וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין החדש תרוץ עצמאית בבחירות; בנט: "פתוחים לחיבורים"

25.11.2019 / 22:12

במקרה של בחירות שלישיות, המפלגה בראשותם של שקד ובנט החליטה על ריצה עצמאית. בנט: "עדכנתי כבר את ראש הממשלה, אנחנו רצים כמפלגה ונהיה פתוחים לחיבורים". ח"כ שקד: "בחירות נוספות יחלישו את הימין"

עריכה: טל רזניק

מפלגת הימין החדש בראשות היו"ר ח"כ איילת שקד ושר הביטחון נפתלי בנט החליטה הערב (שני) כי במידה ויתקיימו בחירות שלישיות - המפלגה תרוץ באופן עצמאי. "אם מנהיגי המפלגות השונות לא יתעשתו על עצמם, אנחנו עוד 15 יום עלולים למצוא את עצמנו במערכת בחירות שלישית תוך שנה", אמר בנט.

בכנס ראשי המטות והאזורים של מפלגת הימין החדש בגבעת שמואל השתתפו מאות פעילים ושני ראשי המפלגה. בנט הוסיף כי "אם אנחנו נקלעים למערכת בחירות בניגוד לרצוננו - 'הימין החדש' תתמודד כמפלגה עצמאית לכנסת. אני כבר עדכנתי את ראש הממשלה, הוא מודע, אנחנו רצים כמפלגה ונהיה פתוחים לחיבורים. נעשה מה שנכון למדינת ישראל".

במפגש דנו המשתתפים בכיוונים שונים להמשך דרכה של התנועה, וכן החלו לגבש דרכי פעולה לתרחיש בו הכנסת תפזר את עצמה ויתקיימו בחירות נוספות. ח"כ שקד, מראשי המפלגה, אמרה בכנס: "אנו עושים כל מאמץ למנוע בחירות. ההערכה היא שבחירות נוספות יחלישו את הימין. יש סכנה ריאלית שבבחירות הבאות, באם יתקיימו, השמאל יחד עם הערבים יגיעו ל-61 מנדטים".

כנס פעילים של הימין החדש 25 בנובמבר 2019. אתר רשמי
ירוצו לבד. בנט ושקד בכנס המפלגה, הערב/אתר רשמי

הימין החדש הוקמה לפני הבחירות באפריל, אז התמודדה באופן עצמאי אך לא עברה את אחוז החסימה. בנט, שכיהן בתפקיד שר החינוך ושקד שכיהנה כשרת המשפטים נותרו מחוץ לכנסת, ופוטרו מאוחר יותר מהממשלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. בבחירות שהתקיימו בחודש ספטמבר לכנסת ה-22, בנט ושקד התאחדו יחד עם סיעות הימין הדתיות - הבית היהודי והאיחוד הלאומ - לרשימה אחת תחת השם "ימינה". הרשימה קיבלה שישה מנדטים בלבד, זאת למרות ששקד הוצבה בראשה. לאחר הבחירות, ברקע התחממות היחסים ביניהם, מינה נתניהו את בנט לתפקיד שר הביטחון.

ההערכה היא כי לבסוף הימין החדש לא תרוץ בבחירות באופן עצמאי לאור חוסר הסיכויים של המפלגה לעבור את אחוז החסימה. עם זאת, ההחלטה הפומבית נועדה למקסם את המחיר שלה במשא ומתן שככל הנראה תנהל מול מפלגות אחרות לטובת ריצה משותפת.

עוד בוואלה!

בכחול לבן פועלים כדי לבלום מתן חסינות לנתניהו, ישראל ביתנו מתנגדת

לכתבה המלאה
כנס פעילים של הימין החדש 25 בנובמבר 2019. אתר רשמי
"ההערכה היא שבחירות נוספות יחלישו את הימין". כנס הימין החדש, הערב/אתר רשמי
כנס פעילים של הימין החדש 25 בנובמבר 2019. אתר רשמי
כנס מפלגת הימין החדש, הערב/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully