וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לוואלה! NEWS: "נתניהו מנע את סיכול בכיר הג'יהאד לפני שנה"

יו"ר ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר אמר כי ראש הממשלה מנע והתנגד בעבר לסיכול הממוקד של אבו בהאא אל-עטא, שחוסל ברצועת עזה. ליברמן האשים: "מי שמנע את זה לפני שנה, עמד על הרגליים האחוריות ומנע את הסיכול הממוקד"

צילם סטילס: ראובן קסטרו, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכה: ניר חן

יו"ר ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מנע והתנגד בעבר לסיכול הממוקד של בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא, שחוסל הלילה (שלישי) ברצועת עזה. בראיון לאולפן וואלה! NEWS ליברמן אמר כי "באמת אותו אבו אל-עטא, הגיע הזמן להפטר ממנו ולשלוח אותו לעולם אחר. אני סברתי עוד לפני שנה שהיה צורך להגיע לחיסול ממוקד של אותו מחבל. ואגב מי שמנע את זה לפני שנה, עמד על הרגליים האחוריות ומנע את הסיכול הממוקד, היה זה ראש הממשלה ולא אחר. אני סברתי עוד לפני שנה שהגיע זמנו, אז ראש הממשלה בכוח מנע את זה". ליברמן סירב לפרט מה היו השיקולים שבגינם נתניהו מנע את המבצע ואמר כי "לא משנה מה הוא הסביר, אז הוא מנע. עדיף מאוחר מאשר אף פעם".

ליברמן גם מתח ביקורת על התנהלות הצבא מאז שעות הבוקר. "כרגע ההתנהלות שכל הזמן מוצאים הודעות שזה אירוע חד פעמי נקודתי, שאין כוונה לחזור לסיכולים ממוקדים. אני חושב שזו טעות קשה, זה משדר לחץ, ואני לא הייתי מודיע בטח ובטח שלא בצורה כזו שיאללה בוא אנחנו מבינים, אנחנו מוכנים להכיל כרגע מטחים. אני חושב שזה לא נכון", אמר יו"ר ישראל ביתנו.

אביגדור ליברמן בראיון באולפן וואלה, 12.בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"סברתי שהפעולה הייתה נחוצה לפני שנה". ליברמן/ראובן קסטרו

ליברמן גם מתח ביקורת על ההתנהלות של נתניהו בנוגע לעזה ואמר כי אין טעם ביציאה למבצע נרחב ברצועה כעת ללא תכנית סדורה. "אין טעם כי זה עוד מבצע. אני חושב שחייבים להגיע למבצע שיהיה האחרון, הרי כולנו שואלים מה יהיה בסוף ברצועת עזה? אני חושב שאני היחידי שיש לו תכנית סדורה בעניין מה צריך לעשות על מנת שהמבצע הבא יהיה המבצע האחרון", וכדי ש"יום אחרי המבצע נדע איך מגיעים לחיים נורמליים". ליברמן הוסיף והטיח, "מעולם לא התקיים דיון על תכנית כוללת. ראש הממשלה מנע דיון על הנושא".

הוא שב והאשים את נתניהו בכך שהוביל "מדיניות של כניעה" ברצועת עזה. "גם החודש מתכוונים לשלם עשרות מיליוני דולרים לידי חמאס בתוך הרצועה. אותם מיליונים לא משמשים למסכנים ונזקקים, הם קודם כל משמשים למערך הצבאי ולפעילים של חמאס. אני גם חושב שהייתה פה פגיעה קשה בהרתעה, היה פה אובדן ההרתעה ישראלית שמשפיע לרעה גם בזירות האחרות אבל כרגע, כפעולה, טוב שעשו את זה. טוב שחיסלנו את רב המחבלים הזה".

עוד בוואלה!

נתניהו: "ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, הפעולה עלולה לקחת זמן"

לכתבה המלאה
תקיפה בעזה , 12 בנובמבר 2019. רויטרס
הבית שהופצץ ברצועת עזה, היום/רויטרס

הוא סירב להתייחס לביקורת שהועלתה מפי ח"כים באופוזיציה שתזמון הפעולה של נתניהו נובע משיקולים פוליטיים. "בעת הזו, הייתי משאיר את הוויכוחים הפוליטיים בצד. כשהתותחים רועמים אין קואליציה ואופוזיציה. חייבים לגבות את מערכת הביטחון, צה"ל את כולם, אח"כ ננהל ויכוחים ודיונים. צריך לגבות את מערכת הביטחון".

באותה רוח, ליברמן גם סירב לדון בהשלכות הפוליטיות של האירועים הביטחוניים, וגם לא לאפשרויות העומדות בפני יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שאמור בעוד שבוע להחזיר את המנדט לנשיא המדינה ראובן ריבלין, ולבחירה בין ממשלת מיעוט וממשלת אחדות. "צריך להפריד בין שני אירועים. בין ההרכבה הקואליציונית, לבין אירועים ביטחוניים. אני לא רואה כרגע צורך להיכנס לנושא פוליטי קואליציוני".

אביגדור ליברמן בראיון באולפן וואלה, 12.בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"הייתי משאיר את הוויכוחים הפוליטיים בצד". ליברמן באולפן וואלה! NEWS, היום/ראובן קסטרו

עם זאת, הוא תקף בחריפות את חברי הרשימה המשותפת שביקרו הבוקר את פעולות צה"ל, מה שחשף שהקושי המרכזי של הקמת ממשלת מיעוט - בה יש שיתוף פעולה בין ליברמן והמשותפת - נותר בעינו. "מבחינתי הרשימה המשותפת זה גיס חמישי. זה אנשים שפועלים לפגוע במדינת ישראל מבפנים. אני לא רוצה להוסיף מעבר לזה".

גלנט: "שר ביטחון לא צריך לבקש אלא להוביל"

בעקבות הריאיון, אמר השר יואב גלנט כי "שר ביטחון לא צריך לבקש אלא להוביל ולהביא לכך שתפיסתו ומדיניותו מתקבלת". לדברי גלנט, "אל-עטא הוא בן מוות, על זה אין שאלה. אבל כשאתה נאבק ביותר מיריב אחד אתה חייב להכות את החזק תחילה. אנחנו למעשה נמצאים עם מעטפת רב ממדית ורב כיוונית שחלק ממנה מבצבץ לתקשורת יש לעניין הזה משמעויות מרחיקות לכת על כל מה שקורה כאן. יש הרבה אויבים יש הרבה בעיות. אי אפשר לטפל בזמנים בכל המקומות. כשמתסכלים על כל מה שקרה בשנה האחרונה החל מחיסול מנהרות חיזבאללה ועכשיו החיסול אתה רואה שיש תהליך שנעשה בצורה שקולה ואחראית".

גם השר זאב אלקין התייחס לדבריו של ליברמן ואמר כי "לא אגיב על האשמות ליברמן, כי אני לא רוצה להיות שותף לנוהל הפסול להוציא דברים מהקבינט. המידע הזה הוא מתנה לאויבנו. צר לי על ליברמן שמייאוש פוליטי מחליט להוציא מסרים מה היה בקבינט ומה לא. זו התנהלות פסולה".


(עדכון ראשון: 12:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully