וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על סבב הלחימה: "יכול לקחת זמן", בנט: לא נהסס לפעול גם בעתיד

רה"מ הדגיש כי לג'יהאד האסלאמי יש ברירה אחת: "להפסיק או לספוג עוד מהלומות". בהתייחסות ראשונה מאז נכנס לתפקיד שר הביטחון, שיגר בנט איום לארגוני הטרור בעזה והבהיר כי נותרו על הכוונת של ישראל. השניים הודו לכוחות הביטחון: "יוצרים סטנדרט חדש"

צילום: רויטרס ולשכת העיתונות הממשלתית; עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (רביעי) בפתח ישיבת הממשלה כי "פנינו לא להסלמה, אך זה עוד יכול לקחת זמן". לדבריו, "אנחנו עונים לכל תקיפה נגדנו בהתקפה. מוטב שהג'יהאד יבין את זה עכשיו מאשר כשזה יהיה מאוחר אצלו. הם מבינים שנמשיך להכות בהם ללא רחם".

"ביממה האחרונה אנחנו השמדנו מטרות חשובות של הג'יהאד האסלאמי", תיאר נתניהו. "סיכלנו חוליות מחבלים שתכננו לשגר רקטות לשטחה של מדינת ישראל וחלקן היו במהלך השיגור". הוא הדגיש כי "כוח הרצון שלנו גדול מאוד. אנחנו נחושים להגן על ארצנו. אם חשבו שהמטחים האלה יחלישו אותנו, הם טועים. יש להם ברירה אחת, להפסיק או לספוג עוד ועוד מהלומות".

ראש הממשלה בירך את כוחות הביטחון, "אני מבקש לברך שוב את צה"ל והשב"כ, את אמ"ן, חיל הואויר ופיקוד דרום על הפעולה המוצלחת שיוצרת סטנדרט חדש לסיכול של מרצחים וטרוריסטים בעולם. אני מבקש לשבח גם את לוחמי כיפת ברזל שגם הם יוצרים סטנדרט חדש עם למעלה מ-90% יירוטים".

ישיבת ממשלה 13 בנובמבר 2019. רויטרס
הודה לכוחות הביטחון. נתניהו בישיבת הממשלה, הבוקר/רויטרס

מוקדם יותר היום אמר שר הביטחון הנכנס נפתלי בנט כי "הבוקר אנחנו שולחים מסר ברור לכל אויבנו בכל הגזרות: מי שמתכנן לפגוע בנו ביום, לעולם לא יהיה בטוח שיעבור את הלילה. הייתם ותישארו על הכוונת". בנט שיבח את עבודתם של צה"ל ומערכת הביטחון: "עושים הכול כדי שכולנו נוכל להמשיך לישון בשקט".

מדובר בהתייחסות ראשונה של השר בנט, מאז נכנס לתפקידו אתמול עם תחילת ההסלמה. לילה לפני כן חוסל מנהיג הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא. מאז שוגרו יותר מ-220 רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל. בתגובה, תקף צה"ל יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. בעקבות התקיפות נהרגו 16 פלסטינים ונפצעו כ-50 נוספים.

עוד בוואלה!

מאחורי הקלעים של מאמצי התיווך: הג'יהאד האסלאמי מסרב לדון ברגיעה

לכתבה המלאה
פריסת כוחות צה"ל בגבול הרצועה 13 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
פריסת כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, היום/ראובן קסטרו

בעקבות המצב הביטחוני, בשעות האחרונות החל צה"ל לתגבר את אוגדת עזה בכוחות חטיבת הקומנדו שמסיירים בין היישובים ונערכים לאפשרות של חדירת מחבלים מעל פני הקרקע וממנהרות. כמו כן, משאיות החלו לפרוק סוללות ארטילריה כדי להיערך לאפשרות של פעולה קרקעית. גורם צבאי מאוגדת עזה אמר לוואלה! NEWS כי יש תגבור נקודתי של קציני מילואים בכירים בעיקר למטה כדי להיערך לאפשרות של הידרדרות והרחבה של הפעילות הקרקעית.

דובר צה"ל תת-אלוף הדי זילברמן הודיע הבוקר כי צה"ל תגבר פלוגות וגדודים וכן את מערך כיפת ברזל. לדבריו, "בחרנו להיערך לגוש דן - היה ועדין סביר שיהיה ירי של עשרות רקטות למרחב גוש דן".

במקביל, על פי דיווחים, במצרים מתנהלים מאמצי תיווך להביא לסיומה של ההסלמה. מהדיווחים עולה, שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדאנוב והשליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי הגיעו אמש בדחיפות לקהיר. בעיתון הלבנוני אל-אחבאר, המזוהה עם חיזבאללה, דווח כי הג'יהאד האסלאמי סירב לדון ברגיעה וטען כי טרם הגיב לחיסול.

(עדכון ראשון: 10:00)

פריסת כוחות צה"ל בגבול הרצועה 13 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
צה"ל תגבר כוחות בגבול הרצועה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully