וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא ארה"ב גינה את הירי: תומכים בזכות ישראל להגן על עצמה

טל שלו ויפעת רוזנברג

12.11.2019 / 23:32

פנס הביע תמיכה בישראל וטען כי "חמאס והג'יהאד האסלאמי מעדיפים את האלימות על שיפור חיי תושבי עזה". שליח ארה"ב למזה"ת הדגיש כי ארה"ב מגבה את פעולות ישראל וגינה את מטחי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה. ירדן מתחה ביקורת על תקיפות צה"ל: "מעמיקות את הייאוש באזור"

עריכה: אסף דרורי

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס גינה הערב (שלישי) את ירי הרקטות לעבר שטח ישראל. ברקע ההסלמה וחיסול מנהיג הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אבו בהאא אל-עטא, פנס צייץ כי "ברור שחמאס והג'יהאד האסלאמי מעדיפים את האלימות על פני שיפור חייהם של תושבי עזה. אמריקה תומכת באופן ברור בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

גם שליח הבית הלבן למזרח התיכון אבי ברקוביץ' הביע תמיכה בישראל. ברקוביץ' הבהיר כי ארצות הברית "תומכת באופן מלא בשותפתנו ובעלת בריתנו ישראל במאבקה בטרור ובג'יהאד האסלאמי". עוד הוסיף השליח כי "הממשל מגנה בתוקף את מטח הרקטות על אזרחים ישראלים וממשיך לעקוב אחר המצב. ברור שהמכשולים העיקריים שמונע מתושבי עזה להתקדם הם חמאס והג'יהאד האסלאמי שמעדיפים אלימות על פני שיפור חייהם של תושבי עזה".

שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן נעמד אף הוא לצד ישראל. לדבריו, "הג'יהאד האסלאמי, ארגון טרור אסלאמי המגובה על ידי איראן, תוקף שוב את ישראל עם מאה רקטות לעבר האזרחים. אנחנו עומדים עם חברתנו ובעלת בריתנו ישראל ברגע הקריטי הזה, ותומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה ולהביא לסיום המתקפות הברבריות האלו".

תקיפה בעזה , 12 בנובמבר 2019. רויטרס
תקיפת צה"ל בעזה, היום/רויטרס

מנגד, משרד החוץ הירדני גינה את תקיפות צה"ל ברצועת עזה. מטעם המשרד נמסר כי "ההסלמה הישראלית והפגיעה באזרחים חפים מפשע לא תביא אלא ליותר מתיחות ואלימות, תעמיק את הייאוש ותחזק את האג'נדות הקיצוניות באזור".

משרד החוץ של בריטניה הביע חשש מההסלמה בעזה. מטעם המשרד נמסר כי "בריטניה מגנה את ירי הרקטות לעבר אוכלוסיות אזרחיות. כל תקיפה שמופנית נגד אזרחים אינה חוקית ולא מוצדקת. אנו קוראים לכל הצדדים לעצור את ההסלמה במהירות ותומכים במאמצים של האו"ם והמצרים להשגת יעד זה".

עוד בוואלה!

"כמו עיר רפאים, כמו ביום כיפור": בצל ההסלמה, שדרות התרוקנה

לכתבה המלאה
סוללת כיפת ברזל בעיר אשדוד בזמן המתיחות מול רצועת עזה, 12 בנובמבר 2019. AFP, אתר רשמי
אחוזי היירוט עומדים על יותר מ-90%. סוללת כיפת ברזל באשדוד, היום/אתר רשמי, AFP

ההסלמה החלה בעקבות החיסול של בכיר הג'יהאד האסלאמי שצה"ל הפציץ את ביתו בשכונת שג'עיה בעזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "בשנה האחרונה רב-המחבלים הזה יזם, תכנן וביצע פיגועים רבים, ירה מאות רקטות לעבר יישובי העוטף והיה בעיצומו של תכנון פגועים נוספים".

דובר צה"ל הודיע כי משעות הבוקר זוהו כ-190 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות שיגורים, ואחוזי היירוט עומדים על יותר מ-90%. עוד הוסיפו כי יותר ממחצית מכלל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים.

בעקבות שיגורי הרקטות תקף צה"ל יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. בתקיפות צה"ל נהרגו חמישה פלסטינים.

(עדכון ראשון: 19:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully