וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים במקלטים ובחדרי המדרגות בת"א ובדרום: "מקווים שהכול יירגע"

תושבי הדרום נכנסו למרחבים המוגנים בעקבות חיסול בכיר הג'יהאד במהלך הלילה. "אין לנו מקלט, אז נאלצנו לנסוע לסבא ולסבתא", סיפרה רותם מתל אביב. תושבת נתיבות שביתה נפגע: "יצאתי מהממ"ד וראיתי שהכל הרוס". תיעוד דרמטי - רקטה מתפוצצת בכביש באזור גן יבנה

פגיעת רקטה בצומת שתולים 2019/עריכה: אסף דרורי

האזעקות ומטחי הרקטות שיבשו היום (שלישי) את חייהם של תושבי הדרום והמרכז, שנאלצו להיכנס למרחבים המוגנים ולמקלטים בעקבות חיסולו הלילה של בהאא אבו אל-עטא, בכיר הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. בתיעוד דרמטי מצומת באזור גן יבנה, נראית פגיעת הרקטה בכביש ראשי, שמתפוצצות קרוב למכוניות הנוסעות. בעקבות הפגיעה, גבר בן 35 מבאר טוביה נפצע מרסיסים.

אחת מעשרות הרקטות ששוגרו מרצועת עזה פגעו בבית בנתיבות, וגרמו לנזק קל. מאיר חדד, בעל הבית שנפגע מרקטה, אמר כי "הייתה אזעקה, ואחרי כמה דקות שמעתי פיצוץ. החשמל קפץ ונפל פה". בתו, לבנה חדד, סיפרה: "היינו בתוך הבית בממ"ד, היה פיצוץ חזק. זה שנכנסו לממד היה מה שהציל אותנו. יצאתי מהממ"ד וראיתי שהכל הרוס. אימא שלי צרחה: 'זה בתוך הבית'".

בת שבע חדד סיפרה: "אני רואה גשם, אני בוכה ונסערת. הכול נהרס והתמונות נשארות". היא תיארה כי ברגעי האזעקה, "רצנו לממ"ד, הבנתי שמשהו יקרה. היה בום חזק. הייתי בחרדות, היה לנו נס. ניצלנו עקב זה שנכנסנו לממ"ד".

בתקרית נוספות, מפעל בשדרות ספג פגיעה ישירה. בשתי התקריות לא היו נפגעים.

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, רויטרס, משטרת ישראל, נתיבי ישראל, טאי צבן, קטי אמסלם ואיתי אבני; עריכה: אסף דרורי

יובל אלפי מתל אביב יצאה עם משפחתה לחדר המדרגות לאחר ששמעה אזעקה. "קמתי בבוקר ושמעתי את האזעקה. פשוט יצאנו כולנו החוצה לחדר מדרגות, כל השכנים היו שם. כמה הודעות לאחר מכן קיבלתי הודעה שאין היום עבודה. אני לא מפחדת, אני דואגת. אבל אני סומכת על הצבא ובטוחה שהמצב ישתפר".

בת שבע חדד, נתיבות, 12 נובמבר 2019. עיבוד תמונה
"הייתי בחרדות, היה לנו נס". בת שבע חדד/עיבוד תמונה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נזקי פגיעת הרקטה בבית בנתיבות/מערכת וואלה!, צילום מסך

רותם זיו תושבת העיר ספרה כי אין להם מקלט בבית או בבניין ולכן נאלצו לנסוע מביתם לקרוביהם. "אין לנו מקלט בבית וגם אין מקלט בבניין, אז נוסעים מזרחה לסבא וסבתא שהם מאוד מודאגים, כי יש לי ילד קטן ואין לו איך להיות מוגן. שמענן יירוטים בבוקר, זה מצב כבר לא חדש".

יעל אמא לילד בן 5 מגבעתיים סיפרה שבנה היה כבר בגן הילדים ואז נאלצה לאסוף אותו לביתם. "הילד שלי כבר היה בגן, אני הייתי בדרך לדיון בבית המשפט ואז קראו לי להחזיר אותו, אז נסעתי, חיכיתי להודעה מבית המשפט ורק בשמונה וחצי שלקחתי את הילד איתי הודיעו לי שהדיון בוטל. היו היום אזעקות, לא יודעת אני לא מפחדת".

כבאים פועלים לכיבוי רכב שעולה באש לאחר שנשרף בסמוך למפעל שעלה באש בשדרות בעקבות ירי הרקטה מעזה  12 בנובמבר 2019. רויטרס
לוחמי אש מכבים רכב בסמוך למפעל שעלה באש בשדרות בעקבות ירי רקטה/רויטרס
יירוט רקטה מעל ראשון לציון , 12 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
יירוט רקטה מעל ראשון לציון , 12 בנובמבר 2019/ראובן קסטרו

לירון זיסקין, מגבעתיים סיפרה כי "אנחנו עוד יומיים מתחתנים, היום יש לי מקווה ורציתי לעשות אירוע עם החברות אני מקווה שזה יתקיים ולא יתבטל בגלל הטילים. לגבי החתונה בחמישי אנחנו די מודאגים ומקווים שהכול יירגע עד מחר. אנחנו לא רוצים שהעניין יתפתח ומקווים שחיילנו יישארו בבית".

ארד דרורי מאור יהודה: "בבוקר כבר בדקתי אם אפשר ללכת לעבודה, אמרו שכן. כשהגעתי קיבלתי מייל שמי שהגיע יכול להמשיך לעבוד ומי שלא - שיישאר בבית. ואז היה בום חזק. הרבה הלכו, אני בינתיים נשארתי. שירתתי לפני ארבעה חודשים בגבעתי, תקופה בעוטף עזה. אני רגיל לפיצוצים, זה מרגיש שחזרתי קצת לעבר. האמת שאני די מורגל למצב בגלל הצבא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תלמידים מסתתרים בהסעת הבוקר באזור חפץ חיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדרום מתכוננים להסלמה

גם בדרום שם לצערם, מתרחשת שגרה של ירי מרצועת עזה, נאלצו להיכנס למקלטים ולשהות במרחבים מוגנים משעות הבוקר המוקדמות. בעוטף עזה חלק מהתושבים של הישובים יצאו מהאזור ונסעו למקומות צפוניים יותר כדי להתרחק מהירי. "החל מהשעה 4:30 אנחנו בכוננות הילדים הועברו לממ"ד שמענו פיצוצים עזים", סיפרה תושבת עוטף עזה, מעין שניאור מקיבוץ נתיב העשרה. "כל החרדות והתחושות עולות וצפות החמ"ל נפתח כולם ערוכים לסבב אלים של כמה ימים".

גם מירב כנן מקיבוץ נירים ספרה על התחושות הקשות בעקבות ההסלמה בדרום. "בשעות האחרונות מאז החיסול ברצועה אנחנו עוברים רגעים מתוחים מאוד. הלימודים בוטלו, מקומות העבודה נסגרו וגם אירוע פתיחת השנה של תנועות הנוער במועצה התבטל. בהתאם להנחיות סגרנו את חלון הממ"ד והכנו אותו לשהות ארוכה. יחד עם זאת אני מתכננת בראש אפשרות לפינוי מהאזור במקרה הצורך. אנחנו ערוכים לכל התפתחות ואני מאחלת לכולנו יום קל ושקט ומתפללת לשלומם של חיילי צה"ל ואזרחי ישראל".

(עדכון ראשון: 9:20)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזעקה בראשון לציון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נזקי פגיעת הרקטה בבית בנתיבות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נזקי פגיעת הרקטה בבית בנתיבות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully