וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד האסלאמי מאיים: "ישראל לא תקבע את מועד סיום הסבב הנוכחי"

יפעת רוזנברג, גיא אלסטר ואבי יששכרוף

12.11.2019 / 22:23

בארגון הביעו זעם על חיסולו של אבו בהאא אל-עטא והדגישו כי לא יאפשרו לישראל לשוב למדיניות החיסולים. ביממה האחרונה נהרגו עשרה פלסטינים בתקיפות צה"ל ברצועה ועשרות נוספים נפצעו. גם בחמאס הזהירו: "נקבע את כללי העימות". שליח האו"ם למזה"ת יצא בדחיפות למצרים

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בג'יהאד האסלאמי איימו הערב (שלישי) כי ישראל לא תקבע את המועד שבו יסתיים הסבב הנוכחי. בעקבות ההסלמה שפרצה עם חיסולו של מפקד הזרוע הצבאית של הארגון, אבו בהאא אל-עטא, הדגיש הדובר אבו חמזה כי לא יאפשרו לישראל לשוב למדיניות החיסולים.

ביממה האחרונה נהרגו בתקיפות צה"ל ברצועת עזה עשרה פלסטינים, בהם אל-עטא ואשתו, ונפצעו כ-45 נוספים. "אנו מתאבלים על השהידים והלוחמים שלנו ובראשם אבו אל-עטא ומטילים על האויב את האחריות המלאה", מסר הדובר. "השעות הקרובות יוסיפו תוקפנות חדשה לרשימת המפלות של ראש ממשלת האויב שהביא לציונים רק הרס, מלחמה וחורבן".

בעקבות המצב, שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב יוצא באופן "דחוף" לקהיר כדי לסייע במאמצי ההרגעה המצריים. האו"ם היה מעורב במהלך כל היום במאמצים לעצור את ההסלמה.

אחד ההורגים מתקיפת צה"ל בבית לאהיא 12 בנובמבר 2019. אתר רשמי
עשרה פלסטינים נהרגו ביממה האחרונה. אחד ההרוגים בתקיפות צה"ל/אתר רשמי

חמאס הצטרף לאיומים, ומסר כי "החיסול לא יעבור ללא ענישה". בכיר הארגון אסאמה חמדאן הזהיר כי הארגון קובע את מה שקורה בשטח ויחליט כיצד לנהל את המצב. חמדאן הבהיר כי קיימת אחדות בין הפלגים, והוסיף כי "נצא מהסבב הזה עם ניצחון חדש, נקבע את כללי העימות ונפסיק את מדיניות החיסולים". לדבריו, "הסבב הזה יביא להפסד של נתניהו בבחירות ובעתידו הפוליטי".

בכיר חמאס נוסף, מוסא אבו מרזוק, טען כי "אמריקה באמצעות השגריר פרידמן, האיחוד האירופי ומדינות אירופה ובהן גרמניה וצרפת תומכות בעמדת היישות הציונית ומתעלמות מהחיסולים מגנות את ירי הרקטות וקוראות להפסיקו. אין צדק ואין הומניטריות אבל עמנו יישאר וינצח". בארגון מסרו כי אין מניעה מהתערבות גורם כלשהו בהרגעת ההסלמה: "לא שוברים את הכלים".

מוקדם יותר היום ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור, איסמעיל הנייה, אמר כי מדיניות החיסולים של ישראל "לא תצליח להניא את ההתנגדות מתורת הלחימה שלה". הוא הוסיף כי "התוקפנות מניעה את העם שלנו לדבוק יותר בעקרונותיו וזכויותיו המלאות ולחזק את ההתנגדות והפלגים".

גם גדודי נאצר צאלח א-דין הצטרפו לאיומים. "האויב פתח על עצמו את שערי הגהנום, חמ"ל הפלגים יגיד את דברו בכוח".

עוד בוואלה!

אחרי חיסול הבכיר בעזה: מטחי רקטות לדרום ולגוש דן, יירוטים בשמי ת"א

לכתבה המלאה
מפקד גזרת צפון הרצועה של הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא. דובר צה"ל
אבו בהאא אל-עטא שחוסל הלילה/דובר צה"ל

הפלגים הפלסטיניים איימו כי ביכולתם לכפות עימות על האזור, ואמרו כי "פשע החיסול לא יעבור ללא עונש. ניסיונות הכיבוש לייצא את משבריו הפנימיים על חשבון הדם הפלסטיני לטובת סדר היום הפוליטי שלו לא יעברו. החזרה למדיניות החיסולים היא קו אדום והכיבוש יישא באחריות המלאה ובהשלכות".

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית מוחמד אשתיה קרא לקהילה הבינלאומית להתערב מידית כדי לעצור את ההתקפות של ישראל ברצועת עזה. הרשות הפלסטינית גינתה את מה שהגדירה כ"הסלמה הנמשכת נגד העם הפלסטיני ברצועה והפשע נגד האזרח ואשתו". ברשות הטילו על ממשלת ישראל את האחריות להידרדרות וקראו לקהילה הבינלאומית "לספק הגנה דחופה לעם הפלסטיני".

דובר ועדות ההתנגדות מחמד אל-ברים אמר לסוכנות "סווא" כי בשעות הבוקר המוקדמות החלו מגעים להכלת המצב, אך הנהגת ההתנגדות היא להגיב על החיסול. עוד נמסר כי "ההחלטה על החיסול התקבלה בכל הדרגים של הכיבוש ובכל המפלגות הישראליות בירכו עליה ולכן זכותה של ההתנגדות להגיב כפי שהוסכם בחמ"ל הפלגים".

תקיפה בעזה , 12 בנובמבר 2019. רויטרס
אחד הבניינים שהותקפו בעזה/רויטרס

חמ"ל הפלגים הפלסטיניים אמר כי "מה שקרה על ידי האויב הוא חצייה של כל הקווים האדומים, הוא מעמיד את האויב בפני אחריות מלאה לביצוע בו זמנית של שני הפשעים בעזה ובדמשק. הכיבוש יישא בכל התוצאות על פשעים אלה וישלם מחיר גבוה בעזרת האל". כמו כן, חמ"ל הפלגים מסר כי הוא "נמצא בכוננות מתמד לדיון בדרכים לתגובה הולמת יותר לפשע זה, והתגובה הראשונית של התנגדות היא מסר ברור שדם השהידים לא יבוזבז, וכי להתנגדות יש יכולת".

מאז חיסולו של הבכיר ואשתו, שוגרו יותר מ-190 רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל ונשמעו התרעות רבות ברחבי הארץ - מעוטף עזה ועד לגוש דן. כמיליון תלמידים נשארו בבתים לאחר שנאסר על קיום לימודים בדרום ובמרכז, או על מקומות עבודה שאינם חיוניים אם אין בהם מרחבים מוגנים.

(עדכון ראשון: 6:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully