשיכה לבחון אפשרות שליברמן יצטרף לממשלת ימין צרה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully