וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הורים פנו לקבלת סיוע נפשי: "תגובה נורמלית למצב לא נורמלי"

מאז תחילת ההסלמה התקבלו יותר מ-200 פניות לנט"ל, מרביתן של הורים ממרכז הארץ שהזדקקו לעזרה. בעמותה הסבירו כי "קודם כל צריך להרגיע את ההורה, לפני שהוא מלחיץ את הילד". גם במרכז החוסן בשדרות נרשמה עלייה משמעותית במספר הפונים

עריכה: אסף דרורי

בעקבות ההסלמה, מאות הורים פנו היום (שלישי) לארגון נפגעי טראומה על רקע לאומי (נט"ל) לצורך קבלת סיוע נפשי. פניות רבות נרשמו ממרכז הארץ - ראשון לציון, חולון ובת ים - מהורים שהזדקקו לכלי הדרכה הורית. בעמותה מסרו כי החל משעות הצהריים החלו פניות רבות יותר מהדרום ותמונת המצב כעת היא 40% פניות מהמרכז, 60% מאשדוד ודרומה.

קו הסיוע של נט"ל יהיה פעיל במתכונת חירום ומאויש לאורך כל שעות היממה. מנהלת קו הסיוע, דליה יוסף, סיפרה כי "בשעות הבוקר המוקדמות נערכנו עם עשרות מתנדבים שהתחברו מבתיהם על מנת לענות לכל מי שזקוק להכוונה ותמיכה. לאורך היום התקבלו פניות של הורים לילדים קטנים המבקשים כלים להתמודד עם הילדים, להסביר להם אודות המצב לצד פניות של תושבי הדרום המבקשים אוזן קשבת". עוד הוסיפה כי "קו הסיוע ימשיך להיות פעיל 24 שעות כך שכל אחד יוכל להתקשר ולקבל תמיכה".

ילדי משפחת עוז ממודיעין, בממ"ד הביתי בעת האזעקה. 12 בנובמבר 2019. TPS, אתר רשמי
"כשזה מגיע למרכז הארץ, מפלס החרדה גדול יותר". ילדי משפחת עוז ממודיעין בממ"ד, היום/אתר רשמי, TPS

סמנכ"לית שיווק והסברה בנט"ל, גלי דגן, תיארה כי הפונים חרדים יותר מאשר בסבבי ההסלמה הקודמים. לדבריה, "ממה שאנחנו מרגישים, חלק לא מבוטל מהפניות מגיע מאזורים חדשים. כשזה מגיע למרכז הארץ, מפלס החרדה גדול יותר". דגן הסבירה כי "זה שיתוק פיזי ומחשבתי. הם מדווחים על בכי, חוסר יכולת לתפקד וקיפאון. קודם כל צריך להרגיע את ההורה לפני שהוא עושה זאת לילד".

"יש שיחות של פוסט-טראומטיים שפנו אלינו", הוסיפה. "זה מחזיר אותם לאירועים דומים שהם חוו. אין סבב שאנחנו לא מקבלים שיחות כאלו".

עמותת נט"ל מסייעת לנפגעי טראומה על רקע לאומי פועלת במתכונת חירום. קו הסיוע מאויש כעת עם עשרות מתנדבים ועובדים של העמותה. לצד המוקד הטלפוני גויסו גם אנשי טיפול מקצועיים שמסייעים באמצעות המוקד הטלפוני, פתיחת תשתיות טכנולוגיות רחבות לתמיכה בפלטפורמות הסיוע בעזרת היחידה הקהילתית ועוד. לפנייה לנט"ל: 1-800-363-363.

עוד בוואלה!

חמאס הוא האחראי הבלעדי לחיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי בעזה

לכתבה המלאה
שוטרים בזמן אזעקה בשדרות , 12 בנובמבר 2019. רויטרס
שוטרים בזמן התרעת צבע אדום בשדרות, היום/רויטרס

במקביל, עלייה משמעותית נרשמה היום בפניות למרכז החוסן בשדרות. החל משעות הבוקר התקבלו יותר מ-280 פניות למטפלים בעיר. הצוות ערך ביקורי בית, יצא לשטח הנפילה ונתן מענה טלפוני, בדגש על הדרכה הורית לילדים.

מהמרכז מסרו כי "אנשים בדריכות, באי שקט ובבהלה גדולה. לא יוצאים מהממ"ד וילדים נצמדים להורים". לדבריהם, "כל אלה הן תגובות נורמליות למצב לא נורמלי".

(עדכון ראשון: 17:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully