וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אנו בעיצומה של מערכה; בנט: הג'יהאד יישא באחריות להחלטותיו בשעות הקרובות

13.11.2019 / 17:07

ראש הממשלה ושר הביטחון קיימו דיונים ביטחוניים בפיקוד הדרום עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל ובכירים נוספים. "סיכמנו על צעדים נוספים", אמר נתניהו עם סיום ההתייעצויות. בנט: "יש הרתעה, אבל הדרך עוד לפנינו"

צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) כי "אנחנו בעיצומה של מערכה. סיכמנו על צעדי ההמשך". על רקע המשך מטחי הרקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, נתניהו קיים דיונים ביטחוניים עם שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירי מערכת הביטחון במפקדת פיקוד הדרום.

עם סיום ההתייעצויות הביטחוניות, אמר נתניהו: "יש כאן הישג גדול של מדינת ישראל לחיזוק נוסף של ההרתעה שלנו. רבי המחבלים יודעים שאנחנו יכולים לשים אותם על כוונת ואנחנו אכן נשים על כוונת את כל מי שבא לפגוע בנו. מעבר לכך פנינו לא להסלמה אבל אנחנו נדע לעשות את כל הפעולות הדרושות שסיכמנו עליהן כדי להמשיך להגן על מדינת ישראל ואזרחיה".

אחרי חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, אבו בהאא אל-עטא, ראש הממשלה הוסיף כי "רבי המחבלים יודעים שאנחנו יכולים לשים אותם על הכוונת ואנחנו אכן נשים על כוונת את כל מי שבא לפגוע בנו. הם יודעים עכשיו שאנחנו יכולים להגיע אליהם לנקודות המסתור בדיוק כירורגי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו ובכירי מערכת הביטחון בפיקוד הדרום, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הביטחון נפתלי בנט אמר כי "הג'יהאד האסלאמי יישאו באחריות להחלטות שלהם בשעות הקרובות". בנט הוסיף אחרי הערכת המצב עם ראש הממשלה והרמטכ"ל: "אנחנו נמצאים ביום השני של המערכה בעזה. ההישגים טובים - אדריכל הטרור של הג'יהאד האסלאמי חוסל, ויש הרתעה, אבל הדרך עוד לפנינו".

"אנחנו צריכים שכל מחבל וכל יזם טרור יידע שהוא נושא על גבו טיימר לסוף חייו, וההחלטה בידי כל בן אדם להחליט אם להמשיך בפעילות טרור ולסיים את החיים או לעזוב את הטרור", הוסיף בנט.

לדבריו, "החלטה דומה יש גם לג'יהאד האסלאמי כארגון. נראה כרגע שהג'יהאד האסלאמי רוצה לגרור את תושבי עזה לנזקים הרבה יותר גדולים. זו החלטה שלהם האם הם יגררו את אזרחי עזה ותושביהם שלהם לדבר הזה".

עוד בוואלה!

הנחיות פיקוד העורף: איפה אין לימודים ומהן ההגבלות לתושבים?

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו ובכירי מערכת הביטחון בפיקוד הדרום, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתחילת סבב ההסלמה הנוכחי, נורו מאות רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל. רוב הרקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, אך חלקן נפלו ביישובי הדרום, ומוקדם יותר אישה בת 65 נפצעה באורח בינוני מרסיסי חלון שהתנפץ. בתגובה, צה"ל מבצע תקיפות נרחבות ברצועת עזה שגרמו למותם של 24 פלסטינים עד כה. גורם בפיקוד דרום אמר כי אנשי מעבר כרם שלום העבירו 17 מכליות סולר לרצועת עזה, בהנחיית הדרג המדיני, חרף שיגורי הרקטות. מחר צפויה העברה נוספת של מספר גדול יותר של מכליות דלק.

(עדכון ראשון: 16:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully