וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, הפעולה עלולה לקחת זמן"

ראש הממשלה הצהיר אחרי חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי כי "כל מי שחושב שאפשר לפגוע באזרחינו ולחמוק מידינו הארוכה - טועה". כוכבי: "אין לנו עניין בהסלמה, אך נערכים לכל תרחיש". הקבינט התכנס, בנט נכנס רשמית לתפקיד שר הביטחון. נתניהו זימן את גנץ ואשכנזי לפגישה

צילום: לע"מ ויותם רונן, עריכה: אסף דרורי

על רקע ההסלמה הביטחונית, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) כי בכיר הג'יהאד האסלאמי שחוסל ברצועת עזה היה "פצצה מתקתקת". בהצהרה משותפת לצד הרמטכ"ל אביב כוכבי, אחרי ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, אמר נתניהו כי "ישראל לא מעוניינת בהסלמה - אך נעשה כל שיידרש כדי להגן על עצמנו. הפעולה עלולה לקחת זמן. צריך אורך רוח. צריך לאפשר לצה"ל לעשות את העבודה".

ההסלמה החלה בעקבות חיסולו של אבו בהאא אל-עטא, בכיר הג'יהאד האסלאמי שצה"ל הפציץ את ביתו בשכונת שג'עיה בעזה. נתניהו אמר כי "בשנה האחרונה רב-המחבלים הזה יזם, תכנן וביצע פיגועים רבים, ירה מאות רקטות לעבר יישובי העוטף והיה בעיצומו של תכנון פגועים נוספים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל אביב כוכבי בישיבת קבינט בנושא ההסלמה בדרום , 12 בנובמבר 2019. רויטרס
"נעשה כל שיידרש כדי להגן על עצמנו". נתניהו וכוכבי, היום/רויטרס

לדבריו, המבצע נידון בקבינט בשבועות האחרונים וההחלטה הסופית אושרה בקבינט לפני עשרה ימים. "צה"ל והשב"כ זיהו חלון הזדמנויות כדי לבצע הפעולה בתנאים מיטביים במקסימום סיכויי הצלחה ובמינימום פגיעה. לאור זאת, אישרתי את ביצוע הפעולה. אני מברך את צה"ל והשב"כ ואת חיל האוויר על הפעולה המוצלחת והמדויקת", אמר נתניהו.

הוא הוסיף: "הטרוריסטים חושבים שהם יכולים לפגוע באזרחים ולהסתתר מאחוריהם. כל מי שחושב שאפשר לפגוע באזרחינו ולחמוק מידינו הארוכה - טועה. מי שיפגע בנו, נפגע בו".

הרמטכ"ל הוסיף לדבריו של נתניהו כי אל-עטא "היה אחראי על פיגועים שיצאו מהרצועה, אירועי צליפה וירי רקטי, והוא במידה רבה ערער את הביטחון והיציבות בעוטף עזה ופעל כדי לחבל בניסיונות ההרגעה מול חמאס. פצצה מתקתקת חיה. גם בימים האחרונים הוא פעל לבצע פיגועים".

בהאא אבו על עטא בכיר הג'האד האסלאמי שחוסל, 12 בנובמבר 2019. צילום מסך
"היה פצצה מתקתקת". אל-עטא/צילום מסך

לדבריו, חיסולו התבצע בהתאם להמלצת צה"ל לדרג המדיני. "אין לנו עניין בהסלמה אך אנחנו נערכים להמשך ההסלמה ולכל תרחיש", אמר כוכבי. "אני מבקש לנצל את ההזדמנות וקורא לכל האזרחים ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף שמצילות חיים. בשעות האחרונות אנחנו מקבלים גיבוי מהעם והוא חשוב לנו בביצוע המשימה".

ראש השב"כ נדב ארגמן, שטען שאל-עטא היה "מחולל הטרור המרכזי בשנה האחרונה", הסביר כי "המבצע הזה יצא אל הפועל והצליח כתוצאה מעבודה מאוד מאומצת של הרבה מאוד אנשים בשירות, באמ"ן בחיל האוויר ובצה"ל בכלל, בפיקוד הדרום. אפשר להגיע לרמה של המיטה שבה הוא ישן, החדר שבו הוא מתגורר ובו הוא הסתתר, צריך לומר, מדובר באדם שהתנהג כמבוקש מאז ירי הרקטות האחרון ועד הלילה. הוא הסתתר, עבר בין דירות מסתור, ובסופו של דבר הגיע לדירה שבה הוא סוכל הלילה".

"אני מקווה שהדבר הזה יאפשר לנו להמשיך ולייצר ביטחון לאורך זמן ברצועת עזה ובכל אזור הדרום", הוסיף ארגמן. "צריך לומר, הסיכול הלילה היה בעיתוי הנכון מבחינה מקצועית - מבצעית, אחרי שהכוכבים הסתדרו ואפשר היה לפגוע בו במקום הנכון ובזמן הנכון".

בנט נכנס לתפקידו רשמית

בישיבת הקבינט, שהתכנס מוקדם יותר בקריה, השתתף שר הביטחון הנכנס נפתלי בנט, שנכנס רשמית לתפקידו. החל משעות הבוקר בנט שהה בקריה בהתייעצויות ובדיונים עם ראש הממשלה ובכירי מערכת הביטחון. עם תום ישיבת הקבינט, ממשיך השר את הדיונים בבור באופן רציף.

החל משעות הבוקר, הופעלו התרעות מעוטף עזה ועד לגוש דן ושוגרו עשרות רקטות מרצועת עזה, שאחת מהן גרמה לפציעתו של גבר בן 35 מרסיסים. יו"ר כחול לבן בני גנץ קיבל עדכון מלשכת ראש הממשלה לפני היציאה לתקיפה ולהתנקשות בעזה. פגישתו עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שתוכננה להתקיים היום, נדחתה למחר. נתניהו זימן את גנץ וכן את יו"ר ועדת חוץ וביטחון גבי אשכנזי לפגישת עדכון על המצב הביטחוני הערב.

העברת תפקיד שר הבטחון בין ראש הממשלה ושר הביטחון היוצא, בנימין נתניהו, לשר הביטחון הנכנס, נפתלי בנט, בהשתתפות הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי. 12 בנובמבר 2019. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
בנט מקבל לידיו את תפקיד שר הביטחון עם נתניהו וכוכבי, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

האיחוד האירופי מסר כי "ירי הרקטות על אוכלוסיה אזרחית הוא לחלוטין בלתי מקובל ועליו להיפסק מיד. כעת דרושה רגיעה מהירה ומלאה כדי לשמור על חייהם וביטחונם של האזרחים הישראלים והפלסטינים. האיחוד האירופי תומך במלוא מאמציה של מצרים בעניין זה. כפי שהאיחוד חוזר באופן עקבי, רק פתרון פוליטי יכול להביא לסיום מעגלי האלימות המתמשכים האלה". שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה, צייץ בטוויטר כי הוא "מודאג מאוד מהמצב הביטחוני המתפתח, עם רקטות מרובות ששוגרו הבוקר. יש צורך בהרגעה מהירה של המצב, ירי טילים ללא הבחנה אינו מקובל. צריך להגן על כל האזרחים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין חיזק הבוקר את כוחות הביטחון. "אני יודע כי לנגד עיניהם, ולעיני ממשלת ישראל שאישרה את הפעולה, בטחון ישראל ורק הוא בלבד", אמר ריבלין. הנשיא הוסיף כי "זהו לא זמן התנגחויות פוליטיות ואלה אינן מוסיפות כבוד לכל העוסק בהן - זאת השעה לחדול מהתבטאויות שכאלה מיד. אזרחי ישראל, אנא, היו קשובים להנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף והישמרו לנפשותיכם מאוד".

(עדכון ראשון: 10:08)

כוחות משטרה הוזעקו אל צומת גן יבנה (כביש 4) בעקבות נפילת רקטה.12 בנובמבר 2019. דוברות משטרת ישראל
זירת פגיעת הרקטה באזור גן יבנה, היום/דוברות משטרת ישראל
תקיפה בעזה , 12 בנובמבר 2019. רויטרס
תוצאות התקיפה בעזה/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רקטה שנפלה במועצה האזורית שדות נגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully