וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו עיר רפאים, כמו ביום כיפור": בצל ההסלמה, שדרות התרוקנה

12.11.2019 / 19:09

במרכז המסחרי הגדול בעיר, אותו פוקדים אלפי אנשים מדי יום, החנויות נותרו סגורות בצל מטחי הרקטות. "אין פה נפש חיה, אנשים לא יוצאים מהבתים. אני פתוח רק כדי שהעובדים שיוכלו להתפרנס", סיפר בעלי מסעדה מקומית

עריכה: אסף דרורי

ברקע ההסלמה, רחובות העיר שדרות התרוקנו מתושבים: המרכז המסחרי הגדול הצמוד לתחנת הרכבת של העיר הדרומית, שביום רגיל מגיעים אליו אלפי אנשים, נותר (שלישי) היום שומם.

"אין פה נפש חיה, אני היחיד שפתח. אני פתוח רק בגלל העובדים שיוכלו להתפרנס", סיפר אלירן מור יוסף, בעלי מסעדת "בורגרים" במרכז המסחרי, שתיאר את המצב כמעין "תחושה של עיזבון, באסה. אנשים לא יוצאים מהבתים, זה נראה כמו עיר רפאים, כמו יום כיפורים, עצוב לראות ככה את העיר שלי".

מרכז המסחרי הגדול בשדרות 12 בנובמבר 2019. אתר רשמי
"תחושה של עיזבון". המרכז המסחרי הגדול בשדרות/אתר רשמי

"אף אחד לא היה, אולי שני לקוחות של מד"א שהיו בתפקיד בשדרות, הכל ריק כאן", סיפרה גם נופר חממי, טבחית במסעדה. "אתמול היה יום שגרתי, יום רגיל, סיימנו את העבודה בשעה 12 בלילה, הכל היה רגיל. קמנו בבוקר וקיבלנו שיחה מבעל הבית שאי אפשר לפתוח, אבל אני מכריחה אותו כדי שאקבל משכורת והוא פתח".

עוד בוואלה!

אזהרות יש לממש: המסר של ישראל בחיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי

לכתבה המלאה
מרכז המסחרי הגדול בשדרות 12 בנובמבר 2019. אתר רשמי
"אף אחד לא היה, הכל ריק כאן"/אתר רשמי

שדרות, שסבבי הסלמה אינם זרים לה, נפגעה גם הפעם: מפעל צעצועים בעיר ספג היום פגיעה ישירה באחד ממטחי הרקטות, איש לא נפגע. במקביל, עלייה משמעותית נרשמה היום בפניות למרכז החוסן בשדרות. החל משעות הבוקר התקבלו יותר מ-280 פניות למטפלים בעיר. הצוות ערך ביקורי בית, יצא לשטח הנפילה ונתן מענה טלפוני, בדגש על הדרכה הורית לילדים. מהמרכז מסרו כי "אנשים בדריכות, באי שקט ובבהלה גדולה. לא יוצאים מהממ"ד וילדים נצמדים להורים". לדבריהם, "כל אלה הן תגובות נורמליות למצב לא נורמלי".

במועצה האזורית הסמוכה, שער הנגב, תושבים רבים יצאו היום מהיישובים בהם הם מתגוררים ויבלו את הלילה במקום אחר. כך, 27% מתושבי קיבוץ גבים יצאו ממנו היום, 23% מתושבי ניר עם, 22% מתושבי כפר עזה, 22% מתושבי ארז, 13% מתושבי דורות ו-11% מתושבי נחל עוז. מהיישובים מפלסים, אור הנר, רוחמה, יכיני וברור חיל יצאו תושבים בודדים.

  • עוד באותו נושא:
  • שדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully