וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני משפחה נהרגו בעזה: "ישראל התחילה, לא רצינו מלחמה"

יפעת רוזנברג וגיא אלסטר

13.11.2019 / 14:31

מתחילת ההסלמה שהחלה עם חיסול בכיר הג'יהאד, נהרגו 23 פלסטינים בתקיפות צה"ל ברצועה, מרביתם פעילי הארגון. בין ההרוגים אב ובנו, וכן פעילים ששיגרו רקטות לעבר ישראל. בארגון קיבלו אחריות על ירי הרקטות לעבר ישראל והזהירו מפני שיגורים שיגיעו גם לירושלים ולתל אביב

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

משרד הבריאות הפלסטיני הודיע היום (רביעי) כי מאז תחילת ההסלמה נהרגו 23 בני אדם בתקיפות צה"ל ברצועת עזה, בהם שישה אזרחים. בין ההרוגים היו גם אב ובנו. בנוסף, 69 פלסטינים נפצעו. אחד מקרובי ההרוגים האשים את ישראל במצב הביטחוני הנוכחי. לדבריו, "הם התחילו את זה, אנחנו לא רצינו מלחמה".

בשעות הבוקר חידש צה"ל את תקיפות יעדי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. לפי גורם צבאי, תקיפות חיל האוויר הובילו למותם של לפחות שלושה צוותים ששיגרו רקטות לעבר ישראל. בארגון אישרו כי שניים מפעיליו נהרגו בשתי תקיפות נפרדות, ובהמשך הודיעו גורמים רפואיים כי אדם נוסף נהרג בתקיפת אופנוע.

הלווית המחבלים שחוסלו בידי צה"ל 13 בנובמבר 2019. רויטרס
הלוויית אחד ההרוגים בעזה, היום/רויטרס

מוקדם יותר היום איים הג'יהאד האסלאמי כי "המערכה נמשכת והחשבון עם האויב הציוני עדיין פתוח". בארגון לקחו אחריות על ירי הרקטות לעבר ישראל, והזהירו כי השיגורים יגיעו גם לירושלים, חדרה ותל אביב. "פלוגות אל-קודס לוקחות אחריות ירי עשרות רקטות בתגובה לחיסולו של המנהיג הבכיר בהאא אבו אל-עטא והניסיון לחסל את אכרם אל-עג'ורי בסוריה, ובמסגרת התוקפנות הישראלית המתמשכת על תושבינו ברצועת עזה", מסרו בארגון.

דובר הג'יהאד האסלאמי, מוסעב אל-ברים, הבהיר כי כלל הפלגים לוקחים חלק בלחימה. לדבריו, "המערכת הנוכחית מתנהלת על ידי כל הזרועות הצבאיות של הפלגים ולא כל פלג בעינו".

עוד בוואלה!

נתניהו על סבב הלחימה: "יכול לקחת זמן", בנט: לא נהסס לפעול גם בעתיד

לכתבה המלאה
הלווית המחבלים מארגון הטרור גא"פ שחוסלו בידי כוחותינו 13 בנובמבר 2019. מג'די פתחי/TPS, אתר רשמי
הלווייתו של אחד ההרוגים הפלסטינים בעזה, היום/אתר רשמי, מג'די פתחי/TPS

בעקבות חיסול בכיר הג'יהאד, יותר מ-220 רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל. יותר מ-60% מהשיגורים נפלו בשטחים פתוחים. כמו כן, מערכת כיפת ברזל הצליח ליירט יותר מ-90% מהרקטות. מטחים שוגרו לעבר עוטף עזה ואשקלון, וכן למטה יהודה, לשפלה ולגוש דן.

(עדכון ראשון: 11:43)

נזקי תקיפות צה"ל בעזה 13 בנובמבר 2019. רויטרס
נזקי תקיפות צה"ל ברצועת עזה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully