וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיות פיקוד העורף המלאות

ברשויות בדרום הארץ הודיעו שהתלמידים נשארים בבתיהם גם היום, ואילו בגוש דן ובירקון הלימודים התקיימו כסדרם בהתאם להנחיות. תנועת הרכבות באזור עדיין מושבתת והתושבים נקראו להישאר בקרבת המרחבים המוגנים. כל הפרטים

LIVE

על פי הנחיות פיקוד העורף ומשרד החינוך, מוסדות החינוך בגוש דן ובירקון ייפתחו כסדרם, ואילו ביישובים הנמצאים במרחק של עד 40 ק"מ מגבול רצועת עזה בוטלו הלימודים.

כך, בנס ציונה, שדרות, קריית מלאכי, אשדוד, אשקלון, באר שבע, רהט, חורה, יבנה והמועצות האזוריות שדות נגב, שער הנגב, אשכול, מרחבים, גזר ובאר טוביה יישארו התלמידים בבתיהם גם היום. במועצה האזורית מטה יהודה הלימודים צפוים להתחיל ב-10:00.

כמו כן, הוכרז על ביטול הלימודים במכללת קיי בבאר שבע ובמכללת חמדת הדרום שבשדות נגב. בקמפוס המרכזי של אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע לא יתקיימו לימודים, בעוד בשדה בוקר ובאילת הלימודים יתקיימו כרגיל. האוניברסיטה העברית הודיעה על כי הלימודים בקמפוסים בפקולטה לחקלאות רחובות ובבית דגן יחלו בשעה 12:00. גם הלימודים באוניברסיטת תל אביב התחדשו בשעה 12:00.

סוללת כיפת ברזל בעיר אשדוד בזמן המתיחות מול רצועת עזה, 12 בנובמבר 2019. AFP, אתר רשמי
נערכים לעוד יום של הסלמה/אתר רשמי, AFP

על פי ההנחיות המעודכנות של פיקוד העורף, התקפות עד היום בשעה 20:00, באזור הדרום (עוטף עזה, לכיש, מערב לכיש, מערב הנגב, מרכז הנגב, דרום השפלה והשפלה), יתקיימו התכנסויות של עד 100 איש בשטח סגור בלבד. באשכול הודיעו לתושבים כי ניתן לצאת לעבודה במקומות חיוניים, אך אסרו על פעילות חקלאית ממערב לכביש 232. התחבורה הציבורית תפעל כרגיל, אך המרפאות יעבדו באופן חלקי. כמו כן, בתי המשפט ובבית הדין האזורי לעבודה במחוז דרום (למעט בתי המשפט באילת ודימונה) ישמעו עדים דחופים ותיקי מעצרים בלבד.

הנחיות פיקוד העורף לאור ההסלמה בדרום. 12 בנובמבר 2019. פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף לאור ההסלמה בדרום. 12 בנובמבר 2019/פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף לאור ההסלמה בדרום. 12 בנובמבר 2019. פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף לאור ההסלמה בדרום. 12 בנובמבר 2019/פיקוד העורף

בערי הדרום והמרכז הכריזו על פתיחת מקלטים ובשדרות ובעוטף ביקשו להישאר בקרבת המרחבים המוגנים. תושבי הדרום התבקשו להישמע להוראות פיקוד העורף.

תנועת הרכבות הופסקה באופן זמני, בהמלצת גורמי הביטחון, בקטע שבין אשקלון לבאר שבע, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות לשירות. רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), מתחילות ומסיימות את נסיעתן מצפון בתחנת אשקלון. נוסעים בקו באר שבע יעשו שימוש בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת. רכבות הלילה בין תחנות בקו הנגב המערבי (תל אביב ההגנה - אשקלון - באר שבע) לא תפעלנה אף הן.

עמותת נט"ל, המסייעת לנפגעי טראומה על רקע לאומי, פועלת במתכונת חירום. קו הסיוע מאויש עם עשרות מתנדבים ועובדים של העמותה. לצד המוקד הטלפוני גויסו גם אנשי טיפול מקצועיים שמסייעים באמצעות המוקד הטלפוני, פתיחת תשתיות טכנולוגיות רחבות לתמיכה בפלטפורמות הסיוע בעזרת היחידה הקהילתית ועוד. לפנייה לנט"ל: 1800-363-363.

(עדכון ראשון: 20:03, 12.11.19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully