וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שגם חמאס לא התעסק איתו: זה בכיר הג'יהאד האסלאמי שחוסל

12.11.2019 / 7:14

פעם אחר פעם הדליפה ישראל לתקשורת את שמו של בהא אבו אל-עטא, כמי שעומד מאחורי הירי לעבר ישראל ומאחורי שלל ניסיונות פיגועים, בתקווה שחמאס יאות לרסנו. הלילה, ישראל עשתה את מה שחמאס לא עשה - וחיסלה את עושה הצרות הסדרתי מהרצועה. פרופיל

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, רויטרס, משטרת ישראל, נתיבי ישראל, טאי צבן, קטי אמסלם ואיתי אבני; עריכה: אסף דרורי

מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בצפון הרצועה שחוסל הלילה (שלישי), בהאא אבו אל-עטא, הוא האיש שהוביל את את מגמת ההסלמה ברצועה בחודשים האחרונים.

פעם אחר פעם פרסמה מערכת הביטחון את שמו או להדליף את שמו לכלי התקשורת השונים, כמי שעומד מאחורי הירי לעבר ישראל ומאחורי שלל ניסיונות פיגועים, בתקווה שחמאס יאות לרסנו. אך חמאס לא עשה זאת. אבו אל-עטא, היה עושה הצרות הסדרתי שאף גורם ברצועה לא רצה להתעמת איתו, כולל ראשי חמאס, יחיא סינוואר ואיסמעיל הנייה שחששו ממנו ומהאפשרות שאם יפעלו נגדו יואשמו בשיתוף פעולה. אפילו מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה, לא הצליח להתמודד עם אבו אל-עטא, שפעל מתוך אג'נדה אישית וארגונית מובהקת.

מפקד גזרת צפון הרצועה של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, בהאא אבו אל-עטא. דובר צה"ל
אל-עטא/דובר צה"ל

ראשית, החזיק בדעות קיצוניות במיוחד נגד ישראל, כולל נגד הסכם הכנסת הכספים מול קטאר. במישור הארגוני, האיש אינו נחשב לאוהד נלהב של מנהיג הג'יהאד נחאלה ולכן פעל פעמים רבות נגד הוראותיו ולו רק כדי להוכיח שהוא "בעל הבית".

בנוסף, אבו אל-עטא ידע שעל מנת לחזק את מעמדו של הג'יהאד האסלאמי ברצועה, עליו לבדל את ארגונו מחמאס ומהאג'נדה שהוא מוביל - כלומר בעוד חמאס מוביל מגמת רגיעה מול ישראל, שקט ושיפור של המצב הכלכלי, אבו אלעטא ביקש למתג את עצמו ואת ארגונו כגוף "ההתנגדות" האמיתי ברצועה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
לוחמי הג'יהאד מסיירים במקום בו נהרג בהא אבו אל-עטא על צה"ל בעזה , נובמבר 2019. רויטרס
לוחמי הג'יהאד האסלאמי סמוך לזירת החיסול, הלילה/רויטרס

יריקה בפרצוף

אבו אל-עטא למעשה ירק בפרצופם של רבים כל כך בפעולותיו: ראשי חמאס שמבקשים להשיב את השקט לרצועה; המצרים שמנסים שוב ושוב לקדם הפסקת אש ומקבלים הבטחות שונות ומשונות מהג'יהאד האסלאמי כולל אפילו מאבו אל-עטא עצמו לשמור על השקט.

המצרים עצרו בשנים האחרונות עשרות פעילי ג'יהאד אסלאמי שיצאו מהרצועה למחנות אימונים בלבנון, איראן ומקומות אחרים ורק לאחרונה שחררו כמעט את כולם מבתי הכלא במצרים, כמחווה לג'יהאד האסלאמי וכניסיון להרגיע את הרוחות בקרב אנשיו של אבו אל-עטא. המחווה הזו לא הותירה רושם ניכר על הג'יהאד האסלאמי - ועל אל-עטא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully