וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: הג'יהאד ימשיך לירות, סבב הלחימה עשוי להימשך כמה ימים

13.11.2019 / 11:05

דובר צה"ל אמר כי בחודשים האחרונים עבדו על אפשרויות שונות לסכל את פעילותו של ארגון הטרור. לדבריו, "הג'יהאד ימשיך לירות בהיקפים כמו אתמול ושומר על כל האופציות פתוחות". מתחילת הלחימה נורו לישראל 250 רקטות. כוחות קומנדו נשלחו לתגבר את אוגדת עזה

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, רויטרס, משטרת ישראל, נתיבי ישראל, טאי צבן, קטי אמסלם ואיתי אבני; עריכה: אסף דרורי

דובר צה"ל תת-אלוף הדי זילברמן אמר הבוקר (רביעי) כי הג'יהאד האסלאמי עשוי להמשיך לירות וסבב הלחימה עלול להימשך כמה ימים. מתחילת הסבב שוגרו לישראל 250 רקטות.

זילברמן הדגיש כי לצה"ל "בנק מטרות עשיר בנוגע לג'יהאד האסלאמי" ותיאר כי בחודשים שחלפו מאז יוני בוצעו שני מהלכים מול הארגון. לדבריו, "הראשון היה ניסיון בכל דרך להפסיק את הפעולות נגד ישראל כולל הפעלת צד שלישי. המהלך השני בארבעה-חמישה חודשים עובדים על אפשרויות שונות לסכל אותו. כללו קפ"ק צה"לי, אישורי תכניות ומשחקי מלחמה ואיסוף מודיעין אמ"ן ושיתוף לא רע עם שב"כ".

ברקע הדיווחים על ניסיונות התיווך המצריים אמר דובר צה"ל כי "אולי במהלך היום נראה שהג'יהאד האסלאמי בלחץ מהגורמים המתווכים". עם זאת, הבהיר כי "הג'יהאד האסלאמי היה מאוד מבולבל אתמול. לקחנו לו בורג מרכזי על מערך הרקטות. אנחנו עתידים לראות אותו יורה יותר".

שיגור רקטה מרצועת עזה במהלך סבבה ההסלמה לאחר החיסול של אבו בהאא אל-עטא, 12 בנובמבר 2019. AP
הירי התחדש לאחר שקט יחסי במהלך הלילה. שיגורי רקטות מרצועת עזה/AP

בשעות האחרונות החל צה"ל לתגבר את אוגדת עזה בכוחות חטיבת הקומנדו שמסיירים בין היישובים ונערכים לאפשרות של חדירת מחבלים מעל פני הקרקע וממנהרות. כמו כן, משאיות החלו לפרוק סוללות ארטילריה כדי להיערך לאפשרות של פעולה קרקעית.

גורם צבאי מאוגדת עזה אמר לוואלה! NEWS כי יש תגבור נקודתי של קציני מילואים בכירים בעיקר למטה כדי להיערך לאפשרות של הידרדרות והרחבה של הפעילות הקרקעית.

עוד בוואלה!

מתכוננים לסבב לחימה נוסף: הלימודים בוטלו בדרום ובשפלה, בגוש דן ילכו לבית הספר

לכתבה המלאה
יירוט מעל לטרון 13 בנובמבר 2019. אתר רשמי
יירוטים בשמי לטרון, הבוקר/אתר רשמי

לדברי דובר צה"ל הלילה היה שקט יחסי מהשעה 22:30 בלילה ועד הבוקר עם חידוש הירי על ידי הג'יהאד האסלאמי. "הוא לא סוגר את האירוע", אמר. "הוא ימשיך לירות בדומה למה שראינו אתמול. זה לא אומר שלא יהיו היקפים אחרים. הוא מתנהל בצורה מדודה. הוא מנהל את משק הרקטות שלו למספר ימי קרב ושומר את כל האופציות פתוחות".

זילברמן אמר כי בשלב זה חמאס לא מעורב בהסלמה. "העניין הזה שברירי", הסביר. "אני לא דובר של חמאס ואני לא רוצה להעריך צפונה לאן מועדות פניו, אבל ללא מעורבות עד כה".

"תגברנו בסד"כ פלוגתי וגדודיים במספרים נמוכים", תיאר דובר צה"ל את ההיערכות בצה"ל. "תגברנו מערך גילוי ויירוט של כיפת ברזל. ביממה הזו אנחנו ערוכים טוב יותר מאמש. אנחנו מעודדים התנהגות נכונה של האוכלוסייה עד עכשיו. בחרנו להיערך לגוש דן - היה ועדין סביר שיהיה ירי של עשרות רקטות למרחב גוש דן".

(עדכון ראשון: 07:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully